Strix Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Er det noen her som har oppskrifter (eller link til) på gode desserter som passer til diabetikere? Det fins jo mye på nettet, men gode anbefalinger er alltid kjekt! Tenkte spørre om kaker også, men fant noen tips om å erstatte sukker med søtningsmiddel mm. på diabetesforbundet sine sider. Tar i mot tips uansett
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Vannbakkels? Anonymous poster hash: 302df...1ea
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Potetgull.Anonymous poster hash: 66921...95c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Egenprodusert gele er en god ide 5 plater gelatin til 5 dl sukkerfri saft Anonymous poster hash: b6da2...e63
Gjest Lille-pus Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Til hva slags type diabetes da? Type 2 som behandles med tabletter? - eller type 1 som behandles med insulininjeksjoner? Til type 1 lager du helt normal dessert, - men det gjør ingenting for noen av de tilstedeværende om du reduserer sukkermengden. De fleste desserter blir faktisk bedre av å bruke mindre siukker enn oppskriftene sier
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Jeg lager vanlig dessert, bare uten sukker. Fungerer helt fint. Jeg tåler ikke denstige søtningsstoffene. Anonymous poster hash: f242d...139
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Ostetallerken! Anonymous poster hash: d4d03...951
Gjest Peanut Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har en far som har diabetes type 2, så når jeg skal lage noe så går jeg for rullekake (søter med Stevia, men da halvparten av mengden ellers blir den for syntetisk søt) eller is. :3 Sjokolade som har mer enn 86% kakao kan type 2 diabetikere spise. (Sto faktisk det i bladet Diabetikeren en gang).
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Blir rullekake med 50/50 stevia og sukker noe særlig altså? Sukkeret har jo endel å si for konsistensen, og etter å ha laga et par sukkerfrie katastrofer har jeg liksom gitt opp den type kaker. Men 50/50 hadde jeg ikke tenkt på en gang, det skal jeg jammen ha i bakhodet! Anonymous poster hash: d4d03...951
Gjest Peanut Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Blir rullekake med 50/50 stevia og sukker noe særlig altså? Sukkeret har jo endel å si for konsistensen, og etter å ha laga et par sukkerfrie katastrofer har jeg liksom gitt opp den type kaker. Men 50/50 hadde jeg ikke tenkt på en gang, det skal jeg jammen ha i bakhodet! Rullekake med Stevia blir ikke like bra som med sukker selvsagt, men den enklere å snu og å brette sammen ettersom den ikke henger fast (slik som det gjør med sukker). Jeg pleier å bruke halvparten av sukkermengden når jeg bruker Stevia, ellers blir kaken så altfor søt. >_< Ellers har jeg pleid å bruke St. Dalfour bringebærsyltetøy, men det går fint an (om ikke bedre) å bruke annen type bringebærsyltetøy med søtning. Bare å se på karbohydratene.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Takk for tips Anonymous poster hash: d4d03...951
Strix Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har en far som har diabetes type 2, så når jeg skal lage noe så går jeg for rullekake (søter med Stevia, men da halvparten av mengden ellers blir den for syntetisk søt) eller is. :3 Sjokolade som har mer enn 86% kakao kan type 2 diabetikere spise. (Sto faktisk det i bladet Diabetikeren en gang). Takk for tips, det er type 2 det er snakk om for denne slektningen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå