Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enslig og bruker unødvendig mye penger på mat og spontaninnkjøp. Nå vil jeg gjerne stramme inn skikkelig, men vet ikke helt hvor mye det er vanlig å klare seg for og fremdeles få i seg alle næringsstoffer. Jeg lurer på om noen av dere har fått med dere på luksusfellen, hvor mye de beregnet til mat pr uke/mnd der? Hadde satt pris på seriøse forslag her, for jeg vil gjerne legge om livet litt og spare penger. Anonymous poster hash: 2579b...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett opp budsjett. Gå i butikken og se hva prisene ligger på, noter deg og lag budsjettet ut i fra det.

Skrevet

Det er ofte dyrere å bo alene med mindre du er veldig flink med hvordan du lager maten din. Jeg vil sånn røft anslå at du kan klare deg for rundt 3000kr i måneden med mat og noen husholdningsartikler som toalettpapir, vaskemidler, q-tips, plastposer og andre ting man trenger for renhold og generell matlaging.

Jeg holder her sminke, dyre shampoer og slikt utenfor.

Ville satt opp en egen matkonto med eget bankkort kanskje, og en regningskonto.

Så ville jeg hatt en egen lønnskonto og en brukskonto med eget bankkort. På brukskonto overfører du penger fra lønn som du bruker som lommepenger, fest og morro, klær, sminke og slike ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...