AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Tar dere vare på regninger ? Synes det blir så mye papir , og informasjon blir jo lagt inn i nettbanken. Men er det lurt å oppbevare alt man får ?Anonymous poster hash: 610d5...770
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Selvsagt ikke… Alt er jo dokumentert i nettbanken? Anonymous poster hash: b1f7c...fc1
dillyduzit Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Jeg setter alltid mine inn i en perm hvor jeg har annen viktig informasjon. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det, men jeg tenker det er greit å være på den sikre siden dersom noe skulle oppstå. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Nei. Hvorfor skulle jeg det? Hvis jeg trenger å sjekke noe er både nettbank og de som har utstedt fakturaen tilgjengelige. Anonymous poster hash: bf10d...44f
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Jeg setter alltid mine inn i en perm hvor jeg har annen viktig informasjon. Vet ikke helt hvorfor jeg gjør det, men jeg tenker det er greit å være på den sikre siden dersom noe skulle oppstå. Haha, kjenner en som deg. Holder på å le meg i hjel når jeg ser permene hans med regninger fra 2011, 2012 osv. Det er jo ikke noe poeng i det. Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 3
dillyduzit Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Haha, kjenner en som deg. Holder på å le meg i hjel når jeg ser permene hans med regninger fra 2011, 2012 osv. Det er jo ikke noe poeng i det. Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 Haha, nei heldigvis har jeg kun for året vi er i. Men det er snakk om mye andre ting som visum/reiseforsikringer osv og da tenker jeg det er greit å sette inn de større regningene
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Haha, nei heldigvis har jeg kun for året vi er i. Men det er snakk om mye andre ting som visum/reiseforsikringer osv og da tenker jeg det er greit å sette inn de større regningene Men hvorfor? Anonymous poster hash: b1f7c...fc1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Kjenner en som har to store permer fra mange år tilbake. På alle regningene står det: BETALT! 3
dillyduzit Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Men hvorfor? Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 Fordi jeg er kontroll freak. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Fordi jeg er kontroll freak. Så du er nødt til å ha et fysisk ark foran deg hvor det står hva du betalte når alt ligger på nett? Hehe, så sært nå i 2014... Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 3
-Jiinxs- Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Jeg tar vare på de. Har et greit system med ringpermer. Men jeg printer selvfølgelig ikke ut de jeg får på eFaktura.
dillyduzit Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Så du er nødt til å ha et fysisk ark foran deg hvor det står hva du betalte når alt ligger på nett? Hehe, så sært nå i 2014... Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 Altså, jeg printer ikke ut efakutra, de lar jeg bare være i nettbanken. Det er kun snakk om papirene. Jeg vet ikke, jeg er blitt oppdratt til å ta vare på viktige ting og for meg er økonomi viktig. Men hva bryr det deg at jeg har betalte regninger i en ringperm eller ikke? Verden vil jo ikke gå under. 11
Kokosboller Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Hei takk for svar folkens, jeg har opprydning idag og følte for å vite hva verden det ute gjør når det gjelder årsoppgaver og skattekort fra tidligere, tar dere vare på de da ? hehe må bare spørre
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Altså, jeg printer ikke ut efakutra, de lar jeg bare være i nettbanken. Det er kun snakk om papirene. Jeg vet ikke, jeg er blitt oppdratt til å ta vare på viktige ting og for meg er økonomi viktig. Men hva bryr det deg at jeg har betalte regninger i en ringperm eller ikke? Verden vil jo ikke gå under. Jeg er nok oppdratt mer strengt enn deg, men man må jo henge med i teknologien også. Regningen er jo ikke noe annet enn en lapp hvor det står hva du skal betale. Kvitteringen har du jo i nettbanken om det skulle være noe. Det er ingen forskjell på efaktura og en fysisk regning sånn sett. Hehe, blir helt matt over hvor dumme enkelte er jeg. Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Hei takk for svar folkens, jeg har opprydning idag og følte for å vite hva verden det ute gjør når det gjelder årsoppgaver og skattekort fra tidligere, tar dere vare på de da ? hehe må bare spørre De ligger på skatteetaten.no om jeg får behov for dem.. Anonymous poster hash: b1f7c...fc1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Jeg tar vare på de. Har et greit system med ringpermer. Men jeg printer selvfølgelig ikke ut de jeg får på eFaktura. Hvorfor??? Det er jo ikke nødvendig å ta vare på regninger du har betalt. Haha! Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 3
-Jiinxs- Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Hvorfor??? Det er jo ikke nødvendig å ta vare på regninger du har betalt. Haha! Anonymous poster hash: b1f7c...fc1 Im old. Liker å ha det på den måten og i min lille verden så gir det meg en liten sikkerhet Ikke ta det ifra meg 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Im old. Liker å ha det på den måten og i min lille verden så gir det meg en liten sikkerhet Ikke ta det ifra meg Men de har jo ingen verdi eller betydning? Hvorfor vil du ha dem i en perm? Anonymous poster hash: b1f7c...fc1
Kara W Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Alle "rutinefakturaer" som abonnement, bomringer, barnehage, bokklubber osv kastes når de er betalt. Litt større fakturaer hender det at vi sparer på, særlig hvis det kan omhandle garanti, f.eks vaskemaskin, rørlegger, elektriker osv. Når det gjelder skattekort, ligning, lønns-og trekksoppgaver, årsoppgaver osv så sparer jeg på alt i 10 år. Jeg har en perm med ti nummererte skilleark som de står i. I år tok jeg f.eks og kastet alt som lå bak skilleark 3, som da var fra 2003, og sette inn alt som omhandler 2013. Det er fort gjort og tar liten plass. Selv om det kanskje er unødvendig å spare på så mye papirer, synes jeg ikke man skal latterliggjøre de som gjør det. Så lenge de trives med det skader det jo ingen andre. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå