Gå til innhold

Verken sjalu, nysgjerrig eller kontrollerende

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg bare lurer på hvorfor enkelte mennesker er slik!
Jeg har en kjæreste som gir meg enormt mye frihet. Jeg kan ha så mange kompiser jeg bare ønsker, finne på ting med dem i helgene og gjerne overnatte. Kan klemme og kose på bestekompiser foran han uten at han bryr seg. Han har aldri spurt meg om fortiden min, og de få gangene jeg har fortalt han litt om den så lytter han bare, og stiller aldri spørsmål. Han er heller ikke kontrollerende på noe måte. Det er jo såklart veldig deilig for meg, men jeg lurer på om det er noen som har opplevd en lignende kjæreste? :fnise:

Anonymous poster hash: 07808...f64
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er ganske normalt tror jeg.

• Liker 3
Skrevet

Ja, heldigvis er mange menn sånn :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å, så flott da! Jeg hadde hele tiden i mitt lille hode trodd at gutter i forhold automatisk ville bli veldig kontrollerende og sjalu. Hehe. Jeg har nok hengt litt for mye på KG :fnise::laugh:

Anonymous poster hash: 07808...f64
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge vedkommende er moden nok til å ikke misbruke denne

friheten så er jo ting greit. Maaaange er ikke det derimot.

Anonymous poster hash: 17803...9b7
  • Liker 1
Skrevet

Er vel kanskje normalt ja, men jeg har problemer med å skjønne hvordan man kan elske noen og ikke være redd for hva man kan miste.

Men fint for deg da.

• Liker 3
Skrevet

Er vel kanskje normalt ja, men jeg har problemer med å skjønne hvordan man kan elske noen og ikke være redd for hva man kan miste.

Men fint for deg da.

det er da vel fullstendig mulig å være i et forhold og elske noen, vite hva man har og være redd for å miste det UTEN å ende opp med å være sjalu og kontollerende?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Men fint for deg da.

Det er vel fordi man er veldig trygg på seg selv. Og trygg på at kjærligheten mellom deg og den man er sammen med, er så sterk, at det er ingen grunn til å bekymre seg.

Anonymous poster hash: 8a542...d91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

tjaaa, greit nok at han ikke er sjalu osv. men han virker jo ikke interessert i hennes liv heller og det syns jeg er merkelig.

Anonymous poster hash: 964d1...164
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel fordi man er veldig trygg på seg selv. Og trygg på at kjærligheten mellom deg og den man er sammen med, er så sterk, at det er ingen grunn til å bekymre seg.

Anonymous poster hash: 8a542...d91

Ja, det er ganske normalt tror jeg.

normalt og ikke være interessert i kjæresten som person? en ting er jo at han ikke er sjalu. en annen ting er at han ikke virker interessert i hennes liv i det hele tatt

Skrevet

Overnatte og klemming rett foran? Jeg føler det er muligens litt drøyt, men ellers er det jo greit :)

Skrevet

Ofte er det jo slik at man vil vise at man stoler på partneren sin. Overnatting og kos/klemming er en del av pakken for du kan ikke være der å overvåke hele tiden. Hat og trakkasering og sånn er bortkastet, blir det noen gang sånn så stikker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

hvofor hopper folk glatt over at han ikke en gang interesserer seg for hennes liv?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Pittelitt sjalusi anser jeg som sunt, selv om det ikke er noe man ønsker så gir det en liten bekreftelse av at man faktisk ikke ønsker å miste den andre. Finnes en fin balanse mellom sjalusitroll og å gi helt blaffen.

Anonymous poster hash: d6eda...f88
AnonymBruker
Skrevet

Overnatte og klemming rett foran? Jeg føler det er muligens litt drøyt, men ellers er det jo greit :)

å klemme noen må man vel få lov til uten at kjæresten skal gå i lufta. MEN, han er ikke interessert i hennes liv og jeg undres litt over på hvor langt ts kunne ha gått uten at han reagerer.

exmannen til min søster var likedan. og jeg tenkte at det var flott at han ikke var en kontrollerende idiot slik mange er. men en gang vi var på fest var det en tyr som var ekstremt intens mot min søster. klådde, tafsa og hang over henne som en skygge. mannen til min søster reagerte ikke at all! meget spesielt.

fant ut av 2 år etter at han hadde mild aspergers..

Skrevet (endret)

Kjæresten min er heller ikke sjalu eller kontrollerende. Han spurte en del om meg i starten (før vi ble sammen), nå vet han jo en god del og spør derfor ikke like mye om min fortid, naturlig nok. Egentlig har vi vel uten spørsmål gitt opplysninger om vår fortid, nåtid, interesser, preferanser, livssyn osv til hverandre. Men han spør selvsagt om ting i nåtid og er interessert i meg som person, uten tvil.

Jeg er heller ikke kontrollerende, men jeg er sjalu så det holder! Prøver å ikke agere på sjalusien. Skulle gjerne vært som ham, for det er irriterende og slitsomt for meg å være sjalu på noe jeg vet ikke er en trussel overhodet. Rett og slett irrasjonelt.

Aner ikke hva han hadde synes om jeg begynte å klemme på andre hannkjønn og overnatte hos de, men det er ingen aktuell problemstilling.

Endret av AUG---UAG
Skrevet

Jeg mottok to kommentarer på innlegget mitt.

Jo, det er muligt, men ikke i min verden og med min livserfaring. Man kan umuligt si om noe er normalt uten å vite hvordan personen er, og hvordan forholdet er.

Jeg ville finde det forferdelig vanskeligt å leve uten min samboer, hun er lyset i mitt liv. Hun derimot kunne fint klare seg uten meg, og alene. Hun har aldrig hatt grunn til å tvile på meg, hun derimot søker oppmerksomhet og komplimenter fra alle hun møter.

Hun tar meg for gitt og jeg tror ikke hun kan bli sjalus da hun mere ser på meg som en venn. Siden jeg ikke er så sikker på meg selv blir jeg sjalus når jeg finder ut hun skjuler ting, men det hele henger jo sammen med måten hun ser på meg på.

Som regel har alt gått bra, men der vil alltid komme tider hvor man tviler, hvor man oppdager ting og tenker at hva du ikke vet har du ikke vondt av men hvor mye er det man ikke vet?

Man kan være trygg ja, men man skal aldrig si aldrig, det kommer tilbake til deg som en boomerang en dag, man vet aldrig....

Gjest Lady.In.Heels
Skrevet

Min kjæreste er også slik. Jeg kan flørte, klemme og prate med hvem jeg vil uten at han gidder å lage noe sak ut av det. Veldig uvant for meg, da min forrige eks var ekstremt sjalu.

Skrevet

Det finnes mange såkalt naive folk.

• Liker 1
Skrevet

Det morsomme er jo forøvrig at kvinner ser på mannens manglende sjalusi som at han ikke bryr seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...