AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg skal til Oslo på en konsert, og kommer kjørende med bil fra sørlandet. Men jeg har aldri kjørt inn i Oslo sentrum, og vet ikke helt om jeg tør det?! Høres kanskje litt dumt ut, men jeg er ikke så rutinert i trafikken og har aldri kjørt i Oslo før. Er det noen som vet om det finnes noe sted man kan parkere bilen utenfor Oslo for noen dager, og ta bussen inn til Oslo derfra? Håper på svar Anonymous poster hash: 7720d...b75
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Det er park and ride i Asker, som kan være verdt å sjekke. Anonymous poster hash: 520b2...eca
Gjest Genic Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Parker på IKEA og ta gratisbuss begge veier. Man kan vel ikke ha bilen stående på parkeringsplassen på IKEA i flere dager? 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Kjør inn på parkeringen ved Oslo S, den er like ved E18.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Det er park and ride i Asker, som kan være verdt å sjekke. Anonymous poster hash: 520b2...eca Den er veldig grei. Lett å finne, rett ved jernbanen og jeg tror det koster ca 75,- pr døgn. Anonymous poster hash: a2d9d...8f8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Har du ikke sertifikat da? Anonymous poster hash: 5fd8e...3ce 3
Chloe- Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 (endret) Man kan vel ikke ha bilen stående på parkeringsplassen på IKEA i flere dager? Har aldri hørt om noen som har blitt tauet. Endret 3. mars 2014 av Chloe-
Sapientia Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Det er også relativt lett å kjøre til parkeringshusene i Vika, men der er det dyrt å stå. Det er jo en pendleparkering som det er godt skiltet til, men aner ikke hva den heter. Er det "Park and ride i Asker"? Hvis ikke så finnes det en annen en også. Kjører til Oslo så og si hver helg, så har kjørt forbi skiltet utallige ganger.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Har du ikke sertifikat da? Anonymous poster hash: 5fd8e...3ce Haha, good one Jeg er vel bare lettere nervøs av meg, er ikke så vant til å kjøre mye bil og har aldri kjørt noe særlig utenfor byen jeg kommer fra. Så da er det kanskje ikke så rart jeg er litt usikker? Tusen takk til alle dere andre som kom med seriøse svar Anonymous poster hash: 7720d...b75 14
Sheltay Retrac Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Hvor er det du skal på konsert? Hvis det er på Telenor Arena, er det veldig greit å kjøre dit og det finnes parkeringshus rett ved.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Kjør inn på parkeringen ved Oslo S, den er like ved E18. Tusen takk for tips Jeg er jo ganske grønn på dette, men stemmer det at man kjører gjennom operatunnellen på E 18 vei inn til Oslo S? Kommer man helt ut av denne tunnellen på vei til Oslo S, eller må man ta en avkjørsel inne i selve tunnellen? Kan jeg spørre om du vet hvilken avkjørsel jeg skal ta for å finne frem dit/hva det står på skiltet? Jeg har prøvd å se på google maps, men jeg vet ikke helt hvor oppdaterte de opplysningene er? Selve flyfotoene der er jo noen år gamle, og veien har vel blitt lagt om de siste årene? Hvor er det du skal på konsert? Hvis det er på Telenor Arena, er det veldig greit å kjøre dit og det finnes parkeringshus rett ved. Tusen takk for tips Jeg vurderer faktisk å overnatte på et av hotellene på Fornebu (tror jeg kommer meg greit dit med bilen). Men konserten er i Oslo Spektrum, så det går kanskje buss derfra til sentrum også? Beklager så mye om jeg virker helt grønn på dette Anonymous poster hash: 7720d...b75
Sheltay Retrac Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Det står greie skilter til Oslo S i operatunnellen.
langbein86 Skrevet 4. mars 2014 #14 Skrevet 4. mars 2014 Tusen takk for tips Jeg er jo ganske grønn på dette, men stemmer det at man kjører gjennom operatunnellen på E 18 vei inn til Oslo S? Kommer man helt ut av denne tunnellen på vei til Oslo S, eller må man ta en avkjørsel inne i selve tunnellen? Kan jeg spørre om du vet hvilken avkjørsel jeg skal ta for å finne frem dit/hva det står på skiltet? Jeg har prøvd å se på google maps, men jeg vet ikke helt hvor oppdaterte de opplysningene er? Selve flyfotoene der er jo noen år gamle, og veien har vel blitt lagt om de siste årene? Tusen takk for tips Jeg vurderer faktisk å overnatte på et av hotellene på Fornebu (tror jeg kommer meg greit dit med bilen). Men konserten er i Oslo Spektrum, så det går kanskje buss derfra til sentrum også? Beklager så mye om jeg virker helt grønn på dette Anonymous poster hash: 7720d...b75 Ville ikke anbefalt området rundt Oslo S hvis du er usikker på kjøring i Oslo sentrum. Er nok lurt å bo på Fornebu, bare pass på at hotellet har parkering for gjester. Du kan jo ta taxi inn til spektrum også, ikke så veldig langt 1
Meaty Skrevet 5. mars 2014 #15 Skrevet 5. mars 2014 Ville ikke anbefalt området rundt Oslo S hvis du er usikker på kjøring i Oslo sentrum. Enig i dette! Jeg hater å måtte kjøre i Oslo, og overlater kjøringen til min samboer, hvis jeg kan. Han er ikke nervøs når det gjelder kjøring, og vi kjører til Oslo et par ganger i året. Parkerer på Paleet. Men nesten hver bidige gang vi nærmer oss sentrum, eller når vi skal hjemover igjen, er noe forandret og vi havner på ville veier. Derimot gjør det meg ingenting å kjøre fra Drammen og gjennom Oslo, eller til Fornebu eller Ullevaal stadion. Har parkert ved stadion en del ganger og tatt banen ned til byen.
Gjest Badabing Skrevet 5. mars 2014 #16 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Det er bare å følge skiltingen helt inn til Oslo sentrum, ikke noe problem. Noe som er lettvint, er for eksempel å kjøre til Oslo Sentrum og Oslo sentralbanestasjon. Men i stedet for å kjøre rett frem i rundkjøringen til Sentralbanestasjonen, tar du til venstre. Da trenger du bare å kjøre omtrent 50 meter (gjennom et bittelite lyskryss) og parkere i parkeringshuset der (Paleet). Det er ikke så billig (som få parkeringshus i Oslo er), men det er veldig lettvint. Jeg parkerte alltid der i begynnelsen da jeg hadde lappen og ikke var vant til å kjøre i Oslo. Da slipper du også å kjøre rundt i sentrum. Det er gangavstand derfra til Spektrum. Endret 5. mars 2014 av Badabing
superdupermeg Skrevet 5. mars 2014 #17 Skrevet 5. mars 2014 backstreet boys? ikke noe problem å parkere ved oslo s, da kjører du motorveien hele veien =)
goldenchanel Skrevet 5. mars 2014 #18 Skrevet 5. mars 2014 Bor du på fornebu stopper bussen rett utenfor hotellet og bruker ca 15 min til oslo sentrum, derfra bussen stopper er det max 5 min til Oslo spektrum 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #19 Skrevet 6. mars 2014 Bor du på fornebu stopper bussen rett utenfor hotellet og bruker ca 15 min til oslo sentrum, derfra bussen stopper er det max 5 min til Oslo spektrum Tusen hjertelig takk Det stemmer at jeg skal på Backstreet Boys konsert ja Høres jo genialt ut med den bussen da. Tror dere det er trygt å ta den tilbake til Fornebu på kveldstid? Anonymous poster hash: 7720d...b75
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2014 #20 Skrevet 6. mars 2014 Tusen hjertelig takk Det stemmer at jeg skal på Backstreet Boys konsert ja Høres jo genialt ut med den bussen da. Tror dere det er trygt å ta den tilbake til Fornebu på kveldstid? Anonymous poster hash: 7720d...b75 Selvfølgelig er det trygt. Anonymous poster hash: 79e99...ecd 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå