Gå til innhold

Hjelp...eng edderkopp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lagt meg, men fikk ikke sove. Slo derfor på pcn. Det ble naturlig nok mer lys i rommet, og jeg tror jeg så en edderkopp i sengen. Ved siden av meg. Den forsvant like fort som jeg hoppet ut av senga, og nå finner jeg den ikke igjen :(

Det er ikke veldig lenge siden jeg flyttet for meg selv, og sofaene jeg har stående i stuen har stått i en garasje...det er ikke mulig å ta av putene, men den har blitt vasket og sjekket så godt det lar seg gjøre for edderkopper, men har liksom aldri blitt heelt trygg.

Er livredd. Ser, føler og hører edderkopper over alt nå. Har ingen andre steder å sove enn i sengen og sofaen. La meg i sofaen nå, men hjertet dunker seriøst sinnsykt. Redd edderkoppen kommer i fra sofaen og at de har ligget i dvale og begynner å våkne opp nå. Herregud :(

.

Anonymous poster hash: 173fc...cb6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme skjedde med meg for ikke så lenge siden.

Fant en svær edderkopp over senga for noen dager siden, putta den i en flaske og la den på senga. Gikk ut av rommet i noen sekunder, og da jeg gikk inn igjen for å kaste den ut så var den ikke der.(Hadde selvølgelig glemt å tatt på korken). Fikk helt panikk, og har sovet i et annet rom siden. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Klarer ikke sove der før den er funnet, og det tviler jeg på at jeg gjør. :(

AnonymBruker
Skrevet

Æsj, edderkopper er ekle. Skjønner deg godt!!

Anonymous poster hash: 0f225...44b
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper kan legge egg i øyene dine når du sover. Det kan føre til blindhet. Jeg hadde aldri sovet der.

Anonymous poster hash: f174e...11a
Skrevet

Hjelper neppe å si dette men prøver...

Alapp av, det finnes ingen farlige norske edderkopper.

AnonymBruker
Skrevet

Bare å slappe av. Den kommer antakelig bare til å krype inn i munnen din når du sover og der dør den og du har antakelig svelget den før du våkner igjenn.

Anonymous poster hash: b5678...e46

AnonymBruker
Skrevet

Hmm..ser ut som endel av jentene her er "plaget" med edderkopper i senga. Et dårlig tegn.. Det tyder på at dere har mye midd i senga.

oppia-midd.jpg

Dere bør definitivt ikke drepe disse stakkars edderkoppene. Da de bl.a. lever av disse små sengemiddene som kan bli opptil 1 mm store. Midd er edderkoppenes byttedyr, mens dere jenter...er middens byttedyr:

978x.jpg

Anonymous poster hash: 665f5...7f3
Gjest Silverstream
Skrevet

En av mange grunner til at jeg har katt.

For noen uker siden dukket det plutselig opp en edderkopp på soverommet mitt(ikke i senga). Ikke en sånn ekkel stankelbein, men en diger svart, tykk en. Det første jeg gjorde var å hente katten min og lot den være på rommet mitt med lukket dør. Ei lita stund senere så ser jeg til min glede at katten har fanget den for meg, død.

Jeg elsker katten min :rodmer:

Skrevet

Man spiser masse småkryp i søvne i løpet av livet. Urasjonell frykt dette siden det ikke fins giftige dyr i norge.

AnonymBruker
Skrevet

Man spiser masse småkryp i søvne i løpet av livet. Urasjonell frykt dette siden det ikke fins giftige dyr i norge.

Det stemmer ikke altså. Kan hende noen få ganger i livet, men ikke masse som du skriver.

AnonymBruker
Skrevet

Det stemmer ikke altså. Kan hende noen få ganger i livet, men ikke masse som du skriver.

Jo. De kryper inni kjeften din også smatter du på dem til de når svelgrefleksen også svelger du.

Anonymous poster hash: b66cf...ae4

AnonymBruker
Skrevet

Jo. De kryper inni kjeften din også smatter du på dem til de når svelgrefleksen også svelger du.

Anonymous poster hash: b66cf...ae4

Edderkopper kryper ikke frivillig inn i kjeften vår ;)

Anonymous poster hash: 5b570...f01

AnonymBruker
Skrevet

dessuten kjenner vi det om en edderkopp kryper på munnen vår mens vi sover.

"Selv i søvne vil du nemlig kjenne det hvis en edderkopp kravler på leppene eller tunga di, og det vil sette i gang en refleks for å fjerne hva enn det er fra munnen. Dermed vil edderkoppen måtte senke seg ned fra taket i en tråd, uten å røre verken lepper eller tunge, og havne direkte bakerst i munnen, hvorpå du vil måtte svelge på akkurat riktig tidspunkt."

http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/335958

AnonymBruker
Skrevet

Førsteinntrykket naboen min fikk av meg var faktisk at jeg hylte som en banshee idet jeg så en edderkopp i dusjen... er i grunn ikke redd for dem, men fader som jeg skvatt! stakkaren kom jo løpende til, og himla litt vel mye med øya når jeg forklarte at det bare var en edderkopp..

Anonymous poster hash: 455bf...d9e
Gjest Mr. Toad
Skrevet

Jeg hadde lagt meg, men fikk ikke sove. Slo derfor på pcn. Det ble naturlig nok mer lys i rommet, og jeg tror jeg så en edderkopp i sengen. Ved siden av meg. Den forsvant like fort som jeg hoppet ut av senga, og nå finner jeg den ikke igjen :(

Det er ikke veldig lenge siden jeg flyttet for meg selv, og sofaene jeg har stående i stuen har stått i en garasje...det er ikke mulig å ta av putene, men den har blitt vasket og sjekket så godt det lar seg gjøre for edderkopper, men har liksom aldri blitt heelt trygg.

Er livredd. Ser, føler og hører edderkopper over alt nå. Har ingen andre steder å sove enn i sengen og sofaen. La meg i sofaen nå, men hjertet dunker seriøst sinnsykt. Redd edderkoppen kommer i fra sofaen og at de har ligget i dvale og begynner å våkne opp nå. Herregud :(

.

Anonymous poster hash: 173fc...cb6

Du vet du kan ringe til politiet for hjelp?

Edderkopper kryper ikke frivillig inn i kjeften vår ;)

De suicidale gjør visst.

Gjest Mr. Toad
Skrevet

dessuten kjenner vi det om en edderkopp kryper på munnen vår mens vi sover.

"Selv i søvne vil du nemlig kjenne det hvis en edderkopp kravler på leppene eller tunga di, og det vil sette i gang en refleks for å fjerne hva enn det er fra munnen. Dermed vil edderkoppen måtte senke seg ned fra taket i en tråd, uten å røre verken lepper eller tunge, og havne direkte bakerst i munnen, hvorpå du vil måtte svelge på akkurat riktig tidspunkt."

http://www.forskning.no/artikler/2012/oktober/335958

Det hadde vært litt mission impossible. Ser for meg edderkoppen med bandana og solbriller jeg nå...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært litt mission impossible. Ser for meg edderkoppen med bandana og solbriller jeg nå...

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...