Gå til innhold

Vil bleke tennene mine. Har ikke råd til tannlegebehandling.

Anbefalte innlegg

Gjest Estrela
Skrevet

Har lest her inne om et blekemiddel man får kjøpt på H&M, samt et nytt blekesystem fra Aquafresh.

Noen som har prøvd en eller begge, og vil fortelle? Hva nøyaktig er prisen på de, og hvordan gjør man det?

Jeg hverken røyker eller drikker kaffe, men har litt misfargede tenner likevel. Vil gjerne ha hvitt filmstjernesmil. = :Hehe: (Ikke ala Ross i Friens :tunge1: )

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet

Jeg kan i grunnen bare kopiere Estrelas innlegg. :-) Jeg har litt gule tenner, men de er jevne og fine og sunne. Er bare livredd for å ødelegge dem på noen måte, for foreldrene mine har betalt så mye penger for dem, og det har kostet meg så mye smerte å få dem slik de er nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

kjøp Eucryl på apoteket, det er et pulver for røykere, koster ca 30kr. vel verdt å prøve! jeg røyker ikke, men funker for meg.

Skrevet
Har lest her inne om et blekemiddel man får kjøpt på H&M, samt et nytt blekesystem fra Aquafresh.

Noen som har prøvd en eller begge, og vil fortelle? Hva nøyaktig er prisen på de, og hvordan gjør man det?

Jeg har ikke prøvd det selv, men er litt nysgjerrig så hadde vært fint om noen som har prøvd kunne si om det virker. Men jeg har sett de har solgt på Vita (sikkert samme som er på H&M), og der var prisen 430 tror jeg det var. Leste bare kort på pakken, og da skulle det holde å ha det på i 30 minutter pr dag. Men om det virker vet jeg ikke...Dvs, hun damen på Vita sa det virket, men hun må jo nesten si det da. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Men tannleger adavarer mot sånne produkter. Hørte en på radioen her forleden. Man risikerer å skade emaljen på tennene pga at det er lett å gjøre feil med doseringen og at produktene ikke er så gode som de tannlegene selv bruker. I tillegg kunne noen av ingrediensene i butikkproduktene skade noen typer fyllinger. Antar at en tannlege kan se hva slags fyllinger du har og så bruke produkter deretter. Nå utfører jo tannlegene bleking selv så det er vel litt for å beskytte sin egen praksis at de sier dette, men jeg tror ikke jeg hadde risikert emaljen på mine tenner. Greit nok å teste ting på hud og hår som regenereres, men har man skadet tennene så er de skadet for alltid.

Skrevet

Aquafresh koster visst rundt 200 kroner, og selges på OBS. Har ikke prøvd det, men det var visst noen som hadde prøvd det, og det virket. Man skal IKKE bruke det mer enn to uker sammenhengende (tror jeg det var). Jeg skal iallfall prøve! :)

Gjest Elenath
Skrevet
Aquafresh koster visst rundt 200 kroner, og selges på OBS. Har ikke prøvd det, men det var visst noen som hadde prøvd det, og det virket. Man skal IKKE bruke det mer enn to uker sammenhengende (tror jeg det var). Jeg skal iallfall prøve!  :)

Den kostet dobbelt så mye sist jeg sjekket (på Vita) Sikker på at 200 er rett? Da skal jeg nemlig på OBS en tur til uka. :wink:

Skrevet
Men tannleger adavarer mot sånne produkter. Hørte en på radioen her forleden. Man risikerer å skade emaljen på tennene pga at det er lett å gjøre feil med doseringen og at produktene ikke er så gode som de tannlegene selv bruker. I tillegg kunne noen av ingrediensene i butikkproduktene skade noen typer fyllinger. Antar at en tannlege kan se hva slags fyllinger du har og så bruke produkter deretter. Nå utfører jo tannlegene bleking selv så det er vel litt for å beskytte sin egen praksis at de sier dette' date=' men jeg tror ikke jeg hadde risikert emaljen på mine tenner. Greit nok å teste ting på hud og hår som regenereres, men har man skadet tennene så er de skadet for alltid.[/quote']

Tannlegene sier det nok ikke for å få kundene som vil bleke til seg selv, for penger. Tannleger har mer enn nok å gjøre, så det er nok fordi hos tannlegen blir blekingen gjort på en sikker og mer skånsom måte, under kontroll. Billige blekeprodukter kjøpt på f eks h&m, kan skade både tannkjøttet og tennene, så om en ikke har råd til å gjøre det til tannlege, ville jeg spart til jeg hadde fått råd til det. Kan bli dyrt nok om en skader tennene sine.

Skrevet
Men tannleger adavarer mot sånne produkter. Hørte en på radioen her forleden. Man risikerer å skade emaljen på tennene pga at det er lett å gjøre feil med doseringen og at produktene ikke er så gode som de tannlegene selv bruker. I tillegg kunne noen av ingrediensene i butikkproduktene skade noen typer fyllinger. Antar at en tannlege kan se hva slags fyllinger du har og så bruke produkter deretter. Nå utfører jo tannlegene bleking selv så det er vel litt for å beskytte sin egen praksis at de sier dette' date=' men jeg tror ikke jeg hadde risikert emaljen på mine tenner. Greit nok å teste ting på hud og hår som regenereres, men har man skadet tennene så er de skadet for alltid.[/quote']

Tannlegene sier det nok ikke for å få kundene som vil bleke til seg selv, for penger. Tannleger har mer enn nok å gjøre, så det er nok fordi hos tannlegen blir blekingen gjort på en sikker og mer skånsom måte, under kontroll. Billige blekeprodukter kjøpt på f eks h&m, kan skade både tannkjøttet og tennene, så om en ikke har råd til å gjøre det til tannlege, ville jeg spart til jeg hadde fått råd til det. Kan bli dyrt nok om en skader tennene sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...