Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel andre enn meg som sliter med tørr hud i ansiktet? Og spesielt rundt nesa. Prøvd forskjellige fuktighetskremer, men ingen har funket. Men det som derimot funker, er avokado! Huden min blir utrolig myk og fin etter å ha brukt avokado som ansiktsmaske. Så lite skal altså til :P Måtte bare tipse!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har psoriasis, så blir ganske tørr i ansiktet til tider. Bruker ansiktskrem fra body shop og eksemkrem om hverandre, men noen ganger må jeg skikkelig til verks. Takk for tips! :)

AnonymBruker
Skrevet

locobase: det er perfekt.

Anonymous poster hash: afdf9...e81
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Var nesten på vei ut av tråden. Oppgitt over den typiske idiotien man ser med en gang temaet hudpleie kommer opp.

Alles hud er forskjellig, og folk trenger forskjellige produkter. Har du fet hud vil feks Locobase være helt på trynet og du risikerer å ødelegge huden din totalt i flere uker fremover, har du tørr hud kan det være perfekt. Og for noen vil fete kremer i t-sonen være døden mens det er perfekt rundt kantene av ansiktet og på halsen.

Og frukt, FRUKT HØRER IKKE HJEMME NOE ANNET STED ENN I MUNNEN DIN! Joda, frukt kan ha stoffer i seg som virker perfekt for huden, men de har de stoffene i seg i varierende konsentrasjoner. Så mens den ene frukten av en type kan fungere godt, så kan den andre frukten av samme type som ligger rett ved siden av den, ødelegge huden din totalt på grunn av alt for høye konsentrasjoner av det samme stoffet som i utgangspunktet var nyttig.

Anonymous poster hash: 56a48...452
Skrevet

Avokado har mange gode oljer, som er bra for hud og hår :)

Oilcleansing har vært redningen for min hud, og mitt hår. Bruker ikke rensekremer eller fuktighetskrem lenger. Måtte rense huden med ansiktssåpe fra MD hos søsteren min for noen uker siden, og det tok ikke mange timene før hele pannen min var full av småkviser.

Et par dager med olje-maske gjorde susen, og nå er den glat og pen igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Oilcleansing har vært redningen for min hud, og mitt hår. Bruker ikke rensekremer eller fuktighetskrem lenger. Måtte rense huden med ansiktssåpe fra MD hos søsteren min for noen uker siden, og det tok ikke mange timene før hele pannen min var full av småkviser.

MD har ikke ansiktssåpe.

Anonymous poster hash: be54e...b7c

Skrevet

Var nesten på vei ut av tråden. Oppgitt over den typiske idiotien man ser med en gang temaet hudpleie kommer opp.

Alles hud er forskjellig, og folk trenger forskjellige produkter. Har du fet hud vil feks Locobase være helt på trynet og du risikerer å ødelegge huden din totalt i flere uker fremover, har du tørr hud kan det være perfekt. Og for noen vil fete kremer i t-sonen være døden mens det er perfekt rundt kantene av ansiktet og på halsen.

Og frukt, FRUKT HØRER IKKE HJEMME NOE ANNET STED ENN I MUNNEN DIN! Joda, frukt kan ha stoffer i seg som virker perfekt for huden, men de har de stoffene i seg i varierende konsentrasjoner. Så mens den ene frukten av en type kan fungere godt, så kan den andre frukten av samme type som ligger rett ved siden av den, ødelegge huden din totalt på grunn av alt for høye konsentrasjoner av det samme stoffet som i utgangspunktet var nyttig.

Anonymous poster hash: 56a48...452

Hadde blitt svært overrasket dersom en avocado (eller frukten ved siden av) hadde ødelagt huden min totalt. :P

Skrevet

MD har ikke ansiktssåpe.

omg :bond: rensekrem da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken oljerens bruker du? Har lyst å prøve dette selv, så på jakt etter tips til hva som er bra :)

Anonymous poster hash: 7bdc2...530

AnonymBruker
Skrevet

MD har ikke ansiktssåpe.

Jeg vil absolutt kalle dette for en ansiktssåpe.

Anonymous poster hash: 4529d...b39

Skrevet

Hvilken oljerens bruker du? Har lyst å prøve dette selv, så på jakt etter tips til hva som er bra :)

For meg virker castorolje og kokosolje godt, jeg bruker castoroljen hver dag for å fjerne sminken. Den fungerer som fuktighetskrem og rens på en gang. Også bruker jeg kokosolje blandet med castorolje som maske :fnise: 1-2 ganger i måneden, det holder hudtonen min gjevn, og rødheten borte.

Jeg bruker også blandingen med kokosolje og castorolje over hele kroppen, og i håret ca en gang i uken, det holdet håret fuktig og huden myk.

Skrevet

Kokosolje funker kjempebra!

AnonymBruker
Skrevet

For meg virker castorolje og kokosolje godt, jeg bruker castoroljen hver dag for å fjerne sminken. Den fungerer som fuktighetskrem og rens på en gang. Også bruker jeg kokosolje blandet med castorolje som maske :fnise: 1-2 ganger i måneden, det holder hudtonen min gjevn, og rødheten borte.

Jeg bruker også blandingen med kokosolje og castorolje over hele kroppen, og i håret ca en gang i uken, det holdet håret fuktig og huden myk.

Takk for svar, dette skal testes!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...