Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror virkelig jeg er i ferd med å ødelegge mitt eget liv...det føles i hvertfall slik!

Situasjonen min er slik at jeg har vært så utrolig forelsket i en mann i over 1 år. Han er også forelsket i meg og vi har et komplisert forhold. Han har tre barn fra et tidligere forhold og for ikke så lenge siden oppdaget jeg at han hadde hatt sex med eksen sin den siste tiden. Dette har selvfølgelig gjort noe med tilliten min til han... Jeg trodde jo jeg var den eneste for han!

I sommer møtte jeg tilfeldigvis en mann som er utrolig snill og god på alle måter... Han har falt for meg og som han selv sier ville han gått gjennom ild for meg og han føler at jeg er drømmedama hans. Han håper på en fremtid sammen med både meg og sønnen min! Dette er noe jeg setter utrolig stor pris på, men jeg føler at jeg ikke klarer å gi slipp på mann nr 1 der hele greia er så komplisert for å gi denne snille gode mann nr 2 er skikkelig sjanse.

Nå føler jeg at jeg begynner å ødelegge mitt eget liv ved å ikke kunne gi slipp på en mann som tydeligvis ikke er til å stole på for å komme meg videre. Ikke nødvendigvis med denne mann nr 2, selv om jeg virkelig burde gitt han en sjanse. Han behandler meg med respekt og jeg liker han veldig godt selv om akkurat nå er det som en venn fordi jeg ikke tillater meg selv å føle noe mer for noen andre enn mann nr 1...

Mitt oppi alt dette føler jeg at jeg ikke klarer å oppfylle kravene til alle sammen rundt meg. Jeg føler at jeg skal være en perfekt mamma, datter, kollega, venninne, ekskjæreste...ja alt egentlig! Jeg føler at det er så mange rundt meg som har så mange forventninger til hvordan jeg skal være og gjøre ting...

I tillegg sliter jeg økonomisk for tiden, noe som virkelig tar på! Jeg blir sliten av å se at jeg ikke klarer å betale alle regninger i tide og hele tiden tenke på økonomien og konsekvensene av at jeg ikke får betalt alt....

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre hverken for å komme meg ut av noe, inn i noe eller videre... Akkurat nå føler jeg at livet mitt faller i grus!

Jeg trenger bare noen råd...hva skal jeg gjøre?!

Anonymous poster hash: 77863...0bd
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær alene en stund og få følelsene dine stabile igjen. Anonymous poster hash: 8889a...4a7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne 3 barns faren er vel ikke tilfeldigvis fra Vestfold? For jeg håper ikke jeg er denne eksen.

Anonymous poster hash: 863bf...b2e

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Ts, tror du bare må kutte ut nr 1.

Du kan ikke stole på ham! Så lenge han har hatt sex med eksen, så er det følelser der. Tror jeg.

Nr 2 kan du kanskje også "legge på is"en tid.

Når du har så mye annet å tenke på, så er det ikke lurt å tenke på så mye annet enn seg selv.

Så får du orden på deg selv og det praktiske pluss familieforholdene.

Det ser jo dessverre ikke ut til at det blir noe med noen av mennene.

Ta vare på deg selv, så er det jo mulig en tredje og passende dukker opp.

AnonymBruker
Skrevet

Denne 3 barns faren er vel ikke tilfeldigvis fra Vestfold? For jeg håper ikke jeg er denne eksen.

Anonymous poster hash: 863bf...b2e

Han er ikke fra Vestfold, så du kan puste lettet ut! :fnise:

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Det er du selv som setter urimelige krav og forventninger.

Økononiske problemer har det med å stjele all energi. Hva består de i? Er det et midlertidig problem som skyldes ikke helt gjennomført planlegging eller et varig problem som skyldes (for) lav inntekt og (for) høye utgifter?

På denne tiden av året er det mange som sliter fordi de ikke har en plan for økonomien når mange av hel og halvtårs samt kvartalsregninger kommer samtidig. NRK avgift, veiavgift, strøm og diverse medlemskap og abonnementer samme måned er tøft for alle. Lag en plan der du setter av månedsbeløp på en egen konto for dette hver måned. Vips, problem løst.

Når det gjelder mann nr 1, vil du virkelig være sammen med en som har et forhold til en annen også? Mener du virkelig at du ikke er mer verdt enn å være en god nummer 2? Hva slags fantastiske kvaliteter denne mannen enn har hjelper jo ikke når han er en utro drittsekk. Du fortjener bedre enn dette, gjør du ikke?

Hvis eks'en hans er tilgjengelig for en hyrdestund i ny og ne, hvorfor skulle han gi seg med å hoppe i sengen hennes, hvis du "tilgir" han dette?

Nei, jente. Stå opp for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kuttet ut nr 1 og tatt en pause fra nr. 2 for å nullstille deg. Det gjør noe med psyken når man først går igjennom et lite h*****e med en person man er forelsket i, og så dukker det opp en annen som gir deg alt du savnet fra nr 1. Det er veldig lett å blande sammen takknemlighet med kjærlighet i en slik situasjon.

Jeg har gjort akkurat den feilen, og nå, etter 5 år, går det mot slutten. Bare tanken på å såre verdens fineste mann gjør meg fysisk uvel, men jeg elsker ham ikke og han fortjener så uendelig mye mer. Han elsker meg fortsatt og vil gjøre nesten hva det skal være for at vi skal klare oss, men når det mest grunnleggende ikke er der vet jeg ikke om det er noen vits å prøve lenger (har for så vidt prøvd de siste tre årene). Jeg er glad i ham som en venn, men det er alt, og for meg er det ikke nok (klarer nesten ikke at han tar i meg, føles som å kysse min egen bror). Jeg orker ikke tanken på å miste min beste venn, derfor utsetter jeg å ta en avgjørelse, men det er egoistisk og jeg må snart sette strek.

Anonymous poster hash: 77c5c...67e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror virkelig jeg er i ferd med å ødelegge mitt eget liv...det føles i hvertfall slik!

Situasjonen min er slik at jeg har vært så utrolig forelsket i en mann i over 1 år. Han er også forelsket i meg og vi har et komplisert forhold. Han har tre barn fra et tidligere forhold og for ikke så lenge siden oppdaget jeg at han hadde hatt sex med eksen sin den siste tiden. Dette har selvfølgelig gjort noe med tilliten min til han... Jeg trodde jo jeg var den eneste for han!

I sommer møtte jeg tilfeldigvis en mann som er utrolig snill og god på alle måter... Han har falt for meg og som han selv sier ville han gått gjennom ild for meg og han føler at jeg er drømmedama hans. Han håper på en fremtid sammen med både meg og sønnen min! Dette er noe jeg setter utrolig stor pris på, men jeg føler at jeg ikke klarer å gi slipp på mann nr 1 der hele greia er så komplisert for å gi denne snille gode mann nr 2 er skikkelig sjanse.

Nå føler jeg at jeg begynner å ødelegge mitt eget liv ved å ikke kunne gi slipp på en mann som tydeligvis ikke er til å stole på for å komme meg videre. Ikke nødvendigvis med denne mann nr 2, selv om jeg virkelig burde gitt han en sjanse. Han behandler meg med respekt og jeg liker han veldig godt selv om akkurat nå er det som en venn fordi jeg ikke tillater meg selv å føle noe mer for noen andre enn mann nr 1...

Mitt oppi alt dette føler jeg at jeg ikke klarer å oppfylle kravene til alle sammen rundt meg. Jeg føler at jeg skal være en perfekt mamma, datter, kollega, venninne, ekskjæreste...ja alt egentlig! Jeg føler at det er så mange rundt meg som har så mange forventninger til hvordan jeg skal være og gjøre ting...

I tillegg sliter jeg økonomisk for tiden, noe som virkelig tar på! Jeg blir sliten av å se at jeg ikke klarer å betale alle regninger i tide og hele tiden tenke på økonomien og konsekvensene av at jeg ikke får betalt alt....

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre hverken for å komme meg ut av noe, inn i noe eller videre... Akkurat nå føler jeg at livet mitt faller i grus!

Jeg trenger bare noen råd...hva skal jeg gjøre?!

1 ) Skaff deg en extrajobb.I helgene.Sørg for å klare økonomien selv.Hvis du satser på å være alene en stund.

2)Hvis du ikke gidder å jobbe mer.Er det jo ingen vits å avskrive den nye du har møtt.Gi han tid og sjangse.Du kan alltids snu.Når du blir lei.

Par har bedre økonomi enn enslige.Du kan jo være sammen med han en stund i hvertfall.Gi han en sjangse.Det kan ta tid å utvikle følelser.Når man ikke er over X`en.Vond situasjon.

Men tror du at du kommer fortere over han om du er enslig?Neppe.

Forholdet kan utvikle seg veldig positivt med tiden.Og bli mye bedre enn du hadde med X.

Tenk positivt.Du har ingenting å tape på å beholde han....

Ikke avskriv noe før du er sikker på å ikke angre.

Hvis xen din hadde sex med sin x.Så er det masse følelser der fortsatt.Han er ikke over henne.

Ønsker du å være i samme situasjon som den nye mannen du har truffet,nr 2 mann ? Neppe.

Derfor.Innse at du og X-det var bare ikke ment å være dere.

Anonymous poster hash: 51376...da6

AnonymBruker
Skrevet

1 ) Skaff deg en extrajobb.I helgene.Sørg for å klare økonomien selv.Hvis du satser på å være alene en stund.

Anonymous poster hash: 51376...da6

TS her!

Dessverre så er ikke en ekstrajobb et alternativ selv om jeg skulle ønske det... Jeg er alene med sønnen min på et sted der jeg ikke har familie i nærheten, så det er ingen som kan hjelp meg med barnepass for at jeg skal kunne jobbe ekstra.

De økonomiske utfordringene går på at jeg har for lav inntekt i forhold til utgifter som blant annet mat, husleie, barnehage, bil osv. Jeg klarer rett og slett ikke å få det til å gå opp hver eneste måned og det fører til at noen regninger ikke bli betalt i tide og de går til inkasso for eksempel... Jeg føler rett og slett at jeg snart får panikk på grunn av det...panikk av hele livssituasjonen min egentlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...