Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en gutt i 4 år nå. Jeg blir snart 18 år gammel, og han er 21 år gammel så det er 3 og et halvt års aldersforskjell mellom oss. Jeg har gått rundt og tenkt på om jeg bør slå opp med han i et halvt år nå, og jeg har det ikke bra.
Med en gang vi ble sammen var han utro, og jeg fikk vite det nesten et år senere. Det gjorde at jeg ikke klarte å stole på han mer og jeg har prøvd å stole på han, men jeg klarer det ikke. Han lyger ganske ofte til meg om både småting og litt større ting, noe som gjør det veldig vanskelig for meg.

Jeg har også mistet ALLE vennene jeg hadde før vi ble sammen nå som jeg er sammen med han. Det er min feil fordi jeg bare var med typen min hele tiden og avviste de hele tiden.. Dette angrer jeg skikkelig mye på i dag, og jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å få kontakt med de igjen, og om de kommer til å gidde å bli venn med meg igjen på grunn av at jeg har avvist de og ditchet de så mange ganger. Det er nok en av grunnene til at jeg ikke klarer å slå opp, jeg er så redd for at jeg blir helt alene, og ikke har noen å være med.

Jeg føler meg også ganske fanget i forholdet, og er avhengig av typen min. Jeg vet at dette høres idiotisk ut men jeg har nektet han å gå ut på byen og å gå på fest uten meg. Han har jo selvfølgelig vært ute på byen og på fest mange ganger uten meg siden han er mye eldre enn meg, og når jeg var litt yngre fikk jeg ikke lov til å sove hos han, og da gjorde han som han ville.
Jeg får ikke lov av han til å gå ut på fest alene, og jeg får heller ikke lov til å snakke med andre gutter på facebook og sånt. Om jeg hadde gjort dette truer han meg med at da går han ut på byen og finner seg noen andre jenter. Jeg føler meg så fanget og jeg tør ikke å være meg selv når jeg er med han. Det er så gale at han ikke liker at jeg går å shopper, tar sol eller trener engang. Det fører til at jeg gjør det i skjul og ikke sier at jeg har trent eller shoppet, fordi jeg ikke orker at han skal bli sur for det.

Nå i det siste går han meg på nervene. Jeg kan ikke huske sist vi hadde sex, er sikkert mer enn to måneder siden. Og jeg har mistet helt lysten på både sex og han. Jeg vet ikke om det er noe gale med meg, eller om det er han. Og jeg synes det er kjempedeilig å komme hjem og bare være alene når jeg kommer hjem fra han. Han snuser, røyker og av og til røyker han hasj, og han drikker ganske mye også noe jeg synes er ganske negativt.

Jeg synes dette er så vanskelig og klarer ikke å slå opp med han. For vi har jo mye fint sammen, og har det av og til veldig bra og gøy sammen. Jeg prøvde å slå opp for noen uker siden, men det gikk ikke så bra. Vi går også på skole sammen, har noen fag sammen, og har samme vennegjeng på skolen, så jeg er nødt til å se han hver dag om det blir slutt.. Jeg føler at jeg har kastet bort hele ungdomstiden min, og at livet mitt er så kjedelig.
Jeg er blitt så avhengig av han, og jeg er skikkelig svak og pysete. Jeg tør ikke å slå opp, og jeg klarer det heller ikke.
Han har også noen nakenbilder av meg på telefonen, og han har sagt flere ganger at om det blir slutt så kommer han til å vise de.
Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre? Og hvordan jeg kan gjøre det slutt om det er det jeg bør gjøre, og hvordan jeg skal komme meg over dette.
Trenger virkelig hjelp til å klare å gjennomføre dette, er så vanskelig!

- Usikker jente

Anonymous poster hash: a9eca...0bd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg spørre om hvor i landet du holder til ? :)

Isåfall, dump han. Jeg lover deg at det vil gjøre ting bedre, selvom i starten så vil det være vondt. Du er snart ferdig på vgs, og da slipper du å se han på skolen! Kom igjen, du klarer det :)

Anonymous poster hash: 86ea1...d94
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg spørre om hvor i landet du holder til ? :)

Isåfall, dump han. Jeg lover deg at det vil gjøre ting bedre, selvom i starten så vil det være vondt. Du er snart ferdig på vgs, og da slipper du å se han på skolen! Kom igjen, du klarer det :)

Anonymous poster hash: 86ea1...d94

Østlandet :-)

Jeg vet, det er bare så vanskelig og vet ikke hvordan jeg skal gjøre det. Jeg utsettet det også hele tiden fordi jeg er så usikker..

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller slått opp og risikere at andre ser nakenbilder av meg, enn å være sammen med en gutt som truer med at han viser bildene hvis det blir slutt. Lykke til, og gjør det beste for deg selv :) hva enn det måtte være

Anonymous poster hash: 61bd5...1ac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se om du får tak i mobilen hans mens han er på do ellernoe, eller bare spør om du får lov til å spille på hans mobil, eller sjekke noe på nett fordi din er tom for strøm, og så kjapper du deg å slette bildene. Da slipper du i det minste å tenke på det.

Anonymous poster hash: 65e8d...a99
  • Liker 4
Skrevet

Hva med å prøve å snakke med de venninnene du hadde før dere ble sammen for å få støtte i dette? Eller noen andre venner som kanskje ikke er i den felles vennegjengen deres?

Jeg skjønner at det føles skummelt å skulle gjøre dette alene!

Gode venner er viktig i slike situasjoner, hvertfall hvis han gjør alvor av det han sier. Han høres helt ærlig ut som en tufs...

Gjør det som er riktig for deg, og et brudd høres nok ikke helt feil ut :)

Forøvrig enig med AB over, prøv å snik til deg telefonen hans og slett bildene.

You can do this! :) <3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

TS her..
Har prøvd å slette bildene før, men han har de inne på en sånn låst mappe, og jeg kan ikke koden..
Hva skal jeg gjøre? :(
Er også så vanskelig å avslutte et forhold som har vart i 4 år.. Og jeg vet at om jeg avslutter det kommer han til å gå ut på byen i helgen og kose seg med jenter og sånn, mens jeg bare blir liggenes hjemme og ikke har noe å gjøre på.

AnonymBruker
Skrevet

TS her..

Har prøvd å slette bildene før, men han har de inne på en sånn låst mappe, og jeg kan ikke koden..

Er også så vanskelig å avslutte et forhold som har vart i 4 år.. Og jeg vet at om jeg avslutter det kommer han til å gå ut på byen i helgen og kose seg med jenter og sånn, mens jeg bare blir liggenes hjemme og ikke har noe å gjøre på.

Kan du ta mobilen og "miste den"? Det han truer med å gjøre er faktisk ganske ille...

Anonymous poster hash: 423a9...c6a

Skrevet

Først ville jeg tatt telefonen hans for å slette nakenbildene! Og bare håpe på at han ikke har de liggende en annen plass lagret..

Jeg var i en lignende situasjon, men hadde heldigvis en venninne igjen sånn at jeg slapp å være alene, og etterhvert fikk jeg igjen kontakten med gamle venninner og fikk også noen nye.

Lykke til :hjerte:

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Wow. Han er en dårlig fyr om han truer med å spre nakenbilder av deg dersom du slår opp med ham. Gjør det du kan for å få slettet disse, og be til høyere makter om at han ikke har videresendt de til e-posten sin.

Det er mange faktorer av det du nevner som gjør at jeg blir skeptisk til ham. Samtidig virker ikke forholdet sunt når du nekter ham å gå ut på byen. Jeg kan på sett og vis forstå det siden han har vært utro, men det er jo virkelig ikke ett godt tegn at du ikke kan stole på ham.

Er det det at du ikke klarer å uttrykke ordene til ham som gjør at du ikke klarer å slå opp med ham? Kan du skrive ett brev til ham for så å gi ham det?

Du er sjefen i ditt liv. Du har muligheten til å velge hvordan du skal takle bruddet. Når du eventuelt har grått fra deg finnes det kanskje nye miljøer du kan oppsøke for å få deg nye venner? Jeg skjønner at det ikke alltid er like lett, men du bør nok være litt bevisst på dette når den tid kommer.

Håper det ordner seg.

Lykke til. :hug:

Endret av Mrs. Random Nick
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

TS her..

Hvilken type telefon er det han har?

Gjest February
Skrevet

Det er jo sprøtt at han driver med slike trusler mot deg, om at han skal vise frem nakenbilder av deg - om du så skulle finne på å gå ifra han (noe jeg synes du burde). Forstår det er vanskelig i din situasjon, ettersom han har skyld i din usikkerhet.

Han er utro og holder deg for narr, så skal ha være kontrollerende overfor deg - hindre deg i å gjøre dine ting.

Jeg er også enig i at du er nødt til å få slettet disse nakenbildene av deg, slik at han ikke får spredd dem. Han har ingen verdens lov på sin side, som sier at han var rett til å frata deg din egen frihet.

Vanskelig å gå fra en man er såpass knyttet til, men det er du nødt til å Gjøre for deg selv og du vil ikke la deg selv bli liggende uten noe å ta deg til - det tror jeg ikke. Du vil føle en så stor frihet og lettelse om du drar. Det skader heller ikke å ta kontakt med dine gamle venner, for å se om det er noen der som ønsker å gjenoppta kontakt med deg.

Utover det kan du utfordre deg selv på den sosiale biten, kanskje invitere med deg noen fra klassen, om det er noen greie der.

Jeg har iallfall troa på at du klarer deg fint uten han der.

• Liker 1
Gjest Runforit
Skrevet

Wow! Han truer deg til å bli i forholdet. Du MÅ gå. Få faren din(eller en bror sammen med noen kompiser) til å komme og si at han skal slette den mappen mens dere ser på. Så gjør du det slutt og kommer deg langt bort fra han.

Han er en manipulerende drittsekk. Du er ung og skal bare nyte livet nå.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ta mobilen og "miste den"? Det han truer med å gjøre er faktisk ganske ille...

Anonymous poster hash: 423a9...c6a

Du er nødt å gjøre noe sånt. Du ser det nok selv at du må gjøre det slutt med han. Det er kjipt en stund, men så blir det bedre. Det er ikke noe mer å tenke på. Men det du må få ordnet opp i er de bildene. Ta mobilen hans og "mist" den. Og så kjøper du han en ny. Deretter dumper du han.

Anonymous poster hash: efd6e...4c9

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld meg, men FOR en drittsekk!! Nei jente, kom deg ut, og sørg for å få fjernet bildene først.. Kan vel også anmeldes, om han har nakenbilder av deg uten til tillatelse, spesielt når han har truet med å spre dem. :\

Anonymous poster hash: 44a4c...7dc
Gjest Blondie65
Skrevet

Du gjør det slutt. Du forteller han at dersom han sprer de bildene blir han politianmeldt.

Eventuelt kan du jo ta noen bilder av han som du bruker som brekkstang for å få igjen dine bilder. Få gjerne tatt lydopptak av han der han sier han skal spre bilder av deg.

Kontakt vennene dine. Det er han som har vendt deg fra dem - de blir sikkert bare glad for å hjelpe deg med å bli kvitt fyren,

Lykke til.

Gjest LadyGlaGla
Skrevet

Dette er jo trusler det, så her må du ta kontakt med en voksen. Det vil sikkert bli pinlig, men det blir enda pinligere om bilda av deg blir spredt. Utover dette er det en kriminell handling, for du er under 18 år.

Og er du ei tøffa, vel, han røyker hasj.

Jeg vil gråte når jeg leser slike historier. Hør på meg TS, slik som du har det skal det ikke være. Betro deg til noen og be om hjelp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Tusen takk for alle svarene. Det hjelper å høre at jeg bør slå opp med han. :) Har dessverre ikke fått noe anledning til å få tak i tlf og få prøvd å slette alle bildene. Men hvordan bør jeg slå opp med han etter at jeg har fått slettet bildene om jeg klarer det?

Og hvordan skal jeg klare å komme meg over han? Føler meg så ensom og alene...

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken type telefon er det han har?

Han har iPhone 4

AnonymBruker
Skrevet

Slett bildene og slå opp med han.

Kontakt noen gamle venninner og spør om de vil finne på noe? Kanskje jentekveld, kino eller bare se en film hjemme? Venner hjelper deg til å komme over han. :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...