Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre når jeg når et platå i vektnedgangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter å ha gått ned jevnt siden Januar, har jeg nå kommet inn i en periode hvor det står litt stille. Jeg gjør det samme som tidligere, forbrenner mer enn jeg inntar, men vekten står stille. Har lest at dette er vanlig, men lurer på om det er noe jeg burde gjøre annerledes? Jeg inntar ca. 1200-1400 kcalorier hver dag, om jeg får i meg mer enn det, så er det de dagene jeg trener. Har nå prøvd å spise litt mer (har vært redd for at det kan være jeg har spist litt for lite og at det har gått utover forbrenningen min) men etter en uke med litt mer mat, er det ikke stor endring i vekten. Har da ligget mer på 1400 om dagen (dagene jeg ikke trener). Jeg skal i følge kalkulatoren ligge på under 1700 for å gå ned.

Skal jeg bare forsette slik jeg pleier, eller burde jeg endre noe? Har kroppen min begynt å "venne" seg til inntaket og treningen og stiller seg inn etter dette?

Jeg skal ned ca. 10 kg til (har gått ned 6-7 kg) så er en liten vei igjen.

Vekten har stått stille i 1 og en halv uke.

Anonymous poster hash: 8512c...6c7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kostholds kalkulatorer er ikke eksakt vitenskap da alles kropper fungerer forskjellig. Nå ville jeg ikke kutta ned på kalori inntaket om jeg var deg men kjanse øket Trenings intensiteten nå vet jeg ikke hvor mye du trener fra før av heller da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...