Gå til innhold

Hva skjer i Øyer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det å bo i Øyer? Hvilke fritidstilbud fins for unge voksne? Er det sånn at alle kjenner alle? Ville du anbefalt noen å bo der? Håper på svar da det er vanskelig å finne noe om dette på nett:)

Anonymous poster hash: 9ecb3...dc0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øyer er en roooolig plass. Alle hyttene rundt gjør det selvfølgelig mer "livat" i sesongene (afterski, mye mennesker) men rimelig tregt utenom det. Lite og dårlig kollektivtilbud, men tar kun 10-15 min i bil til lillehammer. Jeg ville aldri bosatt meg der om jeg ikke hadde hatt bil. Av fritidstilbud er det golf om sommeren og ski om vinteren, er sikkert andre ting der også, men det har jeg ingen kunnskap om. Godt utvalg av matbutikker, til og med et mini vinmonopol.

Det bunner vel ned til hvordan du liker å bo, vil du ha det rolig og en majoritet av eldre og barnefamilier rundt deg er det absolutt plassen for deg. Liker du litt mer liv, altså butikker, kaffeer etc. er det ikke det. På pluss siden er det jo mye rimeligere boligpriser fremfor lillehammer. Utelivet er størst om vinteren og da er det snakk om mer "rølpete" afterski, så da må man til lillehammer. Taxi koster fort en 700-800,- hver vei. Går forøverig en nattbuss, men ja.

Personlig ville jeg aldri ha flyttet dit, mest siden jeg personlig synes det blir litt usentralt og knotete, samt et litt for lite samfunn for meg. Det er stort nok til at ikke alle kjenner alle, men allikevel blir det fort lite om man f.eks har barn eller jobber der.

Ikke sikkert dette hjalp deg noe, men kanskje du fikk ett lite inntrykk:-)

Anonymous poster hash: 9a5dd...9d7
AnonymBruker
Skrevet

Flaks for øyer at det er nære Kvitfjell, Hafjell og Lillehammer.

Anonymous poster hash: aaaed...716

AnonymBruker
Skrevet

Øyer er en roooolig plass. Alle hyttene rundt gjør det selvfølgelig mer "livat" i sesongene (afterski, mye mennesker) men rimelig tregt utenom det. Lite og dårlig kollektivtilbud, men tar kun 10-15 min i bil til lillehammer. Jeg ville aldri bosatt meg der om jeg ikke hadde hatt bil. Av fritidstilbud er det golf om sommeren og ski om vinteren, er sikkert andre ting der også, men det har jeg ingen kunnskap om. Godt utvalg av matbutikker, til og med et mini vinmonopol. Det bunner vel ned til hvordan du liker å bo, vil du ha det rolig og en majoritet av eldre og barnefamilier rundt deg er det absolutt plassen for deg. Liker du litt mer liv, altså butikker, kaffeer etc. er det ikke det. På pluss siden er det jo mye rimeligere boligpriser fremfor lillehammer. Utelivet er størst om vinteren og da er det snakk om mer "rølpete" afterski, så da må man til lillehammer. Taxi koster fort en 700-800,- hver vei. Går forøverig en nattbuss, men ja. Personlig ville jeg aldri ha flyttet dit, mest siden jeg personlig synes det blir litt usentralt og knotete, samt et litt for lite samfunn for meg. Det er stort nok til at ikke alle kjenner alle, men allikevel blir det fort lite om man f.eks har barn eller jobber der. Ikke sikkert dette hjalp deg noe, men kanskje du fikk ett lite inntrykk:-) Anonymous poster hash: 9a5dd...9d7

Takk for grundig svar :) Det er fint å ha andre sine synspunkter før en bestemmer seg!

Anonymous poster hash: 9ecb3...dc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...