malucca Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er relativt nyoperert (oktober, 2013) for kreft i underlivet. Da fjernet jeg en svulst og venstre eggstokk. Det tok en god del på psyken, men jeg har heldigvis verdens beste forlovede som støtter meg gjennom det! Har fått beskjed fra legene om at vi må få vår første i løpet av et år hvis vi skal ha mer enn ett barn, pga faren for tilbakefall av kreften (som da vil sette seg på den ene eggstokken jeg har igjen og gjøre meg steril). Naturlig nok setter dette et ekstra press på meg, og vi synes det er vanskelig å få det til. Som kjent kommer graviditeten til de som ikke stresser med det og til de som "tar det som det kommer". Jeg vil så gjerne få til å ikke stresse med det, men i og med at jeg vet det må gå innen et år er nervene på høyspenn og jeg er mye lei meg og stressa. Har nettopp bestilt meg en pakke fra www.billige-tester.no med EL-tester og GT, som vi tenker å bruke hyppig fra April (det hadde vært hyggelig med et vårbarn ) Ellers har vi sex ca. hver tredje dag, men jeg er sjeldent kåt pga smerter etter operasjonen. Har hørt at kvinnens orgasme kan hjelpe på når man blir gravid, pga at livmortappen åpnes litt. Dette er kanksje bare et av mange merkelige kjerringråd, men er allikevel kjedelig... Så jeg har vel egentlig enda et dilemma her. Smerter i underlivet, generelt og under samleie Er det noen som har opplevd noe lignende eller som har noen tips? <3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er relativt nyoperert (oktober, 2013) for kreft i underlivet. Da fjernet jeg en svulst og venstre eggstokk. Det tok en god del på psyken, men jeg har heldigvis verdens beste forlovede som støtter meg gjennom det! Har fått beskjed fra legene om at vi må få vår første i løpet av et år hvis vi skal ha mer enn ett barn, pga faren for tilbakefall av kreften (som da vil sette seg på den ene eggstokken jeg har igjen og gjøre meg steril). Naturlig nok setter dette et ekstra press på meg, og vi synes det er vanskelig å få det til. Som kjent kommer graviditeten til de som ikke stresser med det og til de som "tar det som det kommer". Jeg vil så gjerne få til å ikke stresse med det, men i og med at jeg vet det må gå innen et år er nervene på høyspenn og jeg er mye lei meg og stressa. Har nettopp bestilt meg en pakke fra www.billige-tester.no med EL-tester og GT, som vi tenker å bruke hyppig fra April (det hadde vært hyggelig med et vårbarn ) Ellers har vi sex ca. hver tredje dag, men jeg er sjeldent kåt pga smerter etter operasjonen. Har hørt at kvinnens orgasme kan hjelpe på når man blir gravid, pga at livmortappen åpnes litt. Dette er kanksje bare et av mange merkelige kjerringråd, men er allikevel kjedelig... Så jeg har vel egentlig enda et dilemma her. Smerter i underlivet, generelt og under samleie Er det noen som har opplevd noe lignende eller som har noen tips? <3 Kjære, for en situasjon! Det får min prøving til å se ut som piece of cake... Men naturen er innstilt på å lage barn, og det blir barn i krig og etter voldtekt og under all verdens omstendigheter. Det er en myte at en blir gravid når en minst venter det. Du blir gravid selv om du stresser og selv om multiorgasmene ikke kommer som perler på en snor. Det handler først og fremst om at to celler skal ha en sjanse til å møtes. Alt rundt trenger ikke å være perfekt. Lykke til:-)Anonymous poster hash: 205b2...a75 4
malucca Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2014 Kjære, for en situasjon! Det får min prøving til å se ut som piece of cake... Men naturen er innstilt på å lage barn, og det blir barn i krig og etter voldtekt og under all verdens omstendigheter. Det er en myte at en blir gravid når en minst venter det. Du blir gravid selv om du stresser og selv om multiorgasmene ikke kommer som perler på en snor. Det handler først og fremst om at to celler skal ha en sjanse til å møtes. Alt rundt trenger ikke å være perfekt. Lykke til:-)Anonymous poster hash: 205b2...a75 Så hyggelig! Tusen takk for et ærlig og herlig svar! Det var veldig beroligende - og det er jammen sant! Håper 2014 blir året for oss begge! Masse lykke til! <3
Gjest Ciegus Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Det skal mye mer stress til for å redusere fruktbarheten enn bekymringen om å ikke greie det. Så ikke tenk på det. Min mor måtte operere bort ene eggstokken, og fjerne deler av egglederne (om jeg husker rett), og fikk beskjed av legen at hun i praksis var steril. Og her er jeg. Dere har fortsatt god tid. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #5 Skrevet 3. mars 2014 Lykke til! Jeg stressa masse med å bli gravid, og ble det på første forsøk;) Mener å ha hørt at mannen kan komme i en kopp feks, så kan det trekkes opp i en engangssprøyte og føres inn i det. Ikke det mest romantiske, men bedre en hyppige samleier med smerte... KlemAnonymous poster hash: 87e45...922 1
malucca Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 3. mars 2014 Åå, tusen takk for fine tips! Blir litt roligere nå Skal foreslå det med sprøyta. Jeg kan jo fremdeles være en del av det seksuelle, bare at det ikke inkluderer vaginal penetrering Dette er det mange som har klart før meg, og mange som skal klare etter meg! Takk igjen!
Avalon Skrevet 5. mars 2014 #7 Skrevet 5. mars 2014 Min mor klarte å få tre barn med en eggstokk! Det var ikke kreft, men en veldig stor vanncyste som herpet til den andre eggstokken, så de måtte fjerne den med cysten. Lykke til 1
malucca Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. mars 2014 Min mor klarte å få tre barn med en eggstokk! Det var ikke kreft, men en veldig stor vanncyste som herpet til den andre eggstokken, så de måtte fjerne den med cysten. Lykke til Hei du Så godt å høre! Jeg hører jo om flere tilfeller der det går helt fint, og på oppfølgingstimene ser det ut til at jeg har rikelig med eggposer og egg, så det går sikkert Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves(?)
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 Ang det å ha lyst, vondt osv. Nå har jeg ikke operert så er jo ikke i din situasjon..men kan jo kanskje ha noe å si likevel, jeg får alltid store eggløsningssmerter. Så store at jeg vrir meg og legger meg i fosterstilling, og sex? ja, ville vi ha barn så måtte det gjøres. Sex er da det siste jeg vil... Det blir liksom så dumt, å ligge der med smerter for å prøve å bli gravid, men må nesten bare si, prøv annenhver dag istedet. Og jeg har også lite lyst, nesten aldri, men det må til hvis man vil ha baby.. Evt det mannen kan gjøre er at dere ligger sammen i senga, så gjør du oral eller han jobber det opp selv, til like før vulkanen slår til, så kan han føre den inn og sprute der. Så slipper du liksom å ha sex...men får iallefall sjangsen.. Anonymous poster hash: 00869...c2c
Gjest boblebrus Skrevet 6. mars 2014 #10 Skrevet 6. mars 2014 Vil bare slenge meg på og si at min mor fjernet også den ene eggstokken pga en stor cyste da hun var ca. 18 år. Hun har også symptomer på PCOS. Men hun ble lett gravid tre ganger (den første gangen endte med MA). Helt av seg selv, uten at hun trengte medisinsk hjelp av noe slag Lykke til!
malucca Skrevet 7. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 7. mars 2014 Vil bare takke for fine svar! Jeg tror jeg trengte å høre at jeg ikke er alene og at det kan gå helt fint. Legene sier at jeg har en frisk eggstokk igjen og at det kommer til å bra. Men det er godt å høre det fra andre som har vært i samme situasjon (eller lignende) Dere er så søte! Tusen takk! Dette skal gå bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå