AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Var en annen tråd her hvor folk skrev at de får lite likes på sine profilbilder. Jeg har registrert en litt pussig ting: Det ser nemlig ofte ut til at de helt middelmådige jentene får så mye mer oppmerksomhet enn de veldig pene? Er det virkelig slik at voksne damer er så smålige at de ignorerer bildene til damer de anser for å være penere enn seg selv? Mens de gjerne liker og skriver "fine deg" på de helt alminnelige damene, fordi de ikke er noen "trussel" not eget ego siden de er på "samme nivå""..? J Jeg har i alle fall observert slike tendenser blant mine fb-venner. Har to venninner som er over gjennomsnittet pene men de får langt mindre likes enn de helt vanlige damene. Den ene jenta er kanskje litt selvgod, og poster litt sånn "deilige" bilder, så jeg antar at jenter da overser henne pga at de vil jekke henne litt ned? Lite likes i alle fall, til trossfor at hun er smellvakker, rett og slett... Hun andre er ei kjempegrei jente, veldig smart med veldig god utdanning, og i tillegg veldig pen. Ikke selvgod på noen måte, heller selvironisk. Vet at hun har mange gode venner, like fullt ser jeg at de unngår å like bildene- og det synes jeg er så rart, for hun er kjempepen. Burde man ikke se forbi slik smålighet når vi har bikka 35? Eller er det slik- føler DU deg trua av damer m langt penere bilder? Er de lett å bare scrolle forbi...? Anonymous poster hash: 64496...01f 2
JayGatsby Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Var en annen tråd her hvor folk skrev at de får lite likes på sine profilbilder. Jeg har registrert en litt pussig ting: Det ser nemlig ofte ut til at de helt middelmådige jentene får så mye mer oppmerksomhet enn de veldig pene? Er det virkelig slik at voksne damer er så smålige at de ignorerer bildene til damer de anser for å være penere enn seg selv? Mens de gjerne liker og skriver "fine deg" på de helt alminnelige damene, fordi de ikke er noen "trussel" not eget ego siden de er på "samme nivå""..? J Jeg har i alle fall observert slike tendenser blant mine fb-venner. Har to venninner som er over gjennomsnittet pene men de får langt mindre likes enn de helt vanlige damene. Den ene jenta er kanskje litt selvgod, og poster litt sånn "deilige" bilder, så jeg antar at jenter da overser henne pga at de vil jekke henne litt ned? Lite likes i alle fall, til trossfor at hun er smellvakker, rett og slett... Hun andre er ei kjempegrei jente, veldig smart med veldig god utdanning, og i tillegg veldig pen. Ikke selvgod på noen måte, heller selvironisk. Vet at hun har mange gode venner, like fullt ser jeg at de unngår å like bildene- og det synes jeg er så rart, for hun er kjempepen. Burde man ikke se forbi slik smålighet når vi har bikka 35? Eller er det slik- føler DU deg trua av damer m langt penere bilder? Er de lett å bare scrolle forbi...? Anonymous poster hash: 64496...01f Når man har blitt 35 burde man ha slutta å bry seg om likes på facebook. 17
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Når man har blitt 35 burde man ha slutta å bry seg om likes på facebook. Det _burde_ man absolutt... Men av alle trådene her inne om det temaet så vet vi altså at slik er det ikke.. I forrige tråd var det mange son hadde issues pga lite likes, til tross for at de ikke var helt purunge... Jeg er over 35 selv og må si at jeg blir glad av mange likes og lei meg om jeg får lite. sånn er det bare.. Og damer legger antakelig mer i slikt enn menn.. Anonymous poster hash: 64496...01f 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Jeg synes jevnt over alle får ganske mange kommentarer uansett om de er vakre, helt gjennomsnittlige eller ikke er noe fruktfat. Bare noen har fått ny kjerringsveis, kommer det ørten kommentarer med "å, så lekkert! kult! stilig! Nå var du fjong!". Ser også flotte jenter som får veldig mange likes. Ser ut som det er obligatorisk å bare skrive "Pena! Søta! Nyydelig! Wow! Kula! Fin du er!" osv osv osv åkkesom. Anonymous poster hash: ac031...1ac 6
Gjest Mankiw Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Likes handler ikke om en person er pen. Er man populær så får man mange likes uavhengig av om man er pen. Har du en venninne som er selvgod og pen så får hun færre likes, ikke for å jekke henne ned, men fordi man trykker liker på de man liker som person, ikka bare fordi de er pene. I tillegg teller selvsagt antall facebookvenner man har,hvor godt man kjenner dem , og de pleier å trykke liker eller aldri gjør det, osv. Endret 2. mars 2014 av Mankiw 3
Gamerfrue Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 tror dessverre janteloven ikke helt har sluppet taket i majoriteten av norske kvinner - vi har blitt opplært til å være ydmyke, og et bilde av seg selv når man er pen kan faktisk slå av alarmen i hodet hos andre som sier "shit, dette skal jeg ikke like, for da blir hun bare høyere på seg selv", mens et bilde av en mindre pen kvinne kan bli mottatt som ydmykhet: "aah, dette skal jeg like, for hun er jordnær og tøff, og tør å vise at det er slik vanlige kvinner seg ut". 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Likes handler ikke om en person er pen. Er man populær så får man mange likes uavhengig av om man er pen. Har du en venninne som er selvgod og pen så får hun færre likes, ikke for å jekke henne ned, men fordi man trykker liker på de man liker som person, ikka bare fordi de er pene. I tillegg teller selvsagt antall facebookvenner man har,hvor godt man kjenner dem , og de pleier å trykke liker eller aldri gjør det, osv. For min eks så handlet det om en var pen eller ei. Han likte kun bildene til de vakreste damene...Anonymous poster hash: 5b875...063
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 For min eks så handlet det om en var pen eller ei. Han likte kun bildene til de vakreste damene...Anonymous poster hash: 5b875...063 Ja, men han var mann!! det er forresten også e del av min observasjon; menn liker gjerne de pene damene, det er damer som ikke liker. Til og med gode venninner overser pene jenters bilder! tror Gamerfrue har et poeng her! TS Anonymous poster hash: 64496...01f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Ja, men han var mann!! det er forresten også e del av min observasjon; menn liker gjerne de pene damene, det er damer som ikke liker. Til og med gode venninner overser pene jenters bilder! tror Gamerfrue har et poeng her! TS Anonymous poster hash: 64496...01f Jeg overser det ikke. Klikker mye heller på det en de som har ny kjerringsveis. Anonymous poster hash: ac031...1ac
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har også merket meg samme fenomenet, men det virker ikke som det er noen automatikk i dette, er nok flere faktorer enn utseendet som spiller inn. Har sett veldig pene jenter som får 100-200 likes på profilbildene sine, og veldig pene jenter som bare får 6-7. Tror antall venner, antall av disse som er aktive, hvor aktiv man er selv, hvor flink man er til å gi komplimenter til andre og hvor "likandes" man er som person generelt er ting som spiller inn. Anonymous poster hash: 6cac1...805 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 De jeg er facebookvenner med er ikke sånn at de skriver "pena!" og "sykt!" på bilder til andre, så jeg tar det ikke så hardt at de ikke skriver det til meg heller. Når det gjelder generell liking, liker jeg bildene enten hvis det er et bra bilde, men også hvis det er en person jeg liker godt og føler trenger litt ekstra bekreftelse. En sjelden gang har jeg tatt meg selv i å like bildet til noen jeg ikke kjenner så godt fordi jeg vi gi et godt inntrykk av meg selv, eller fordi vi har hatt litt knute på tråden og jeg vil vise gode intensjoner. Har det ikke sånn at jeg unngår å like biler kun fordi noen er pene. Det må være andre grunner til det. Anonymous poster hash: f9458...b28 2
Veggdyret Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Hvis en gjennomsnittlig/mindre pen venninne har et usedvanlig heldig bilde, så tenker jeg "wow så fint!". Hvis en pen venninne har (nok et) bilde som ser ut som de ørten andre bildene hun har for å bekrefte at hun er pen, så tenker jeg... "et bilde til, ja..." Dessuten vet jeg at #2 kommer til å få en haug med likes fra gutter uansett. 5
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Jeg la et et bikinibilde tatt på avstand i fjor sammen med en haug andre sydenbilder, mange av de andre bildene fikk likes eller kommentarer. Bikinibildet fikk ingenting, men kunne ikke brydd meg mindre egentlig.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Jeg fikk flere "likes" på bildene mine da jeg var singel Får alt mellom ti og femti likes (er rekorden), mens jeg ser en annen venninne har fått 180 likes på sitt. Nå er ingen av mine beste venner aktive på facebook, mulig det er en grunn? Gjelder jo også statuser, jeg kan få 12 likes på en vittig og uttenkt status, mens andre kan skrive " <3 " og få 22 likes. Sånn går no dagan Anonymous poster hash: 4b1a6...995
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Er så kleint med de kommentarene: venn 1. "Vakre du <3" venn 2. "Nydelig! <3" venn 3. "Pena :#" Person som har byttet profilbilde: "Dere altså <3 <3" venn 4. "Du er så vakker! <3" Person som har byttet profilbilde: "Snakker du om.. Det er du som er vakker, vennen :# <3" venn 4. "Nei, det er du som er det <3" Og sånn går no dagan.... Anonymous poster hash: 4d528...048 14
Gjest snoopy_93 Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Jeg har registrert at jo mindre klær en har på bildet, jo flere likes og kommentarer..
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Var en annen tråd her hvor folk skrev at de får lite likes på sine profilbilder. Jeg har registrert en litt pussig ting: Det ser nemlig ofte ut til at de helt middelmådige jentene får så mye mer oppmerksomhet enn de veldig pene? Er det virkelig slik at voksne damer er så smålige at de ignorerer bildene til damer de anser for å være penere enn seg selv? Mens de gjerne liker og skriver "fine deg" på de helt alminnelige damene, fordi de ikke er noen "trussel" not eget ego siden de er på "samme nivå""..? J Jeg har i alle fall observert slike tendenser blant mine fb-venner. Har to venninner som er over gjennomsnittet pene men de får langt mindre likes enn de helt vanlige damene. Den ene jenta er kanskje litt selvgod, og poster litt sånn "deilige" bilder, så jeg antar at jenter da overser henne pga at de vil jekke henne litt ned? Lite likes i alle fall, til trossfor at hun er smellvakker, rett og slett... Hun andre er ei kjempegrei jente, veldig smart med veldig god utdanning, og i tillegg veldig pen. Ikke selvgod på noen måte, heller selvironisk. Vet at hun har mange gode venner, like fullt ser jeg at de unngår å like bildene- og det synes jeg er så rart, for hun er kjempepen. Burde man ikke se forbi slik smålighet når vi har bikka 35? Eller er det slik- føler DU deg trua av damer m langt penere bilder? Er de lett å bare scrolle forbi...? Anonymous poster hash: 64496...01f Jeg tror du trekker litt absurde konklusjoner om dette. Jeg har selv derimot sett mye av det motsatte, at veldig pene jenter Men skal være enig i at den første forklaringen din kan ha noe for seg; at folk flest ikke er så glad i "deilig- bilder". De foretrekker naturlige bilder, og bilder hvor personen gjør noe. Ellers kan det tenkes: - At de ikke har så mange venner på vennelisten sin. - At de ikke er så pene som du ser ut til å tro. - At de oppdaterer profilbildet for ofte. - At de har strenge innstillinger for hvem som ser bildene. - At det ikke er så mange som liker dem veldig godt. - At de selv aldri liker andres bilder e.l. Anonymous poster hash: ee77a...376 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 tror dessverre janteloven ikke helt har sluppet taket i majoriteten av norske kvinner - vi har blitt opplært til å være ydmyke, og et bilde av seg selv når man er pen kan faktisk slå av alarmen i hodet hos andre som sier "shit, dette skal jeg ikke like, for da blir hun bare høyere på seg selv", mens et bilde av en mindre pen kvinne kan bli mottatt som ydmykhet: "aah, dette skal jeg like, for hun er jordnær og tøff, og tør å vise at det er slik vanlige kvinner seg ut". Men ja, enkelte kvinner er nok slik. Anonymous poster hash: ee77a...376
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Likes handler ikke om en person er pen. Er man populær så får man mange likes uavhengig av om man er pen. Har du en venninne som er selvgod og pen så får hun færre likes, ikke for å jekke henne ned, men fordi man trykker liker på de man liker som person, ikka bare fordi de er pene. I tillegg teller selvsagt antall facebookvenner man har,hvor godt man kjenner dem , og de pleier å trykke liker eller aldri gjør det, osv. Hei Mr! Kvinner liker IKKE damer som er mye penere enn dem selv er. De fleste damer med komplekser selv for eget utssendet,hater å se "perfekte damer". Det har ingenting med personligheten til disse pene damene å gjøre.De fleste pene er vennlige og hyggelige mennesker.Men folk ser bare utseendet,og de dømmer deg automatisk for å være selvgod,overlegen,høy på pæra osv.Selv om det bare er i deres eget hodet-det stemmer. Selv om de ikke engang kjenner dem personlig. Jeg er faktisk stolt over å få meget få likes på mine profilbilder!Jeg får så få likes at det er nesten flaut.... Må bety at jeg er uvanlig pen.Mye penere enn jeg selv tror at jeg er : ) I stedet for å bli såret over det.Er det bedre å tenke omvendt.Og ofte er det riktig... De vil ikke si noe pent -til noen de tror er høy på pæra og full av seg selv. Er jo sånn man blir automatisk bedømt,dersom man virkelig er pen. Meget få likes-betyr at de andre er misunnelige,og du er uvanlig pen. Mange mange kommentarer og likes-betyr at denne personen må vi gi litt bedre selvtillitt.... Mens pene trenger jo ikke det... De vil Anonymous poster hash: 34d4d...521 1
Djungelvrål Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Hei Mr! Kvinner liker IKKE damer som er mye penere enn dem selv er. De fleste damer med komplekser selv for eget utssendet,hater å se "perfekte damer". Det har ingenting med personligheten til disse pene damene å gjøre.De fleste pene er vennlige og hyggelige mennesker.Men folk ser bare utseendet,og de dømmer deg automatisk for å være selvgod,overlegen,høy på pæra osv.Selv om det bare er i deres eget hodet-det stemmer. Selv om de ikke engang kjenner dem personlig. Jeg er faktisk stolt over å få meget få likes på mine profilbilder!Jeg får så få likes at det er nesten flaut.... Må bety at jeg er uvanlig pen.Mye penere enn jeg selv tror at jeg er : ) I stedet for å bli såret over det.Er det bedre å tenke omvendt.Og ofte er det riktig... De vil ikke si noe pent -til noen de tror er høy på pæra og full av seg selv. Er jo sånn man blir automatisk bedømt,dersom man virkelig er pen. Meget få likes-betyr at de andre er misunnelige,og du er uvanlig pen. Mange mange kommentarer og likes-betyr at denne personen må vi gi litt bedre selvtillitt.... Mens pene trenger jo ikke det... De vil Anonymous poster hash: 34d4d...521 Så det er sånn vi som ikke får likes for bikinbilder skal tenke altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå