Gå til innhold

Forsinket mens, og smerter i nedre del av magen

daemonia

Anbefalte innlegg

Nå er menstruasjonen forsinket med hele 2 uker, noe som er veldig unormalt for meg siden jeg er svært punktlig sånn sett.
I tillegg kjenner jeg en slags kombinert stikkende og sviende følelse i magen, særlig på venstre side. Jeg hadde ikke tenkt meg til lege bare for menstruasjonens del, men i snart en uke så har altså disse smertene kommet og gått.
De er ikke spesielt langvarige, men det er veldig vondt når det står på.

Noen som har opplevd det samme selv som har noen formening om det er en grunn til å gå til legen eller er det en type normalt jeg ikke har opplevd før nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Graviditetstest

Anonymous poster hash: 1e355...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstest

Anonymous poster hash: 1e355...024

Det trengs ikke fordi det er nemlig umulig at jeg er gravid :) Skulle skrevet det i hovedinnlegget, men for meg er det jo en selvfølge, så da tenkte jeg ikke over det :)

Noe annet som kan gi slike symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dra til lege og ta smerter som er unormalt for deg, alvorlig! Ring til legen og si hvordan du har det.

Anonymous poster hash: 86af9...c8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til lege og ta smerter som er unormalt for deg, alvorlig! Ring til legen og si hvordan du har det.

Anonymous poster hash: 86af9...c8a

Takk, det kommer nok til å bli gjort om det ikke gir seg snart. Føler meg helt fin sånn ellers. Og har en greie mot å gå til lege uten "god nok" grunn. Jepp, sært og teit. I know :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Gå til lege:

Underlivskreft

Kreft i eggstokkene er den hyppigste og også den alvorligste formen for underlivskreft fordi den er vanskelig å oppdage slik at mange kommer for sent til behandling. Kreft i livmoren, kreft i livmorhalsen, kreft i blære og urinrør og skjede er andre former for underlivskreft. Det er flest kvinner over 40 år som rammes av disse kreftformene.

Man vet ikke hva underlivskreft skyldes, men det finnes en del risikofaktorer. Tidlig seksuell debut og mange seksualpartnere øker risikoen fordi cellene i livmorhalsen er ekstra følsomme tidlig i tenårene - og fordi risikoen for seksuelt overførte sykdommer øker med antall partnere. Noen av disse sykdommene - som kjønnsvorter og herpes - øker kreftrisikoen. Kvinner som har underlivskreft i nærmeste familie, som røyker, er overvektige eller har diabetes har øket risiko.

- Det ser ut som p-piller beskytter mot kreft i eggstokkene og i selve livmoren, men ikke i livmorhalsen, sier Ulstein. - Man mener årsaken er at p-piller hindrer eggløsning; og man vet fra andre undersøkelser at kvinner som har fått mange barn og dermed har vært uten eggløsning i lange perioder av livet sitt, har minsket risiko for disse kreftformene.

Jo tidligere en kreftdiagnose stilles, desto bedre er utsiktene for helbredelse. Den beste måten du kan gardere deg på, er å gå regelmessig til underlivskontroll og ved å være oppmerksom på faresignalene som er unormal utflod, uregelmessige blødninger og smerter.

Better safe than sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er ikke jeg over 40, men det har jo vært et par tilfeller på hver sin side av familien, så det bør nok sjekkes ut det også ja.
Takk for at du gjør meg oppmerksom på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...