AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg datet en religiøs mann og sitter litt forvirret tilbake.. Vi møttes på en datingside og jeg visste ikke om at han var religiøs før vi ble facebook venner. Da så jeg at han er medlem av grupper som blant annet indremisjonen og det lokale bedehuset. (For de som ikke kjenner til disse,så er det altså kristne organisasjoner og menigheter med et ganske gammeldags kvinnesyn.Kvinner kan f.eks.ikke ha lederverv,snakke i forsamlinger osv...) Jeg stusset litt over dette,men vi avtalte å møtes.Etter 5 min.med prat spurte han om jeg hadde hatt mange forhold tidligere. Ble litt paff av at han spurte om dette så kjapt,men svarte som sant var,at jeg hadde hatt noen.Er jo 32 år så det er vel ingenting rart med det.Han svarte han hadde ikke hatt noen forhold. Senere kom vi inn på hobbyer og interesser.Jeg fortalte at jeg likte litt alternative ting,som astrologi og spåing i hender og kort. Dette tok han sterk avstand fra sa han,og han synes det var skummelt at jeg drev med sånt. Etter mye frem og tilbake valgte jeg å dumpe ham. Han ble veldig opprørt for dette,og kunne ikke skjønne hvorfor.Jeg sa vi var for ulike,særlig med tanke på at han er religiøs og jeg ikke er det. Dette hadde han vanskelig for å forstå sa han,og skrev en kjempelang melding der han redgjorde for hva han synes om ulike ting.Blant annet at han mente sex før ekteskapet var helt greit. Dette stusset jeg på... Altså: Han fordømmer meg fordi jeg liker alternative ting, men gir seg selv rett til å ha sex før han er gift? Er ikke dette dobbeltmoral av en som er personlig kristen og medlem av organisasjoner som fordømmer sex før ekteskapet? Anonymous poster hash: e3efe...14a 2
Bernardette Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Spiller det noen rolle da, all den tid du har avgjort at dere ikke sees igjen? Hvorfor dette behovet for å få et forum til å konkludere med at han er dobbeltmoralsk? 2
Gjest New_Girl Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Dere passet ikke sammen. Er det noe mer å snakke om, egentlig? 3
Sandie Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Ja.Jeg synes det du beskriver er dobbelmoral.Noen mennesker lager desverre ett sett med regler for seg selv og et helt annet for andre. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Nei, jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk. Det er kanskje litt rart, men det er jo to helt forskjellige ting, så da er det ikke dobbeltmoral i mine øyne. Anonymous poster hash: dab68...b5a 4
Gjest Lille-pus Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Det spiller absolutt ingen kasserolle hva han skriver lange meldinger til deg om nå, TS. Du har parkert ham (og det ville jeg ha gjort også. Med umiddelbar virkning om jeg så så mye som sporene av indremisjon og bedehus). Ikke svar, bare slett om det kommer inn noe. Og... fra en som kjenner både over- og undergrunnen i et distrikt som likner ditt... det er ingen differanse mellom bedehusmenn og andre når det gjelder driven etter å få seg 'en beta på si'. - jeg rører ikke denne typen menn med ildtang på 20 meter. 5
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Spiller det noen rolle, du har jo dumpet ham. 1
Kamikatze Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Nope. Kristen er ikke et løfte om sølibat for andre enn katolske prester. Kristen er dessuten en personlig greie, så selv om en er tilsluttet en menighet eller et samfunn betyr det ikke at en er hjernevasket og må mene alt etter menighetens offisielle linje. Han ser vel på sex som en del av kjærlighetsprossessen mellom to mennesker, mens han oppfatter astrologi og endel alternative greier som enten avgudsdyrkelse eller likestilt med å tilbe Satan. At han kanskje ikke er så stereotyp på alle områder som du tror, betyr selvsagt ikke at dere automatisk passer sammen. 5
Marie90 Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Som andre skriver - spiller det noen rolle? Dere var altfor forskjellige og ikke kompatible. Og nei jeg mener ikke det er dobbeltmoralsk. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Det spiller absolutt ingen kasserolle hva han skriver lange meldinger til deg om nå, TS. Du har parkert ham (og det ville jeg ha gjort også. Med umiddelbar virkning om jeg så så mye som sporene av indremisjon og bedehus). Ikke svar, bare slett om det kommer inn noe. Og... fra en som kjenner både over- og undergrunnen i et distrikt som likner ditt... det er ingen differanse mellom bedehusmenn og andre når det gjelder driven etter å få seg 'en beta på si'. - jeg rører ikke denne typen menn med ildtang på 20 meter. Det er nettop det jeg mistenker også..Og det ser jeg på som dobbeltmoral. Har lest litt i forumet på Kristendate og lignende steder,og mange av mennene der er jo veldig sexfikserte virker det som,selv om de bruker en finere sjagong enn ikke-religiøse. ts Anonymous poster hash: e3efe...14a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Hans livssyn bygger ihvertfall på gamle tradisjoner og sunne verdier (ingen sex kontra sex med alle man møter, slik noen har i dag... og nei jeg er ikke kristen selv, men ser faktisk verdien i mye av det de står for) Alternativbevegelsen pleier å tiltrekke seg en del skruller, så jeg skjønner godt at mange styrer unna. Dere fordømmer hverandre, og har begge to dobbeltmoral. Så lett kan det sies. Anonymous poster hash: 27452...109 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Jo det er dobbelmoralsk. Han kan ikke spørre deg hvor mange du har vært sammen med og se negativt på det og samtidig si at han mener sex er ok før bryllupet. Ikke når han er kristen. Og dessverre er det mye slikt blant religiøse. Likegreit at du dumpet han. Anonymous poster hash: 1faf5...b14
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Hans livssyn bygger ihvertfall på gamle tradisjoner og sunne verdier (ingen sex kontra sex med alle man møter, slik noen har i dag... og nei jeg er ikke kristen selv, men ser faktisk verdien i mye av det de står for) Alternativbevegelsen pleier å tiltrekke seg en del skruller, så jeg skjønner godt at mange styrer unna. Dere fordømmer hverandre, og har begge to dobbeltmoral. Så lett kan det sies. Anonymous poster hash: 27452...109 Jeg er ikke med i noe spesiell alternativ bevegelse. Det eneste er at jeg har en tarot-kortstokk og en bok om spåing i hender som jeg fikk i gave en gang. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Synes det bare er rart å være for sex før ekteskap når man er i mot så mye annet.. ts Anonymous poster hash: e3efe...14a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Det var da en veldig tåpelig ting å henge seg opp i. Anonymous poster hash: 5426c...837
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Jo det er dobbelmoralsk. Han kan ikke spørre deg hvor mange du har vært sammen med og se negativt på det og samtidig si at han mener sex er ok før bryllupet. Ikke når han er kristen. Og dessverre er det mye slikt blant religiøse. Likegreit at du dumpet han. Anonymous poster hash: 1faf5...b14 Eh jo. Det er da ingen selvmotsigelse å mislike at en person har hatt sex med MANGE, og samtidig være for sex med en seriøs kjæreste, evt forlovede? Anonymous poster hash: 27452...109 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er ikke med i noe spesiell alternativ bevegelse. Det eneste er at jeg har en tarot-kortstokk og en bok om spåing i hender som jeg fikk i gave en gang. Men ja, jeg skjønner hva du mener. Synes det bare er rart å være for sex før ekteskap når man er i mot så mye annet.. ts Anonymous poster hash: e3efe...14a Det at noe trekker frem i en samtale at de tror på det alternative som spåing etc. gjør også at jeg selv trekker meg unna, kanskje i større grad enn hvis noen er religiøse. Husk at "sex før ekteskap" for han kan bety at han synes det er greit å ha sex med en forlovede eller seriøs kjæreste han vet han skal gifte seg med, og at det er forskjell på å ha sex kun med seriøse kjærester og med "hvem som helst", slik mange har nå. Det er ikke noe rart å være i mot sånn som mange driver på nå til dags, da det ikke er noe som helst sunt med det. Anonymous poster hash: 27452...109 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Jo det er dobbelmoralsk. Han kan ikke spørre deg hvor mange du har vært sammen med og se negativt på det og samtidig si at han mener sex er ok før bryllupet. Ikke når han er kristen. Og dessverre er det mye slikt blant religiøse. Likegreit at du dumpet han. Anonymous poster hash: 1faf5...b14 Det virker sånn på meg også..Ja jeg dumpet ham.men får fortsatt meldinger som gir meg dårlig samvittighet.Han skriver nå i kveld at han har ikke vært så trist på flere år..at han ikke kjenner meg igjen i væremåtesn osv.. Har derfor lurt på om jeg var urimelig som dumpet ham på det grunnlaget jeg gjorde, men føler nå at jeg gjorde det rette og har ikke svart. ts Anonymous poster hash: e3efe...14a
xfce123 Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Nope. Kristen er ikke et løfte om sølibat for andre enn katolske prester. Kristen er dessuten en personlig greie, så selv om en er tilsluttet en menighet eller et samfunn betyr det ikke at en er hjernevasket og må mene alt etter menighetens offisielle linje. Han ser vel på sex som en del av kjærlighetsprossessen mellom to mennesker, mens han oppfatter astrologi og endel alternative greier som enten avgudsdyrkelse eller likestilt med å tilbe Satan. At han kanskje ikke er så stereotyp på alle områder som du tror, betyr selvsagt ikke at dere automatisk passer sammen. Enig, men han beskrives fortsatt som en dust. Ville dog spandert på ham å vært ærlig når han gidder å sende så lange meldinger. Ville bakt inn at det plaget meg med den personlige mistenkeliggjøringen av alternativdriten din.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Det at noe trekker frem i en samtale at de tror på det alternative som spåing etc. gjør også at jeg selv trekker meg unna, kanskje i større grad enn hvis noen er religiøse. Husk at "sex før ekteskap" for han kan bety at han synes det er greit å ha sex med en forlovede eller seriøs kjæreste han vet han skal gifte seg med, og at det er forskjell på å ha sex kun med seriøse kjærester og med "hvem som helst", slik mange har nå. Det er ikke noe rart å være i mot sånn som mange driver på nå til dags, da det ikke er noe som helst sunt med det. Anonymous poster hash: 27452...109 Enig med deg i det, men jeg understreket at dette var noe jeg gjorde for moro skyld,og jeg legger ikke noe mer i det. Han svarte at han leste horoskop i avisen i ny og ne. Da synes jeg det blir litt rart å samtidig si at han tar avstand fra spåing i hender og kort. ts Anonymous poster hash: e3efe...14a
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Enig, men han beskrives fortsatt som en dust. Ville dog spandert på ham å vært ærlig når han gidder å sende så lange meldinger. Ville bakt inn at det plaget meg med den personlige mistenkeliggjøringen av alternativdriten din. Hvorfor det? Hun er da akkurat like mistenksom ovenfor religiøsdriten hans. Det er så enkelt som at den ene ikke føler det rette, og da skal den andre godta det. Den ene skal ikke trenge å ha dårlig samvittighet for det, og den andre skal prøve å akseptere det. Anonymous poster hash: 27452...109 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå