Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

For en herlig, ukomplisert livsstil da!

Anonymous poster hash: 391b8...410

Hehe.. Sjelden folk blir vegetarianere fordi det er en ukomplisert livsstil! ;) Men herlig vil jeg likevel hevde at det er! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pesto! Spesielt godt på ristet brød.

AnonymBruker
Skrevet

Hehe.. Sjelden folk blir vegetarianere fordi det er en ukomplisert livsstil! ;) Men herlig vil jeg likevel hevde at det er! :)

Hele vegetarianerstyret er et overflodsfenomen, en hobby for mennesker som har råd og en identitetsmarkør.

Gjest Badabing
Skrevet

Hele vegetarianerstyret er et overflodsfenomen, en hobby for mennesker som har råd og en identitetsmarkør.

Hadde du forslag til pålegg?

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du forslag til pålegg?

Jepp, jeg har postet to. :)

Skrevet

Med fare for å høres skikkelig kjip ut: Jarlsbergost er ikke vegetarisk. Den inneholder animalsk løpe. ;) Men det finnes flere oster som er vegetariske, slik som Norbo feks. Ellers sverger jeg til rugsprø med salatblader, agurk, tomat, lettmajonaise og urtesalt! Drøm! :D

Jeg er ikke veganer, så det går fint med vanlig ost så lenge den ikke inneholder kjøtt, fisk eller skalldyr.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det faktisk mye bedre som vegetarianer. Er ikke så trøtt og tung i kroppen, men så har jeg jo tatt av noen kilo også da :danse:

• Liker 1
Skrevet

Tartex! Jeg er ikke veggis, men elsker tartex likevel. :ler:

Hva spiser du? Egg, melk, fisk?

Jeg spiser økologiske egg og all slags ost så sant den ikke inneholder fisk, kjøtt eller skalldyr.

Skrevet

Tusen, tusen takk for alle tipsene. I morgen skal jeg gå igang med innkjøp til alle de gode påleggene som det er blitt tipset om her. :handle:

Skrevet

Jeg er ikke veganer, så det går fint med vanlig ost så lenge den ikke inneholder kjøtt, fisk eller skalldyr.

Hva du spiser bestemmer du jo helt selv, og hvilke grenser du setter er helt opp til deg. Men ost laget med animalsk løpe (et enzym fra magen til storfe), er heller ikke vegetarisk fordi det inneholde enzymer fra dyr.

Skrevet

Egg på skiven er jo godt, hvis du spiser det.

AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket veganmisjonen?

Der finnes det mange gode oppskrifter. Jeg er ikke engang vegetarianer, men liker den siden kjempegodt! :)

Anonymous poster hash: b050b...fed
Skrevet

Hva du spiser bestemmer du jo helt selv, og hvilke grenser du setter er helt opp til deg. Men ost laget med animalsk løpe (et enzym fra magen til storfe), er heller ikke vegetarisk fordi det inneholde enzymer fra dyr.

Å, det visste jeg ikke. Trodde løype kom fra melken jeg (er ikke helt erfaren på det vegetariske området enda ) :enig:

Gjest Badabing
Skrevet

Å, det visste jeg ikke. Trodde løype kom fra melken jeg (er ikke helt erfaren på det vegetariske området enda ) :enig:

Jeg tror det er mange av oss ferske vegetarianere som fikk sjokk da vi fant ut det. :P Jeg var vegetarianer i vel et år før jeg fant det ut.

Animalsk løpe utvinnes som regel fra kalvens mage etter at den er slaktet. De fleste ostene fra Tine har animalsk løpe i seg, mens Synnøve Finden og Arla har en del som er uten. Alternativer til animalsk løpe er vegetabilsk løpe (som Synnøve Finden bruker) og mikrobiell løpe (som Arla bruker en del av).

http://www.melk.no/spor-ekspertene/spor-ekspertene-ernaering/hva-er-lope/

AnonymBruker
Skrevet

pesto?

Anonymous poster hash: e6bbd...334

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...