Honey Dew Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg begynner å bli lei ost, syltetøy, peanøttsmør og sjokoladepålegg nå og håper noen her kanskje kan gi meg noen tips om gode vegetariske pålegg.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Avokado! Anonymous poster hash: 391b8...410 1
Honey Dew Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. mars 2014 Avokado! Anonymous poster hash: 391b8...410 Takk for tipset. Jeg er ikke så glad i frukt på skiven, men siden jeg liker avokado, skal jeg forsøke dette. Tusen takk
Gjest melonly Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Banan, gjerne med syltetøy oppå, er godt! Mange som liker prim også, selv om det ikke er en favoritt her. Og tomat, salat, agurk og pepper.
Honey Dew Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2014 Tusen takk. Jeg tenkte også på hjemmelaget pålegg, som ikke er for fett siden jeg er på slankekur...
skruf Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Økologisk peanuttbutter med jordbærsyltetøy eller banan. Eller: Jarlsberg med agurk, majones og gastromat (hvis du spiser egg da…mtp majones) Tomatskiver og mozarellaskiver med basilikum (fersk), salt&pepper
Gjest Badabing Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Linsepostei: http://www.veganmisjonen.com/2012/02/hjemmelaget-linsepostei-smremykt.html Bønnepostei: http://www.veganmisjonen.com/2011/03/oppskrift-bnnepostei-smrbnner-palegg.html Svartbønnepostei: http://www.veganmisjonen.com/2013/01/oppskrift-hjemmelaget-postei-pepper.html Vi lager spesielt mye av de to første, det er så lettvint. Holder fint i en uke på lufttette syltetøyglass fra Ikea. Og man kan variere smakene med andre typer kryddere og urter. Linseposteien smaker litt som grovbakt leverpostei synes jeg, eventuelt som Tartex (om du har smakt det). Har kjøpt spireglass: http://www.iherb.com/Now-Foods-Sprouting-Jar-1-Jar/18256#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=sprouting%20jar&rc=5&sr=null&ic=1 Veldig godt å ha på spirer, avocado, tomat/agurk med pepper på, sylteagurk osv på linseposteien. Spireglass kan man også lage selv, og spirer er genialt for ekstra proteiner. Kikerthummus med soltørket tomat: http://www.veganmisjonen.com/2011/03/oppskrift-kikert-hummus-soltrket-tomat.html Dette pleier jeg å lage til falafel, men det blir alltid igjen litt som er godt å ha på brødskiva. Gjerne under annet pålegg også. Ellers kjøper jeg Frys falukorv, de selger den blant annet i Sverige, men jeg tror enkelte andre butikker også fører Frys her i Norge. Mandelsmør: http://www.iherb.com/Artisana-100-Organic-Raw-Almond-Butter-16-oz-454-g/27140?gclid=CILk57bn9LwCFQvncgodFbwA4g&gclsrc=aw.ds (Det finnes en jeg synes er enda bedre også, men den koster også mer. Eller man kan lage selv) Kjæresten min er også veldig glad i et pålegg som heter "ajvar" som han kjøper i innvandrerbutikk. Jeg er ikke stor fan selv, men han er avhengig av det. Tror det er et veldig sunt pålegg uten fett. Ellers er det mange veggiser som handler pålegg herfra: http://www.alles-vegetarisch.de/ Endret 2. mars 2014 av Badabing
torias Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Banan er kjempe godt med kun smør eller med peanøttsmør
den grønnkledde Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Tusen takk. Jeg tenkte også på hjemmelaget pålegg, som ikke er for fett siden jeg er på slankekur... Lag hummus, mos bønner, tapenade, pesto...
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Godt modne tomater med litt majones og et dryss grovkvernet pepper er også fortreffelig. I grunnen kan du lage sandwicher med det meste av grønt, bare du ikke henger deg opp i den norske matpakkemalen for hvordan en brødskive skal være. Anonymous poster hash: 391b8...410
FantasDick Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Tartex! Jeg er ikke veggis, men elsker tartex likevel. Hva spiser du? Egg, melk, fisk?
Glynis Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Hummus! Som pålegg synes jeg hummus med grillet rød paprika i er enda bedre, det gir litt mer smak. Spesielt godt på ristet brød.
Nephthys Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Økologisk peanuttbutter med jordbærsyltetøy eller banan. Eller: Jarlsberg med agurk, majones og gastromat (hvis du spiser egg da…mtp majones) Tomatskiver og mozarellaskiver med basilikum (fersk), salt&pepper Med fare for å høres skikkelig kjip ut: Jarlsbergost er ikke vegetarisk. Den inneholder animalsk løpe. Men det finnes flere oster som er vegetariske, slik som Norbo feks. Ellers sverger jeg til rugsprø med salatblader, agurk, tomat, lettmajonaise og urtesalt! Drøm! :D 1
skruf Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Med fare for å høres skikkelig kjip ut: Jarlsbergost er ikke vegetarisk. Den inneholder animalsk løpe. Men det finnes flere oster som er vegetariske, slik som Norbo feks. Ellers sverger jeg til rugsprø med salatblader, agurk, tomat, lettmajonaise og urtesalt! Drøm! :D Jeg er ikke vegetarianer, så jeg har ikke noe særlig peiling...
Gjest Teta Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Takk for tipset. Jeg er ikke så glad i frukt på skiven, men siden jeg liker avokado, skal jeg forsøke dette. Tusen takk Det er knallgodt å mose avocado og blande inn div krydder, og bruke det som guacamole på skiven.
Nephthys Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er ikke vegetarianer, så jeg har ikke noe særlig peiling... Skjønner godt at man ikke tenker på det! Tenkte bare at det var greit å nevne om noen som akkurat har blitt/skal bli vegetarianer titter innom. Gud vet hvor mange ganger jeg har kjøpt noe jeg ikke kan spise opp gjennom årene! Måtte lære meg å lese innholdet på alt nytt FØR jeg kjøpte noe, og sette meg inn i e-stofftabellen.
Gjest Badabing Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Med fare for å høres skikkelig kjip ut: Jarlsbergost er ikke vegetarisk. Den inneholder animalsk løpe. Men det finnes flere oster som er vegetariske, slik som Norbo feks. Ellers sverger jeg til rugsprø med salatblader, agurk, tomat, lettmajonaise og urtesalt! Drøm! :D Og alle ostene til Synnøve Finden Fisk er heller ikke vegetarisk btw..
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Skjønner godt at man ikke tenker på det! Tenkte bare at det var greit å nevne om noen som akkurat har blitt/skal bli vegetarianer titter innom. Gud vet hvor mange ganger jeg har kjøpt noe jeg ikke kan spise opp gjennom årene! Måtte lære meg å lese innholdet på alt nytt FØR jeg kjøpte noe, og sette meg inn i e-stofftabellen. For en herlig, ukomplisert livsstil da! Anonymous poster hash: 391b8...410
Nephthys Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Og alle ostene til Synnøve Finden Fisk er heller ikke vegetarisk btw.. Har jeg hevdet det....?
Gjest Badabing Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Har jeg hevdet det....? Nei, noen lenger opp skrev det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå