Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg og kjæresten min diskuterer noe han ikke liker så godt å snakke om, så hender det han bruker litt makt på meg. Altså, tar å holder hardt rundt halsen min mens han sier "KAN DU HOLDE KJEFT OM DET" og rister meg hardt, presser en hånd hardt på ansiktet mitt så jeg får kjempe vondt osv. Det er for eksempel hvis jeg tar opp noe han sa dagen før, som jeg ikke helt skjønte hva han mente. Hvis han tolker det som at jeg er irritert over at han sa det så skjer det her mest sannsynlig.

Det virker som han plutselig bare hater meg helt sykt, og holder meg fast mens han brøler opp i ansiktet mitt. Jeg begynner alltid å grine, og så blir det bare helt stille. Han sier ikke unnskyld etterpå.. Det eneste han har å si er at det er så irriterende at jeg ikke lar ting han ikke vil snakke om ligge. Men jeg vet ikke helt om det han gjør er nok til å kalle voldelig liksom, tenker at det er min feil siden jeg er så "plagsom" når jeg vil diskutere ting osv.. :(

Det jeg lurer på er egentlig om jeg burde ta dette opp med han, sånn skikkelig? Jeg har sagt før at han må slutte å gjøre sånt selvom han blir rasende, og at han må snakke som en voksen og ikke få sånne "utbrudd", og at jeg får veldig vondt. Han sier alltid jada, at han skjønner det, og skal slutte, men det skjer ALLTID igjen. Hva syns dere? :( Behandler han meg veldig dårlig, eller er dette vanlig at kan skje? Tusen takk for svar..

Anonymous poster hash: 72661...11c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det der er ikke normalt..

Anonymous poster hash: 7094f...92e
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Han behandler deg veldig dårlig! Så dårlig at dersom du fortsetter å være med han kan det hende han skader deg for livet eller verre...

Gå ifra han.

Anonymous poster hash: 2be78...fc2
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rød alarm. Destruktivt forhold.

Du er sikkert sånn som aldri lar ting ligge, og han takler det ikke. Dere fungerer ikke sammen. Fiks det, eller gå fra hverandre.

Anonymous poster hash: 728ea...4a0
  • Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Du er ilag med den her skiten???? :daane:

• Liker 6
Skrevet

Eh JA han behandler deg dårlig.

Dette er ikke bra! Ville løpt den andre veien før det eskalerte.

• Liker 3
Skrevet

Det er voldelig jo, hvis du får vondt... I tillegg er han en dust. Kom deg vekk fra ham eller gi han et ultimatum; hvis han ikke skjerper seg så går du fra han.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg ut av forholdet. For din egen skyld: Gjør det nå!

Anonymous poster hash: f026a...b30
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ta opp ting som han ikke vil snakke om da? Når han ikke vil snakke om det, må du vise litt respekt.

Anonymous poster hash: 8f321...261
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her blinker det rødt lys !! Han virker uberegnelig og behandler deg ikke med respekt . Han tåler ikke at du har behov for å ta opp ting, og det er umodent av han !!!

Anonymous poster hash: a4931...816

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ta opp ting som han ikke vil snakke om da? Når han ikke vil snakke om det, må du vise litt respekt.

Anonymous poster hash: 8f321...261

Fordi vi må kunne snakke om ting han ikke liker og, hvis jeg lurer på noe. Hvis han har sagt noe dumt til meg må jeg kunne ta det opp med han! Kan ikke bare snakke om koselige ting hele livet, noen ganger må vi diskutere litt vanskelige ting også. Ts

Anonymous poster hash: 73174...bac

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her blinker det mange røde lys! Kom deg bort, dette er ikke et sunt forhold.

Anonymous poster hash: c1fa5...feb
  • Liker 2
Skrevet

Når jeg og kjæresten min diskuterer noe han ikke liker så godt å snakke om, så hender det han bruker litt makt på meg. Altså, tar å holder hardt rundt halsen min mens han sier "KAN DU HOLDE KJEFT OM DET" og rister meg hardt, presser en hånd hardt på ansiktet mitt så jeg får kjempe vondt osv. Det er for eksempel hvis jeg tar opp noe han sa dagen før, som jeg ikke helt skjønte hva han mente. Hvis han tolker det som at jeg er irritert over at han sa det så skjer det her mest sannsynlig.

Det virker som han plutselig bare hater meg helt sykt, og holder meg fast mens han brøler opp i ansiktet mitt. Jeg begynner alltid å grine, og så blir det bare helt stille. Han sier ikke unnskyld etterpå.. Det eneste han har å si er at det er så irriterende at jeg ikke lar ting han ikke vil snakke om ligge. Men jeg vet ikke helt om det han gjør er nok til å kalle voldelig liksom, tenker at det er min feil siden jeg er så "plagsom" når jeg vil diskutere ting osv.. :(

Det jeg lurer på er egentlig om jeg burde ta dette opp med han, sånn skikkelig? Jeg har sagt før at han må slutte å gjøre sånt selvom han blir rasende, og at han må snakke som en voksen og ikke få sånne "utbrudd", og at jeg får veldig vondt. Han sier alltid jada, at han skjønner det, og skal slutte, men det skjer ALLTID igjen. Hva syns dere? :( Behandler han meg veldig dårlig, eller er dette vanlig at kan skje? Tusen takk for svar..

Men hvorfor tar du opp noe fra dagen før, og hva er det du tar opp? Du misforstår hva?

Skrevet

Fordi vi må kunne snakke om ting han ikke liker og, hvis jeg lurer på noe. Hvis han har sagt noe dumt til meg må jeg kunne ta det opp med han! Kan ikke bare snakke om koselige ting hele livet, noen ganger må vi diskutere litt vanskelige ting også. Ts

Anonymous poster hash: 73174...bac

Du er så vag. Kan du ikke spesifisere litt mer?

Gjest Whitestripes
Skrevet

Ja, det er helt normalt, og om han denger deg gul og blå, så bare tilgir du og lar være å ta opp noe som helst med han etter det. Hver dag må du tenke på hva du sier, måten du sier det på, gå på eggeskall, veie hvert ord, jatte med og være underdanig. Høres det ut som et liv du ønsker deg? Hvis ja, så bare fortsett dette forholdet. Hvis nei, kom deg langt unna denne mannen.

Jeg blir så oppgitt over alle disse trådene som popper opp med jevne mellomrom. Enten er det noen som troller, eller så finnes det utrolig mange kvinner der ute som ikke eier selvrespekt og finner seg i hva som helst bare for å være i et forhold.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Det er da samme hva som diskuteres. Man bruker da aldri vold uansett!

• Liker 4
Skrevet

han her er ikke god. du skal ikke ha dårlig samvittighet, han bruker den til sitt eget beste. han har kanskje opplevd omsorgsvikt og andre triste ting tidligere, men det kan du også (hva vet jeg).

du skal ikke godta å leve på denne måten. du skal ikke tilbringe tid sammen med en mann som kveler deg og gjør andre svært truende og farlige ting. det er sykt. det er kontrollerende. det er IKKE kjærlighet.

jo lenger du blir, jo verre blir det. det kan virke helt umulig å dra nå, så kontakt noen! jeg kan forstå at det kan være sårt å snakke om til venner og familie, men ta kontakt med et krisesenter. de har masse erfaring med lignende saker, de har taushetsplikt og er profesjonelle. de vil aldri tvinge deg til noe, men hjelpe deg. http://www.krisesenter.com/sekretariatet/kontaktliste.html

For det er det du skal, tenke på deg selv og bare deg. Du skal ikke holde ut, du skal nyte livet, ha det godt, være sammen med en som forstår deg og respekterer deg som et menneske.

• Liker 2
Skrevet

Det er da samme hva som diskuteres. Man bruker da aldri vold uansett!

Det finnes ingen unnskyldning for vold, men det finnes kanskje en årsak til det, og da bør hun jo være villig til å endre på den hun også.

Hvis det er sånn at hun driver og maser om ting han sier hele tiden og forhører seg som om han ikke er en likeverd, så må hun selv skjønne at hun ikke kan holde på sånn.

• Liker 1
Gjest New_Girl
Skrevet

Du er så vag. Kan du ikke spesifisere litt mer?

Hva i alle dager er det hun kan ta opp som rettferdiggjør at han har hendene rundt halsen hennes?

• Liker 5
Gjest New_Girl
Skrevet

Det finnes ingen unnskyldning for vold, men det finnes kanskje en årsak til det, og da bør hun jo være villig til å endre på den hun også.

Hvis det er sånn at hun driver og maser om ting han sier hele tiden og forhører seg som om han ikke er en likeverd, så må hun selv skjønne at hun ikke kan holde på sånn.

Nei. Hvis hun blir utsatt før vold så skal hun forlate forholdet, ikke prøve å endre sin adferd for at han ikke skal denge henne. Makan! Er det noen som skal endre adferd så er det da for svarte han!

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...