Gjest gjest1974 Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 MIn mamma er ikke her inne, og om noen kjenner meg igjen så blåser jeg i det. Saken er den at jeg har akkurat ankommet til min mamma, det er 3 mnd siden sist jeg så henne, men måtte ned til henne av ulike grunner. Jeg har tatt inn på hotell. Så til sakens kjerne, jeg ringer henne, jeg har kjørt 250 mil ca, og er utslitt, alt virket greit mens jeg pratet med henne, så jeg gledet meg veldig. Jeg parkerer og fikk en rar følelse i magen, det knøt seg, jeg har ikke kjent dette siden jeg var barn, så jeg tenkte at det er ikke noe problem, jeg har snakket med henne, men da jeg skulle åpne døra var den låst, ringte på men ingen svarte, ringte på mobilen men ikke noe svar. Knuten i magen blir bare verre og verre, dette har jeg opplevd før, og banket på ruta og alt, jeg så jo at hun var hjemme, men det så ut som hun sov. Heldigvis så kom jeg på at jo jeg hadde eg nøkkel, så jeg kom meg inn,, og ja hun sov, spritflasker overalt, glass er knust, og det lukter skikkelig ølbule der. Jeg forsøker å vekke henne, men nei hun er så dødrunken at ingen reaksjon. Kjenner at tårene presser på, og jeg begynner å rydde. Plutselig reiser hun seg noe sjanglende å skal på do, hun snubler faller, og jeg skal hjelpe henne. Da kommer knytteneven mot meg og treffer. Jeg hyler for hun er ingen pyseslåer. Jeg kjenner at jeg blør, og får hjulpet henne opp, og så bare ser jeg meg i speilet, da jeg kjennet at det er mye blod, jo da, sprekk i leppa, og nesa blør som bare det. Minner strømmer tilbake, når jeg går fra henne, jeg kjenner igjen følelsen av å ha blitt banket opp av mamma. Tenkt sist var jeg 12 år, og ble skikkelig banket opp av henne. Jeg er dypt fortvila, da jeg booker inn på hotellet spør betjeningen om det går bra, de ser jo blåveisen, og det andre, han i resepsjonen spør om de skal ringe noen..... Haha, hvem da liksom? sorry måtte bare få dette ut 1
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Huff. Skjønner det ikke kan ha vært noen god opplevelse. Om hun slår deg så burde du virkelig kutte henne ut av livet ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Oi.. stakkars deg!! Og stakkars mammaen din!! Har ikke ord.. Mammaen din trenger virkelig hjelp til å komme ut av alkoholismen. Men jeg tror ikke det er du som skal hjelpe henne. Nå må du tenke på deg selv. Kan du be noen andre dere kjenner om å evt hjelpe henne? Du bør komme deg vekk. Håper du har noen gode venner du kan prate med om dette. Klem Anonymous poster hash: 3739b...1b7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Min mor drakk seg ihjel, så kan delvis sette meg inn i hvordan du har det. Vit at det ikke er din oppgave, du skal ikke bli behandlet slik. Er kommunen involvert i saken? Moren min slo meg aldri, men faren min begynner å vise alkoholikertendenser. Jeg har lovt meg selv at dersom han slår, så anmelder jeg. Jeg vet ikke om det er det riktige for deg, men det er èn måte å få henne inn i systemet på. Anonymous poster hash: 657f2...8e7
Betasuppe Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Anmeld henne for overfall, og post hennes fulle navn samt bilde av leppa di på facebook, twitter osv, for å vise hva hun gjorde. Endret 2. mars 2014 av Betasuppe
Gjest Blondie65 Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Anmeld henne. Det kan være det som setter hjulene i sving for avrusing og/eller andre hjelpetiltak. Håper det går bra med deg. Det fysiske er jo selvsagt irriterende - men det er vel ikke på langt nær så vondt som det psykiske vil jeg tro.
Kontormus Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Uffameg, får helt vondt i magen på dine vegne. Dessverre har jeg også litt for god erfaring med fyll, alkoholisme, voldsutøvelse, håp og skuffelse. Ta bilder av skadene, hun kan komme til å nekte for alt sammen senere. Deretter, hold god avstand. Steng henne ute, lenge. Hun må selv ta tak i problemene sine, og vise med handling at hun prøver å rette opp i den situasjon hun har satt seg i. Jeg vet det er vanskelig, det er din mor. Men hun kommer aldri til å gjøre noe med situasjonen ved at du forstår og tilgir. Uff igjen, og du trenger mange klemmer nå. Her er én til:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå