Gjest Ketchupjenta Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Vurderer sterkt å bli vegetarianer, men undrer litt på hvordan det vil bli i hverdagen i selskaper, middag med familien osv... Noen som har erfaringer? Og hva spiser dere iløpet av dagen? Middag? Setter pris på svar :-)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Det er en omstilling, særlig sosialt. Vær forberedt på å få høre mange morsomheter, men det begynner å bli mer vanlig, slik at fornuftige folk oppfører seg sivilisert sammen med vegetarianere. Hva en veggis spiser, varierer jo mye. Noen bytter omtrent bare ut kjøtt- eller fiskestykket med erstatningssprodukter som veggeburgere og veggepølser. Det vil jeg ikke anbefale. Jeg spiser variert, med mye grønnsaker, varierende fullkornprodukter, linser, bønner, litt ost og økologiske egg. Anbefaler bloggen veganmisjonen for å få en del tips, og ellers er det veldig mange flotte vegetarblogger der ute, noen på norsk, og mange på engelsk og andre språk. Anonymous poster hash: 8dd76...b35 1
Gjest Solsmil Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er ikke vegetarianer, men har noen venner og en i familien som er det. Jeg har dessuten en haug av intolleranser som gjør utvalget mat jeg kan spise litt begrenset. Min erfaring er at folk er villig til å strekke seg langt for at veganere/vegetarianere eller folk med allergier/intolleranser skal få servert mat i selskaper, familiemiddager og slikt, selv om det selvsagt varierer. (Noe helt annet er folk som er på andre dietter - som lchf, paleo, raw osv). Men jeg gir uansett alltid beskjed om at de ikke trenger å gjøre noe ekstra for meg, men får likevel alltid servert noe jeg kan spise, om ikke all maten er lagd slik at jeg kan spise den. Det kan være så enkelt som å legge til side litt kjøtt før man har blander det med saus full av laktose, gluten, løk og amdre ting jeg ikke tåler. Min erfaring er også at folk flest har respekt for at folk er vegetarianere. Du har noen som mener det er bare tull, men jeg tror du vil møte forståelse og folk er nok villig til å strekke seg litt ekstra for å servere deg kjøttfri mat. Ellers er det jo ikke verre enn å kun forsyne seg av grønnsaker og ris/pasta/poteter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå