Gå til innhold

Foreldre som vil vite alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye forteller dere foreldrene deres om økonomi, jobben/studiene, planer, samliv, hverdagen osv? Er selv i midten av 20 og har samboer.

Jeg føler foreldrene mine er så ekstremt nysgjerrige. De vil vite hva, hvorfor, hvordan, hvor ofte. Også kommer det masse detaljerte oppfølgingsspørsmål. Etterfulgt av kritikk hvis det er noe de ikke forstår seg på.

Egentlig tenker jeg jo at de bare er nysgjerrige og interesserte, og det er jo positivt. Men det er ikke absolutt alt jeg vil dele om livet mitt og det virker ikke som de forstår det.

Hadde jeg hatt en fortid med økonomiske/andre problemer ol. hadde jeg skjønt det, men det er ikke tilfelle.

Anonymous poster hash: 63af4...811
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn foreldre som aldri lurer på noen ting... :)

Vil du ha en endring så snakk med dem.

Anonymous poster hash: eee73...8b7
Skrevet

Forteller ikke en dritt for de bryr seg ikke uansett.

Skulle egentlig ønske de blandet seg mer for da hadde de i det minste vist interesse for meg. Forstår at det er slitsomt også, svigermor er veldig på å ringe og mase på mannen min og han syns det er irriterende, mens jeg sitter bare og ønsker at min mor også interesserte seg for meg (noe hun aldri har gjort)

Skrevet (endret)

De bryr seg mye, og faren min er kanskje min fremste rådgiver, hovedsakelig fordi vi har studert delvis samme fagfelt, dessuten kjenner han meg bedre enn de fleste. :) Mamma har en helt annen fagbakgrunn, og har en tendens til å være i overkant kritisk, så jeg forteller nyhetene i stor grad til pappa først, så får han fortelle det videre (vi bor ikke i samme by).

Hva angår samliv diskuterer jeg det ikke prinsipielt med mine foreldre når jeg er i et forhold, utover det rent platoniske, men hverdagen, venner etc. foreller jeg gladelig om. Spesielt mamma liker å høre om det.

Hvis du synes de spør for mye er det bare å gi beskjed, men jeg tenker at det enkleste er å begrense informasjonsstrømmen på egenhånd. Spør de hva du og samboeren har gjort den siste uka, velger du jo selv hvor utfyllende du vil svare.

Endret av Geneva
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...