AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Bare en pussig observasjon: Her i byen har det nå vært flere tilfeller av gifte og samboende par som plutselig går fra hverandre, og mindre enn 9 mnd senere får manne barn med en annen - en kvinnelig psykolog. Som er omgangsvenner med et nært vennepar av det "opprinnelige" paret. Jeg som trodde psykologer var særlig obs på å være varsomme med andres følelser og ikke stikke av med mannen til noen, og etiske nok til å ikke bruke sine psykologtriks til å komme nærmere inn på noen? Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Det er altså snakk om flere forskjellige kvinnelige psykologer, dersom det skulle være noe tvil, men de er alle venner med det samme felles venneparet, og de har alle fått barn med mannen mindre enn 9 mnd etter separasjon. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Psykologer er mennesker. Anonymous poster hash: e866d...a57 7
Muscae Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Bare en pussig observasjon: Her i byen har det nå vært flere tilfeller av gifte og samboende par som plutselig går fra hverandre, og mindre enn 9 mnd senere får manne barn med en annen - en kvinnelig psykolog. Som er omgangsvenner med et nært vennepar av det "opprinnelige" paret. Jeg som trodde psykologer var særlig obs på å være varsomme med andres følelser og ikke stikke av med mannen til noen, og etiske nok til å ikke bruke sine psykologtriks til å komme nærmere inn på noen? Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Snakker du fortsatt om flere tilfeller? Eller bare ett enkelttilfelle? Det høres jo litt rart ut om det er flere tilfeller der den andre kvinnen får barn etter ni måneder og også er psykolog. Edit: så nå at du hadde svart på dette lenger oppe... Det er da et veldig merkelig sammentreff. Hvorfor har dere så mange psykologer i omgangskretsen? Er det forresten andre yrkesgrupper du har fordommer mot? Endret 2. mars 2014 av Kjemi 1
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Så i den vennekretsen har mannfolkene en greie for å sette barn på kvinnelige psykologer. Vær glad for at du valgte et annet yrke da, fordi det her høres seriøst ikke sundt ut.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Psykologer er mennesker.Anonymous poster hash: e866d...a57 Ja, men det finnes ikke mange andre eksempler på lignende her i byen. Så psykologene er overrepresentert. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
Gjest Teta Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Det er jo ikke nødvendigvis slik at disse kvinnene har brukt sine "psykologtriks". Følelser kan oppstå for venner, og det gjelder mennesker i alle yrkesgrupper. Tviler på at psykologer, leger eller andre behandlende yrkesgrupper er mer moralske enn andre. De er også privatpersoner.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Snakker du fortsatt om flere tilfeller? Eller bare ett enkelttilfelle? Det høres jo litt rart ut om det er flere tilfeller der den andre kvinnen får barn etter ni måneder og også er psykolog. Er det forresten andre yrkesgrupper du har fordommer mot? Flere tilfeller, ja, og nei jeg har ikke fordommer. Syns bare det er rart. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Det er jo ikke nødvendigvis slik at disse kvinnene har brukt sine "psykologtriks". Følelser kan oppstå for venner, og det gjelder mennesker i alle yrkesgrupper. Tviler på at psykologer, leger eller andre behandlende yrkesgrupper er mer moralske enn andre. De er også privatpersoner. Men psykologer bør vel vite bedre enn noen andre at følelser kan oppstå, uten at man skal handle på dem? Særlig ikke før den andre er separert... Jeg vet ikke. Har jo hørt noen rykter fra tidligere av om at disse to psykologdamene er noe spesielle, men har alltid trodd det bare var bygdedyret. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 2
Gjest Lille-pus Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Det er altså snakk om flere forskjellige kvinnelige psykologer, dersom det skulle være noe tvil, men de er alle venner med det samme felles venneparet, og de har alle fått barn med mannen mindre enn 9 mnd etter separasjon. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Hvor er det du bor, TS? Psykologdekningen er såpass elendig i Norge generelt sett at jeg undrer meg på hvor mange det egentlig er snakk om. Noengang hort om en psykolog, offentlig eller privat, som ikke har hatt månedslang ventetid? 1
Muscae Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Flere tilfeller, ja, og nei jeg har ikke fordommer. Syns bare det er rart. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Dette er fordommer: Jeg som trodde psykologer var særlig obs på å være varsomme med andres følelser og ikke stikke av med mannen til noen, og etiske nok til å ikke bruke sine psykologtriks til å komme nærmere inn på noen? Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Fordommer er ikke nødvendigvis noe som er negativt om dem du har fordommer mot. Men du antar at noen "er sånn og sånn".
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Hvor er det du bor, TS? Psykologdekningen er såpass elendig i Norge generelt sett at jeg undrer meg på hvor mange det egentlig er snakk om. Noengang hort om en psykolog, offentlig eller privat, som ikke har hatt månedslang ventetid? Her er det sånn at man enten jobber på en psykiatrisk avdeling eller poliklinikk, eller så jobber man privat med eller uten refusjonsordning. La meg si det sånn at de det er snakk om er eller har vært tilknyttet samme instans. Sier ikke hvor, på grunn av anonymisering. Det er snakk om to hvor det har vært fødsel før 9 mnd etter brudd med opprinnelig par, og 1, kanskje 2, tilfeller der det har vært "skifte" før separasjon uten graviditet. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Bare en pussig observasjon: Her i byen har det nå vært flere tilfeller av gifte og samboende par som plutselig går fra hverandre, og mindre enn 9 mnd senere får manne barn med en annen - en kvinnelig psykolog. Som er omgangsvenner med et nært vennepar av det "opprinnelige" paret. Jeg som trodde psykologer var særlig obs på å være varsomme med andres følelser og ikke stikke av med mannen til noen, og etiske nok til å ikke bruke sine psykologtriks til å komme nærmere inn på noen? Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Psykologer er ikke overmennesker og går i baret dem også. Dessuten kan man ikke overstyre sine egne følelser bare fordi man er psykolog. Folk forelsker seg enten de er psykologer,bartendere eller arbeidsledige. Anonymous poster hash: 9afca...81e
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Psykologer er ikke overmennesker og går i baret dem også. Dessuten kan man ikke overstyre sine egne følelser bare fordi man er psykolog. Folk forelsker seg enten de er psykologer,bartendere eller arbeidsledige.Anonymous poster hash: 9afca...81e Ja, men grunnleggende statistikk tilsier at i dette clusteret (Vår by) er kvinnelige psykologer som gruppe overrepresentert. Noe som får meg til å lure på om de bruker ting de har lært på studiet for å "stjele" (ja, jeg skriver stjele i anførselstegn, så ingen skal henge seg opp i det) mennene. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Ja, men grunnleggende statistikk tilsier at i dette clusteret (Vår by) er kvinnelige psykologer som gruppe overrepresentert. Noe som får meg til å lure på om de bruker ting de har lært på studiet for å "stjele" (ja, jeg skriver stjele i anførselstegn, så ingen skal henge seg opp i det) mennene. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Man lærer ikke å stjele menn på universitetet. Det er ikke pensum. Disse mennene har vel forelsket seg da, slik som disse kvinnene har gjort? Anonymous poster hash: e866d...a57
Gjest Lille-pus Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Her er det sånn at man enten jobber på en psykiatrisk avdeling eller poliklinikk, eller så jobber man privat med eller uten refusjonsordning. La meg si det sånn at de det er snakk om er eller har vært tilknyttet samme instans. Sier ikke hvor, på grunn av anonymisering. Det er snakk om to hvor det har vært fødsel før 9 mnd etter brudd med opprinnelig par, og 1, kanskje 2, tilfeller der det har vært "skifte" før separasjon uten graviditet. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53 Unge, single, kvinnelige psykologer i en by med et sykehus er da som andre unge, single ganske nyutdannede kvinner? Si meg... med den fødelsstatistikken din... du tillegger med hensikt en andel yrkesutøvere/fagpersoner i helsevesnet en mistanke om at de 'lokker' til seg menn i forhold, forfører dem og 'får dem til å gå fra sin daværende partner'.... Psykologi er ikke hypnose eller magi, - og hva gjør så disse mennene med time hos psykologer i offentlig tjeneste? - om de er der så er de der av en meget behovsprøvet grunn. Hvor vil du hen med denne konspirasjonsteorien din? - for det er akkurat det det begynner å likne på, en konspirasjonsteori.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Man lærer ikke å stjele menn på universitetet. Det er ikke pensum. Disse mennene har vel forelsket seg da, slik som disse kvinnene har gjort?Anonymous poster hash: e866d...a57 Da jeg ikke er dum er ikke dette noe du trenger å påpeke. Det jeg sikter til er at psykologer lærer seg å manipulere og ha stor innflytelse på folk. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #19 Skrevet 2. mars 2014 Unge, single, kvinnelige psykologer i en by med et sykehus er da som andre unge, single ganske nyutdannede kvinner? Si meg... med den fødelsstatistikken din... du tillegger med hensikt en andel yrkesutøvere/fagpersoner i helsevesnet en mistanke om at de 'lokker' til seg menn i forhold, forfører dem og 'får dem til å gå fra sin daværende partner'.... Psykologi er ikke hypnose eller magi, - og hva gjør så disse mennene med time hos psykologer i offentlig tjeneste? - om de er der så er de der av en meget behovsprøvet grunn. Hvor vil du hen med denne konspirasjonsteorien din? - for det er akkurat det det begynner å likne på, en konspirasjonsteori. Unge og nyutdannede er de ikke. Ja, du får det til å høres ut som en konspirasjonsteori, og som at jeg prøver å få dette til å gjelde psykologer generelt. Noe jeg ikke gjør. Anonymous poster hash: 4e3e7...e53
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Hvis denne byen er Førde i Sogn og Fjordane så er jeg slettes ikke overrasket... Anonymous poster hash: 0a474...754
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå