magicpie Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Til dere som driver med vektnedgang eller bare generelt lever sunt: Hva er det som motiverer dere mest? Hvis dere har en dårlig dag og har mest lyst til å gi opp, og det som frister mest er å ligge i sofaen og spise dritt.. Hva er det som får dere på rett kjøl igjen? Hva gjør dere? Jeg synes det er så vanskelig å motivere meg når jeg har lyst til å gi opp.. Del gjerne alt fra bilder og nettsider, til tips og ordtak! Endret 2. mars 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Sjekker motivasjonsvideoer på youtube. Motiveres av kroppene til de jeg omgås med, i tillegg til at jeg har lyst til å bli mer attraktiv. Klart jeg sklir ut mange ganger, det er ikke lett å være 100% fokusert når man kanskje bruker ett år(jeg er sterkt overvektig) på å få kroppen man ønsker. Anonymous poster hash: e7d9c...d09
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Til dere som driver med vektnedgang eller bare generelt lever sunt: Hva er det som motiverer dere mest? Hvis dere har en dårlig dag og har mest lyst til å gi opp, og det som frister mest er å ligge i sofaen og spise dritt.. Hva er det som får dere på rett kjøl igjen? Hva gjør dere? Jeg synes det er så vanskelig å motivere meg når jeg har lyst til å gi opp.. Del gjerne alt fra bilder og nettsider, til tips og ordtak! jeg trener til flere sykkelløp som jeg er med på sommeren. blir jeg for tung så blir prestasjonen dårligere. Anonymous poster hash: 212ab...6c8
Lila Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Jeg blir motivert av å ha noe å trene mot. Det kan være alt fra å delta på et løp, slå tiden min på en distanse til å øke vekter i spesielle øvelser. Setter meg ofte små delmål underveis, da syns jeg det er lettere å motivere meg selv. Prøver også å minne meg selv på følelsen jeg har etter en rå treningsøkt, for ingenting slår den følelsen!!
Rapunzel_ Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Det som motiverer meg mest er definitivt den følelsen jeg vet jeg har etter endt treningsøkt! Ingenting slår den. Ellers, hvis jeg føler for å ligge på sofaen, tenker jeg på alle som er ute og løper, og som dermed blir "bedre" enn meg. Da er jeg ganske raskt på med joggeskoene!
anybody Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Det som motiverer mest, er at det er gøy. Jeg gleder meg til hver treningsøkt, har gjort det det siste halve året. Det er nok mestringsfølelsen som kjennes så utrolig god. Før, for et par år siden føltes det som en plikt, jeg pliktet meg selv til å trene, prøvde å være streng, straffet meg selv om jeg ikke kom meg på trening, Jeg ble dritsliten, enda jeg ikke trente mer enn 2-3 ganger i uka.. Så det var nok mentalt. og jeg gikk på en smell, trente ikke på et halvt år. De siste 8-9månedene har jeg tatt det med ro, ikke satt meg mål, spist sunt i hverdagen og skeiet ut i helgene. Tatt pauser uten å straffe meg. Jeg har ikke vært umotivert i det heletatt, jeg tar hver økt som den kommer og overrasker meg selv stadig. De siste to månedene har jeg hatt så mye fremgang, at jeg nesten blit paff av å tenke på det. Det er gøy
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Ingenting er som å skru på kjempehøy musikk og bare la kroppen flyte avgårde i en joggeøkt. Om jeg er sliten, nedfor, trøtt, umotivert; Ja uansett, så er det kun en ting som slår inn når joggeskoene først er på og jeg starter å løpe: frihet Og følelsen etterpå er uslåelig! Kroppen føles utladet, men en har allikevel energi og føler seg fresh. Ingenting slår følelsen etter en lang varm dusj med en god tekopp når en synker ned i sofaen etter dn god løpetur 3
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Ingenting er som å skru på kjempehøy musikk og bare la kroppen flyte avgårde i en joggeøkt. Om jeg er sliten, nedfor, trøtt, umotivert; Ja uansett, så er det kun en ting som slår inn når joggeskoene først er på og jeg starter å løpe: frihet Og følelsen etterpå er uslåelig! Kroppen føles utladet, men en har allikevel energi og føler seg fresh. Ingenting slår følelsen etter en lang varm dusj med en god tekopp når en synker ned i sofaen etter dn god løpetur Jeg ble så motivert av meg selv her jeg at jeg løp meg 1 mil Nå sitter jeg faktisk nydusjet, utladet og med en stor kopp te nedsunket i sofaen 3
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Lar meg motivere av min egen fremgang. Har små delmål, som f.eks å løpe fortere enn sist på samme rute, løfte litt tyngre en forrige uke i vektrommet og å klare den og den yogaposen. Blir jeg liggende på sofaen en kveld, tenker jeg bare som så at kroppen trenger hvile innimellom, og så tar jeg igjen dagen etter. En hviledag gir meg mer krutt og pågangsmot dagen etter.
Athene Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Treningsglede. En løpetur er total avkobling for meg, det tømmer hodet og jeg får en lykkefølelse. Og hvis jeg presser meg selv er følesen etterpå veldig god. Når det gjelder sunt kosthold og livsstil motiverer også følelsen av en sterk og sunn kropp. Dersom jeg ikke har rørt på meg på en stund, spist usunt eller mye kjøtt/fett, kjennes kroppen tung og slapp, og jeg blir nærmest fysisk uvell. Når trening og kosthold blir en livsstil kjennes det riktig og godt. Jeg har derfor veldig liten tru på å legge opp til et treningsopplegg eller kosthold man ikke kan leve med på sikt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #11 Skrevet 3. mars 2014 Den fremtidige meg sier til seg selv "hadde jeg startet for 1 år siden så hadde jeg vært slank nå". Så derfor tar jeg tak i det nå så den fremtidige meg skal slippe å tenke "huff at jeg ikke startet tidligere". Holdt på 1 år allerede og har gått ned 75% av målet mitt. Så er det også penger å spare. Tror jeg halverte det jeg brukte på mat i måneden. Anonymous poster hash: af0f6...067
Butter Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Klart lettere de dagene jeg er motivert. Ikke alltid det blir trening, men har en leveregel om at jeg skal være i fysisk aktivitet minst 30 (helst mer) hver eneste dag- uansett. Da blir det aldri noe spm om, men skal. Det har jeg holdt de siste ti årene med unntak av dager hvor jeg har ligget rett ut med influensa. Når det gjelder kosthold motiveter den dårlige følelsen jeg vet jeg får ved å gi f til å ikke gi f!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå