AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Pus har alltid vært veldig spretten, men så og si over natta vil hun ikke hoppe lenger. Hun er 11 år gammel, så tenkte det kunne være pågrunn av alderen, men syntes det var så rart at det skjedde over natta. Hun er i god allmenntilstand, og spiser, drikker, går på do, og vil kose, så skjønner ikke hva det kan være. Med årene har hun blitt mindre glad i å være ute, så tenkte det kanskje kunne være at hun ikke får slipt klørne like godt lenger, jeg ser ofte at hun henger seg fast i ting når hun bare vil kvesse klørne, eller skal sette potene opp for å så satse med bak beina. Kan det være derfor hun ikke vil hoppe lenger? I frykt for henge seg fast? Kan jeg isåfall hjelpe til ved å klippe klørne hennes litt, eller er det fyfy? Anonymous poster hash: 252c2...ac7
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Ikke fyfy å klippe klørne om de ikke klarer å fikse de selv. Har du klorestativ inne? Det er et must om pus ikke er så mye ute mer.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Ikke fyfy å klippe klørne om de ikke klarer å fikse de selv. Har du klorestativ inne? Det er et must om pus ikke er så mye ute mer. Ja, det har vi, og det bruker hun også daglig, men virker ikke som det er nok. Anonymous poster hash: 252c2...ac7
Aurora M. Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Du kan selvfølgelig stusse klørne hennes litt. Det bør egentlig gjøres på alle innekatter, og katter som av en eller annen grunn ikke er nok ute til at de får slitt de. Det kan være mange grunner til at pus ikke vil hoppe mer. Skader er en ting, men også sykdom kan svekke balansen og gjøre at hun nøler med å hoppe. Er hun ustø når hun balanserer på ting? Det er spesielt bakbeina som pleier å få det. Men hvis hun spiser godt, leker og er i godt humør, så klipp klørne først og se om det hjelper på. Hvis ikke, så ikke nøl med å ta en tur til veterinæren. Hun begynner å bli en gammel dame, og det er mye rart som kan komme på.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Du kan selvfølgelig stusse klørne hennes litt. Det bør egentlig gjøres på alle innekatter, og katter som av en eller annen grunn ikke er nok ute til at de får slitt de. Det kan være mange grunner til at pus ikke vil hoppe mer. Skader er en ting, men også sykdom kan svekke balansen og gjøre at hun nøler med å hoppe. Er hun ustø når hun balanserer på ting? Det er spesielt bakbeina som pleier å få det. Men hvis hun spiser godt, leker og er i godt humør, så klipp klørne først og se om det hjelper på. Hvis ikke, så ikke nøl med å ta en tur til veterinæren. Hun begynner å bli en gammel dame, og det er mye rart som kan komme på. Hun virker ikke ustø, sto faktisk for et par minutter siden å balanserte på vinduskarmen, hehe I og med at hun har klart å komme seg opp dit kan det jo virke som det er klørne som er problemet, siden det ikke er noe å henge seg fast i der. Skal stusse litt nå etter hun har spist, så krysser jeg fingrene for at alt er tipp topp! Anonymous poster hash: 252c2...ac7
Aurora M. Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Hun virker ikke ustø, sto faktisk for et par minutter siden å balanserte på vinduskarmen, hehe I og med at hun har klart å komme seg opp dit kan det jo virke som det er klørne som er problemet, siden det ikke er noe å henge seg fast i der. Skal stusse litt nå etter hun har spist, så krysser jeg fingrene for at alt er tipp topp! Anonymous poster hash: 252c2...ac7 Da er det nok ingen fare med henne nei. De kan jo ikke si ifra stakkar, så om noe plager dem så lar de bare være å gjøre det som utløser elendigheta. Godt at hun har en "mamma" som følger med da.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Nå har vi stusset litt, men tror ikke hun har forstått enda at det går greit å hoppe opp, å hoppe ned er derimot null problem! Håper det går seg til fort, får så vondt inni meg når jeg ser hun sliter med å komme seg opp. Anonymous poster hash: 252c2...ac7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå