Gå til innhold

Ikke skru opp noe for å "spare" veggen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For ett år siden kjøpte vi hus. Jeg vil gjerne henge opp hyller og knagger både på badet og soverommet, og hyller i stua. Mannen er totalt imot dette. Argumentet er at han ikke vil ødelegge veggene!

Badet er fra åttitallet og har våtromsplater, så han mener at vi vil bryte membranen om vi henger noe opp der.

I resten av huset er det gipsplater, så alt han tenker på er at siden vi må bruke gipsskruer så blir det stygt år/om tingene skal skrus ned igjen. Og tenk om vi skal selge huset igjen?

Jeg syns ikke dette er noen gode argumenter i det hele tatt. Hva syns dere? Bør man behandle huset som leiebolig i frykt for å ødelegge noe og i tilfelle salg?

Anonymous poster hash: 37ff4...e80

AnonymBruker
Skrevet

Vi måtte flytte litt fort (3 mnd men fort npr det gjelder å kjøpe noe her vi bor) fordi utleier ville overta leiligheten vi leide. Er billigere å kjøpe så vi gjorde det så vi kjøpte en liten leilighet som vi ikke skal bo lenge i. Den har knapt noen hull i veggen og vi har bare hengt opp de få plassene hvor det er hull. Pga vi skal selge snart igjen. Men skulle vi bodd her i mange år hadde vi gitt blaffen og hengt opp :)

Skal dere bo der lenge så heng opp :)

Anonymous poster hash: 5e4e4...787

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke flytte, det skal mye til for å få meg bort herfra vertfall ;) Vi kommer ikke å tenke på det engang på minst 5 år siden barnehagen nesten er nærmeste nabo ;)

Derfor mener jeg at argumentet om videresalg er tull.

Anonymous poster hash: c4b62...08d

AnonymBruker
Skrevet

http://www.clasohlson.com/no/XB-krok/Pr212654000#moreinfo

Denne kan du henge opp bilder i gipsveggen uten å lage store hull. :)

Anonymous poster hash: 2a97c...652

Bilder er ikke noe problem, det er gipsskruene og skruer i våtromsplatene han ikke vil ha noe av. Og de der funker ikke så godt på hyller ;)

Anonymous poster hash: c4b62...08d

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg har pusset opp soverommet og måtte flytte på vegglampene. Det var da ikke noe problem å sparkle hulene i gipsplatene, pusse dem med sandpapir og så male over. Nå er jeg i alle fall ikke redd for å ha hul i gipsveggene. De fikser man veldig lett. Saken er mye verre med trepanel og slikt.

Når det gjelder baderom, så tviler jeg på at hull i veggene kan forårsake mye skade. Det er jo ikke gulvet og ikke inne i dusjkabinet du skal henge hyllene. Det er der membranen er viktigst. Ellers har veggene lite kontakt med veggene og med god ventilasjon går det bra.

Skrevet

Me har budd i huset vårt i snart eit år no og sparer fortsatt veggene. Det er fordi me vil vente til me er heilt sikre på kor me vil ha ting for me lager nye hull. Så langt har me stortsett berre brukt eksisterande spikrer.

Skrevet

Jeg synes et helt hus uten et eneste bilde eller hylle blir tomt og kjønnsløst. Lite hjemmekos... Så jeg hadde absolutt "brukt" veggene, og heller tatt jobben den dagen man (evt) skal flytte ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi borer også i vegger for å henge opp ting. Har ikke tenkt å selge på leeeenge (om noengang), så de som evt kjøper om mange år vil sikkert ha lyst til å pusse opp likevel.

Vi har også våtromsplater, og henger opp hyller på skruer i dem. Men ikke i dusjsonen, da. Har lyst til å henge et stort håndtak over badekaret, på veggen (slik gamle folk gjerne har...) som barna kan støtte seg på når de skal bade, reise seg fra badekaret, men er mer usikker på det....

Anonymous poster hash: 89b22...93d
Skrevet

Hvis dere har kjøpt for å bo,og ikke for å selge om kort tid hadde jeg definitivt hengt opp ting. Det skal vises at det bor folk i hus etter min mening.

Skrevet

Fortell mannen din at det ikke er membrann høyere opp en max 30 cm på veggen!

Gjest Mary Quant
Skrevet

Jeg har hatt rørlegger til å henge opp ting på badet for meg ... har også hengt opp hylle i dusjen.

AnonymBruker
Skrevet

Ville helt klart ha brukt veggene og hengt opp møbler, ting og tang. :) Ihvertfall i tørre rom.

Min mann er helt hysterisk for å ta hull på baderomsveggen. Er dette sant?:

Fortell mannen din at det ikke er membrann høyere opp en max 30 cm på veggen!

Anonymous poster hash: 49e09...4a2
AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke kjøpe knagger og sånt til baderommet som er beregnet på at det klistres på veggen? Det har vi og det sitter som støpt.

Anonymous poster hash: 81e0c...c52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...