AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Lønner det seg å ta ett og ett ben av gangen, eller annet hvert ben? Jeg liker å bruke Smithmaskinen og ta ett og ett ben av gangen. Men når jeg trener for PT får jeg alltid beskjed om å ta annet hvert ben. Glemt å spørre hvorfor - bare gjør som jeg får beskjed om jeg. Anonymous poster hash: bd85a...d5e
paz Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Jeg synes bulgarsk utfall på smith med ett og ett ben av gangen er best. Pt'er sier så mye forskjellig..
Supraspinatus Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Det kommer an på hva du vil oppnå. Å bare ta en fot om gangen reduserer jo pausen og gir mer "time under tension". Kan det være noe i denne retningen PTen tenker?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Det kommer an på hva du vil oppnå. Å bare ta en fot om gangen reduserer jo pausen og gir mer "time under tension". Kan det være noe i denne retningen PTen tenker? Hva tenker du på da? Personlig liker jeg utholdende styrke best. Høy intensitet og så høy vekt innenfor dette, som jeg klarer. Anonymous poster hash: bd85a...d5e
Supraspinatus Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Hva tenker du på da? Personlig liker jeg utholdende styrke best. Høy intensitet og så høy vekt innenfor dette, som jeg klarer. Anonymous poster hash: bd85a...d5e Ja altså. Jeg var nok litt utydelig. Om du kjører en fot om gangen så vil du nødvendigvis slite foten fortere ut siden det blir mindre hvile mellom hver repetisjon. Om du tar annen hver så får du et par sekunder pause mellom hver rep. Jeg tror ikke forskjellen er så stor, men du risikerer jo at du tar mer på den sterke foten om du kjører den først og for seg selv.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Ja altså. Jeg var nok litt utydelig. Om du kjører en fot om gangen så vil du nødvendigvis slite foten fortere ut siden det blir mindre hvile mellom hver repetisjon. Om du tar annen hver så får du et par sekunder pause mellom hver rep. Jeg tror ikke forskjellen er så stor, men du risikerer jo at du tar mer på den sterke foten om du kjører den først og for seg selv. aha da forstår jeg. Ja du sier noe der. Jeg begynner forresten alltid med den svake siden, fordi jeg vet denne er viktigst å trene opp. Tar også like mange reps på hver fot, men kan kanskje jukse fortere på den svake siden. Anonymous poster hash: bd85a...d5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå