Gå til innhold

"La en døende mor se barna sine"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/2014/03/02/mor-er-doende-og-barnevernet-nekter-barna-a-treffe-mor-del-videre-haster/

Denne florerer på facebooken min for tida. Dreier seg om en mor som er kreftsyk, og som ikke får treffe barna sine, som er under barnevernets omsorg.

Så finner jeg en annen artikkel, om samme familie, der det blir hevdet at barnevernet påvirket barna til å si at mamma og pappa ikke var snille med dem, og at pappa tok dem på tissen. Alle foreldre som er anklaget for noe grovt sier at "barnevernet tvinger barna/hjernevasker barna" osv. Foreldrene er altså anklaget for omsorgssvikt og seksuelle overgrep, og så går de til media for å få sympati? Sorry, ikke noe sympati fra meg.

http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/2014/03/02/kreftsyk-mor-far-ikke-se-barna-sine/

Anonymous poster hash: b019e...94f
  • Liker 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar ikke slike mennesker seriøst.

Anonymous poster hash: c8311...0ec
  • Liker 8
Gjest Haaploes
Skrevet

En nettside som heter "Rettferdig barnevern" og er full av caps lock-infiserte skrivefeil. Et fakkeltog arrangert klokken 15.00 en helt vanlig mandag...

Der fikk fordommene mine om folk som blir fratatt barna sine litt fôr, gitt :dry:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ønsket til moren og det må være kjempevondt å bli beskyldt for å være en dårlig mor. Problemet er her (som alle andre steder) at de fremstiller barnevernet som noe ondskapsfullt. Vi vet ikke hva som har skjedd med disse to jentene, og barnevernet har, som i alle saker, taushetsplikt. Et annet problem er at de som er under barnevernet gjerne mangler selvinnsikt. De havner i en offerrolle om at alle rundt dem er onde og de har ikke gjort noe som helst galt

Anonymous poster hash: 22c2d...096

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet har ikke har de samme kravene til bevis som politiet og rettsapparatet har. Derfor er det atskillig flere justismord i barnevernet enn i rettsapparatet. I barnevernet mister barn foreldrene sine pga mistanker. Det er en sjanse for at denne saken er et justismord. I så tilfelle forstår jeg godt at foreldrene og deres støttespillere går til de skrittene som de her gjør. Tenk deg i denne situasjonen: Du blir feilaktig beskyldt for seksuelt overgrep mot dine barn. Barna blir tatt i fra deg og du skal snart dø. Hva gjør du? Hvilke foreldre blir ikke desperate i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: eab80...40a

• Liker 6
Skrevet

Barnevernet har ikke har de samme kravene til bevis som politiet og rettsapparatet har. Derfor er det atskillig flere justismord i barnevernet enn i rettsapparatet. I barnevernet mister barn foreldrene sine pga mistanker. Det er en sjanse for at denne saken er et justismord. I så tilfelle forstår jeg godt at foreldrene og deres støttespillere går til de skrittene som de her gjør. Tenk deg i denne situasjonen: Du blir feilaktig beskyldt for seksuelt overgrep mot dine barn. Barna blir tatt i fra deg og du skal snart dø. Hva gjør du? Hvilke foreldre blir ikke desperate i en slik situasjon?

Der skrev du nøyaktig hva jeg tenkte. Det er nok veldig lett å sitte på den andre siden å fordømme. Dessverre er det faktisk slik at man kan bli tatt i fra barnet sitt som følge av mistanker. Til og med antagelser om fremtidig omsorgssvikt. Det vil si at barnevernet kan ta omsorgen på grunnlag av at de antar det vil forekomme noe i fremtiden. Som en slags profeti.

Skrevet

http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/2014/03/02/mor-er-doende-og-barnevernet-nekter-barna-a-treffe-mor-del-videre-haster/

Denne florerer på facebooken min for tida. Dreier seg om en mor som er kreftsyk, og som ikke får treffe barna sine, som er under barnevernets omsorg.

Så finner jeg en annen artikkel, om samme familie, der det blir hevdet at barnevernet påvirket barna til å si at mamma og pappa ikke var snille med dem, og at pappa tok dem på tissen. Alle foreldre som er anklaget for noe grovt sier at "barnevernet tvinger barna/hjernevasker barna" osv. Foreldrene er altså anklaget for omsorgssvikt og seksuelle overgrep, og så går de til media for å få sympati? Sorry, ikke noe sympati fra meg.

http://rettferdigbarnevern.wordpress.com/2014/03/02/kreftsyk-mor-far-ikke-se-barna-sine/

Anonymous poster hash: b019e...94f

Hadde det vært noe som helst troverdighet i den historien (der moren ligger for døden), hadde den vært klistra på forsiden av alle de store avisene og hovedoppslag på TV. Nei, der har nok barna vært utsatt for særdeles grov omsorgssvikt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Media tror på barnevernet, så foreldrene har tapt uansett om de er skyldige eller ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Media tror på barnevernet, så foreldrene har tapt uansett om de er skyldige eller ikke.

Jeg har ikke inntrykk av at media løper barnevernets ærend, snarere tvert imot.

Anonymous poster hash: 4734b...e08

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Æsj, så kvalmt.

Anonymous poster hash: 7b741...0eb
AnonymBruker
Skrevet

Utrolig hva folk får seg til å gjøre. De burde heller bruke energi på å akseptere at de har utsatt barna for omsorgssvikt å prøve å samarbeide med BV.

Anonymous poster hash: f5c6a...a39
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man kan være elendig mor til tross for at man har fått kreft.

Anonymous poster hash: db567...aca

• Liker 22
Skrevet (endret)

Media vet stort sett veldig mye mer enn det andre gjør om slike saker. Derfor velger de å ikke skrive.

Endret av Montefalco
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er klart barnevernet får et dårlig rykte. For ingen foreldre gjør noe feil, og nettet er fullt av dem som selv har mistet omsorgsretten og anklager BV for den ene og det andre. Kommer det til det skrittet at BV tar barn vekk fra foreldrene så er det en grunn, punktum! De gjør det ikke for å være onde, de gjør det for å hjelpe barna å vokse opp i et godt hjem, og om det er mistanke om at barnet vil få det vanskelig, at foreldrene ikke kan ta hånd om barnet, eller at det er en alvorlig svikt.

Det ser man bare på forskjellige blogger og Facebook-grupper, de gjør aldri noe feil, det er alltid barnevernet sin skyld. Med ordtak som "Sammen er vi sterke <3" Ikke la oss bli overkjørt, la rettferdigheten seire, etc. etc.

Barnevernet er ikke den store stygge ulven, de gjør det av en hensikt, det er bare synd at enkelte foreldre ikke forstår det, og tror noen er ute etter å straffe dem og setter seg deretter i en offer-rolle.

Anonymous poster hash: 28ce5...943
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

For å ikke snakke om alle løgnene som kommer, og uthenging av navn. Det er ikke slik at Barnevernet kommer på døra og tvangsfjerner ungene av en bekymringsmelding, det skal mye til.

Anonymous poster hash: 28ce5...943
  • Liker 8
Skrevet

Har og sett denne delt på facebook. Vet for lite om saken til å mene noe, men det jeg vet er at det skal veldig mye til for å bli fratatt omsorgsretten, og det skal desto mer til for å nektes samvær. Det står ikke om barna selv ønsker dette samværet, eller om det er moren som snakker ut fra egne behov. Selv synes jeg barnas ønsker bør vektlegges..

• Liker 6
Skrevet (endret)

I 22.juli saken satt to par av norges fremste psykiatrisk sakkyndige med hver sin over 10 år lange utdannelse å skulle avgjøre hvorvidt en person var gal eller ei. Disse to parene klarte på tross av sin lange utdannelse og kompetanse ikke å komme til enighet. Tilsvarende er det blitt kjent at flere av Sveriges absolutte fremste psykiatere tok helt enkelt feil da de fremstilte Thomas Quick som seriemorder. Lignende tilfeller er kjent fra andre deler av rettshistorien.

I barnevernet sitter det stort sett mennesker med 3 års utdanning som sosionom eller lignende. Disse søker ofte hjelp av klinisk utdannet psykologer med rundt 5 års utdannelse. Bv vil i tilfelle av en omsorgsovertagelse bestille en rapport fra en klinisk psykolog hvor det fremgår en psykologisk konklusjon og hvor det enten anbefales eller ikke anbefales en omsorgsovertagelse. En slik rapport koster ca. 50 000 kroner og tar relativ kort tid å utarbeide. Slike psykologisk sakkyndig driver i stor grad i realiteten med ren subjektiv synsing. De har helt enkelt ikke de faglige forutsetninger for å holde på med det de driver med. Mer om dette kan dere finne her:

http://www.krisesenter.org/kritikk_sakkyndige/index.htm

og her:

http://www.sakkyndig.com/psykologi/Bok.html

Min påstand er at norske barn og foreldre ikke har det rettsvernet de burde hatt og at det norske barnevernet har begått et utall antall overgrep mot enkeltindivider som følge av gale vurderinger og konklusjoner.

Se også her:

http://www.dagbladet.no/2013/11/26/nyheter/innenriks/sture_bergwall/thomas_quick/30525517/

Endret av mats50001
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå foregår denne saken praktisk talt rett utenfor stuedøra mi og barnevernet her har et veldig dårlig rykte på seg. De har i mange saker kommet og hentet intetanende barn ut av hjemmene sine for å så sende de rundt om i landet på forskjellige institusjoner, de har ødelagt mange liv..

Anonymous poster hash: 7e193...58f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det at de har et dårlig rykte på seg beviser da ingenting. Indignerte mødre og fedre kan si hva de vil, og ettersom BV har taushetsplikt blir det stått uimotsagt.

Anonymous poster hash: 4734b...e08
  • Liker 4
Skrevet

Det finnes barn som trenger beskyttelse. Spørsmålet er bare hvordan det skjer. Her kunne kvaliteten på det arbeidet som gjøres vært langt større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...