AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er ei 19 år gammel jente, som bor alene. Dermed må jeg lage med middag alene, og ofte har jeg problemer med å finne på noe som passer å lage til bare en person. Noen som har tips til hva jeg kan lage som det er enkelt å lage lite av? Er ganske mye i fysisk aktivitet, og trenger derfor "ordentlig" mat, jeg tenker på hva jeg putter i munnen (selv om jeg av og til skeier ut, selvfølgelig). Jeg veldig glad i fisk (alt fra laks til sei, fiskekaker osv), kylling, kjøtt, egg, pasta/ris/potetmos, grønnsaker. Jeg har fryser, men den er veldig liten. Kan derfor kjøpe feks. en stor pakke kyllingfilet og fryse ned det jeg ikke skal bruke innen utløpsdatoen Noen som kan hjelpe?? Anonymous poster hash: 7d972...e93
Pringle Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Jeg er også enslig og støter på det samme problemet! Mine favoritter i middagsveien er blant annet disse: Stekt laks og ris (det skal jeg ha i dag!) - bruker de "remsene" med 4x140 grams uten skinn og ben og krydder, koker ris og tiner erter eller grønne bønner. Jeg har litt soyasaus i risen når den er ferdig kokt. Nakkekotelett (svin), kjøper dem ferske og fryser ned enkeltvis i poser. Frosne kyllinglår eller -vinger. Litt store poser, men jeghar bare en type av gangen. Til disse to siste lager jeg (søt)potetmos. Jeg fikk stavmikser til jul, og den bruker jeg ofte, har blitt helt gal etter kremete grønnsakssupper. Alt av grønnsaker går, ferske og frosne. Du kan lage for to eller tre dager og oppbevare i kjøleskap. Spaghetti med kjøttsaus, hermetiske tomater, løk osv, og en halv pakke kjøttdeig, holder til to dager (fryser ned den andre halvdelen). Og så er grøt godt, havregrøt med smørøye var en positiv overraskelse for meg Endret 2. mars 2014 av Pringle
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Det er bare å lage en vanlig ladning på 4 porsjoner og putte restene i kjøleskapet. De holder seg noen dager. Jeg lager ofte tre.fire porsjoner og så spiser jeg restene til lunsj og så spiser jeg den siste resten til frokost to dager etter jeg hadde det til middag. Det er gøy å ta med middagsrester på jobb. Kollegene mine blir veldig sjalu når de sitter der med noen kjipe brødskiver. Muhahaha. Anonymous poster hash: cb6b4...ae6
gohege Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Hei! jeg pleier å sjekke ut studenttorget.no sine ukesmenyer og velge og vrake ut i fra disse. Rettene tar vanligvis liten tid, er lette å følge, rimelige, vanligvis laget for en person - og andre kriterier som vi stressede studenter setter! Her er menyen fra sist uke: http://www.studenttorget.no/index.php?show=4969&expand=3797,4969&artikkelid=13555 Jeg pleier noen ganger å lage dobbel porsjon og enten fryse ned til en travel dag eller ta med som lunsj dagen etterpå Endret 2. mars 2014 av gohege
TheLibrarian Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Bloggen "Enestående mat" har mye godt, og oppskriftene er veldig ofte basert på én person Lenke: http://enestaaendemat.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå