AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Det er gått 1 1/2 år siden bruddet, og ungene våre har bodd fast hos meg. Den yngste er 8 år. Han har gjennom Familievernkontoret hatt samvær på timebasis. Det har vært litt på og av fra hans side. Han var helt fraværende i 3 mnd i fjor, og nå siden jul har han ikke komnet på samvær. Barna vil ikke være med far bort. Det gjenstår også å si at far flyttet rett fra familien og inn til dama, som han var utro med. Ergo hadde han ingen plass å ha barna da han skulle ha samvær. Han har rotet det helt til for seg, og nå har han tatt saken inn til rettsmøte og krever hovedomsorgen for to av barna... Han har ingenting å ta meg på. Jeg har alltid vært en god mor, og barna har en stabil hverdag hos meg. Og ingen av barna vil bo hos far. Må også nevne at far har vært psykisk og fysisk voldelig både mot meg og ungene. Spesielt en av ungene har han utvist forferdelig dårlig oppførsel over tid. Vi har advokater, og min advokat sier saken min er sterk. At jeg ikke har noe å frykte. Noen som har erfaring fra lignende situasjon og kan fortelle meg gangen i dette. Anonymous poster hash: d554f...e1f
Toolose Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Hei, Tøff situasjon du er i og det er aldri noe gøy når retten skal bedømme hva som er best for deres barn. Jeg har hatt flere runder i retten og kan jo forklare litt kort og du kan jo også sende meg en PM om spørsmål hvis du vil Har dere oppnevnt en sakkyndig? En som kan ta en utredning? Kan være lurt å ha en barnepsykolog med seg i første rettsmøte! I første om gang så vil dere jo ha et saksforberedende møte med din eks og deres advokater. Dommer vil nok blande seg minst mulig i starten da dere skal prøve å finne en løsning til det beste for barna deres og de vil prøve å få dere til å samarbeide. Siden han tok ut stevningen, så er det han som vil begynne å prate. Da er det prat om barnet/barna og kort om situasjonen. Da vil også advokaten hans stille han spørsmål som han svarer på og noen ganger stiller dommer også spørsmål. Etter han sin tur, så er det du som skal prate og din advokat vil også stille deg spørsmål etter din innledning er ferdig. Finner dere ikke en løsning der, så er det best med en sakkyndig utredning som vil jobbe for barna deres, DVs at dere må skrive under på at dere opphever all taushetsplikt og sakkyndig kan hente inn journaler fra lege, politi osv... En sånn utredning tar rundt 3 måneder, og er kostbar.. Dere må forskudsbetale 15.000,- i tillegg. Etter dette vil dere enten ha et rettsmøte til eller en hovedforhandling. Har du fått en dato for når dere skal inn i retten? Husk at advokaten din vil nok si at du har en sterk sak... Men det vil far sin advokat også si til han. Når dere tar saken om omsorgen for barna deres i retten, er ingenting sikkert lenger.. Ønsker deg masse lykke til!!
Gjest bustyvel Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Håper dere begge tenker på barna oppi dette, at det tross alt er deres beste dere skal finne ut av. Lykke til!
HelloK Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Vil bare gi deg en god klem! Ikke en kjekk situasjon, det må være fryktelig slitsomt! Men du er moren, som hovedregel stiller sterkest, og dette virker som en ustabil og ikke skikket-far. En drittsekk vil jeg si. Og det er bra at det yngste barnet er 8 år, for da har han selv noe han skal ha sagt! Retten kan jo ikke tvinge deg til å sende så store unger til en far de ikke vil være med en gang. Jeg er sikker på at du har en sterk sak og ønsker deg lykke til.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Du har en sterk sak, så det går nok bra. Bare hold deg rolig og saklig i retten. Anonymous poster hash: 74710...d10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå