Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

:skratte:

Kjekt med eldre søskenbarn, ikke sant :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av moren min er gift med en gresk mann, og bor i Athen. Da minstejenta der skulle døpes, i en alder av 3 år (de døper ofte barna senere enn i Norge), så sparket jenta presten på skinnleggen og sa "ikke rør meg prestejævel" Trodde jeg skulle flire meg ihjel da jeg fikk det gjenfortalt!

(var søskenbarnet hennes fra Norge på 12 år som sa at han mannen som sto i kirken kom til å prøve å drukne henne (gresk-ortodoks dypper barna under vann ved dåp))

Bra at ene halvparten av dåpsgjestene ikke skjønte norsk :fnise:

Vår tids "Sol Angelica av Isfolket".... :fnise:

(Jeg tror på deg altså, jeg har opplevd noe lignende selv, det var bare så morsomt at hun nesten ordrett siterte fra Isfolket)

Anonymous poster hash: f502b...94c

Skrevet

Vår tids "Sol Angelica av Isfolket".... :fnise:

(Jeg tror på deg altså, jeg har opplevd noe lignende selv, det var bare så morsomt at hun nesten ordrett siterte fra Isfolket)

Mulig, jeg husker ikke.....eller; demrer litt når du sier det:) Jeg leste de bøkene da jeg var sånn ca 13, og det er lenge siden!

Var ikke i den dåpen selv, og det er sånn ca 25 år siden det skjedde:) Men kunne ønske jeg hadde vært flue på kirkeveggen da!

AnonymBruker
Skrevet

Er aldri i kirken så ikke et problem. Men synes at banning er en uting i de fleste settinger, så lenge situasjonen ikke rettferdigjør dette. Og da er det greit uansett hvor du er.

Anonymous poster hash: 97a95...a78
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mulig, jeg husker ikke.....eller; demrer litt når du sier det:) Jeg leste de bøkene da jeg var sånn ca 13, og det er lenge siden!

Var ikke i den dåpen selv, og det er sånn ca 25 år siden det skjedde:) Men kunne ønske jeg hadde vært flue på kirkeveggen da!

Det er mange år siden jeg leste serien også, men når jeg tenker meg om var det noe slikt som "Prestejævelen/prestefaen sprutet vann på meg" eller lignende, så det er vel mer likt i hodet mitt enn i virkeligheten. ;)

Men det hender også i Norge at større barn blir døpt, og i et slikt tilfelle sa dåpsbarnet "faen, nå ble jeg våt også".

Hun var nesten 4 år, og foreldrene så ut som om de ønsket at gulvet skulle åpnet seg der og da.

Gjett hvor hun hadde hørt det før?

Skrevet

Det er mange år siden jeg leste serien også, men når jeg tenker meg om var det noe slikt som "Prestejævelen/prestefaen sprutet vann på meg" eller lignende, så det er vel mer likt i hodet mitt enn i virkeligheten. ;)

Men det hender også i Norge at større barn blir døpt, og i et slikt tilfelle sa dåpsbarnet "faen, nå ble jeg våt også".

Hun var nesten 4 år, og foreldrene så ut som om de ønsket at gulvet skulle åpnet seg der og da.

Gjett hvor hun hadde hørt det før?

Flirer :fnise: Herlig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...