AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg blir provosert når folk banner i Guds Hus. Jeg hugser en gang da jeg var i kirken at det var en mann som bannet. Han satt bak meg. Jeg hadde tenkt å gi han noen visdommsord,men jeg fant alikevel ut at det ikke var lurt. Det virker som at noen ikke har respekt for Guds Hus. Hovrdan ville dere ha reagert visst dere hørde at noen bannet i kirken? Anonymous poster hash: 99c1e...cba
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Jeg var i en dåp en gang hvor den ene mannlige fadderen sa Faen mens han sto og holdt ungen oppe ved døpefonten. Ungen skrek av full hals så fadderen ble kjempestressa og frustrert. Anonymous poster hash: a16cb...2b7 4
Gjest Belle âme Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Hadde ikkje reagert i det heile tatt, har gjort det sjøl
Libertas Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Mormora min har en tendens til å banne i kirka, men hun banner hele tiden ellers også. Kristiansundværing som har bodd i Finnmark i over 30 år, så blir det vel en del av dagligtalen 2
kaffemor Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Hadde reagert men ikke sagt noe. Sånn gjør man bare ikke. Noe respekt burde man da ha. 2
Kittykat Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har ikke hørt noen banne i kirken enda. Jeg er ikke kristen av meg, men når jeg er i kirken, så er det en selvfølge at jeg viser respekt for kirken. Det vil jeg se på som normal folkeskikk. Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe hvis jeg hadde hørt noen banne i kirken, men jeg hadde tenkt mitt. 1
Sapientia Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Nå befinner jeg meg svært sjelden i en kirke. Kun hvis noen jeg kjenner skal døpe en unge, gifte seg eller gravlegges og dette gjøres i en kirke/med en prest. Selv er jeg ateist, jeg har derfor ingen interesse av kirkelige aktiviteter. Men hvis jeg først befinner meg i kirken så har jeg da såpass respekt for at det finnes folk med andre livssyn enn meg selv at jeg ikke banner i deres Guds hus. Jeg synes det er respektløst å banne i kirken, enten du kristen eller ei. 3
xfce123 Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 Jeg prøver å ikke banne i kirken. Men det har hendt at jeg har glemt meg og sagt faen. Det er så vanlig for meg å banne at jeg ikke tenker over det. 2
Gjest crazycatlady Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 (endret) Min hobby er å banne i kjerka. Jeg kjører rundt fra kirke til kirke, løper inn og roper faaaaaaen før jeg kjører videre til neste kirke. Det er så moro! Endret 5. mars 2014 av RusaPåBrus 6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #10 Skrevet 5. mars 2014 Hva med å prompe i kirka? er det like respektløst også? Anonymous poster hash: 9c889...28c 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #11 Skrevet 5. mars 2014 Prestene banner hver søndag foran alle kirkegjengere, så hvorfor skal ikke jeg også? Anonymous poster hash: 1e69f...758 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #12 Skrevet 5. mars 2014 Min hobby er å banne i kjerka. Jeg kjører rundt fra kirke til kirke, løper inn og roper faaaaaaen før jeg kjører videre til neste kirke. Det er så moro! Du får meg til å tenke på denne karen Anonymous poster hash: 6c517...f28 1
tussi84 Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Man burde vise såpass respekt for andres religion at man ikke banner i kirken uansett hva slags trosretning man har selv. Samme synes jeg på en kirkegård. En kirkegård er fredelig og bør ikke brukes til å drikke på, tømme tanken eller spytting rundt. Mulig jeg er sær men det har noe med respekt for at det er en kirkegård, de slm er døde og de etterlatte. 2
spewdonym Skrevet 8. mars 2014 #14 Skrevet 8. mars 2014 Hva med å prompe i kirka? er det like respektløst også? Anonymous poster hash: 9c889...28c Alle former for forsøk på kommunikasjon gjennom rompa virker ganske respektløst i enhver sammenheng spør du meg. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #15 Skrevet 8. mars 2014 Min hobby er å banne i kjerka. Jeg kjører rundt fra kirke til kirke, løper inn og roper faaaaaaen før jeg kjører videre til neste kirke. Det er så moro! Voks opp! Anonymous poster hash: 7fbc7...119
Gjest crazycatlady Skrevet 8. mars 2014 #16 Skrevet 8. mars 2014 Voks opp! Anonymous poster hash: 7fbc7...119 Snakker du om som ikke tør vise nicket ditt engang når du er nebbete! Det er faen meg feigt ass! 3
skruf Skrevet 8. mars 2014 #17 Skrevet 8. mars 2014 Ei venninne av moren min er gift med en gresk mann, og bor i Athen. Da minstejenta der skulle døpes, i en alder av 3 år (de døper ofte barna senere enn i Norge), så sparket jenta presten på skinnleggen og sa "ikke rør meg prestejævel" Trodde jeg skulle flire meg ihjel da jeg fikk det gjenfortalt! (var søskenbarnet hennes fra Norge på 12 år som sa at han mannen som sto i kirken kom til å prøve å drukne henne (gresk-ortodoks dypper barna under vann ved dåp)) Bra at ene halvparten av dåpsgjestene ikke skjønte norsk 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #18 Skrevet 8. mars 2014 Jeg prøver å ikke banne i kirken. Men det har hendt at jeg har glemt meg og sagt faen. Det er så vanlig for meg å banne at jeg ikke tenker over det. Folk som banner har vanligvis forferdelig dårlig ordforråd. Ikke akkurat noe positivt tegn. Kanskje på tide å prøve å forbedre deg litt. Anonymous poster hash: 75e86...e03 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2014 #19 Skrevet 8. mars 2014 Man burde vise såpass respekt for andres religion at man ikke banner i kirken uansett hva slags trosretning man har selv. Samme synes jeg på en kirkegård. En kirkegård er fredelig og bør ikke brukes til å drikke på, tømme tanken eller spytting rundt. Mulig jeg er sær men det har noe med respekt for at det er en kirkegård, de slm er døde og de etterlatte. Jeg synes heller ikke at foreldre skal la ungene fly rundt og klatre på gravsteiner og grave i nylige graver (slik jeg har sett noen gjøre). Det var jo en sak hvor et barn mistet livet fordi foreldrene ikke hadde holdt oppsyn og hun hadde klatret på en gravstein som hadde veltet over henne. Så ble det sånn at alle skulle sikre gravsteinene sine. Dessverre nytter det ikke alltid å sikre verden for idioter. Anonymous poster hash: 75e86...e03
Tøytigern Skrevet 28. mars 2014 #20 Skrevet 28. mars 2014 Ei venninne av moren min er gift med en gresk mann, og bor i Athen. Da minstejenta der skulle døpes, i en alder av 3 år (de døper ofte barna senere enn i Norge), så sparket jenta presten på skinnleggen og sa "ikke rør meg prestejævel" Trodde jeg skulle flire meg ihjel da jeg fikk det gjenfortalt! (var søskenbarnet hennes fra Norge på 12 år som sa at han mannen som sto i kirken kom til å prøve å drukne henne (gresk-ortodoks dypper barna under vann ved dåp)) Bra at ene halvparten av dåpsgjestene ikke skjønte norsk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå