Gå til innhold

Eksotiske reisemål for familie

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som har noen tips på reisemål for en familie på 4 som er litt mer "eksotisk" enn de klassiske turiststedene som f.eks. Kanariøyene, Kreta og Tyrkia?

Tenker ikke da på en øde stillehavsøy uten vann og strøm, men litt mer typiske steder som ikke alle drar til, men som samtidig har gode fasiliteter og som ligger på typisk charter-pris? Typiske "skjulte perler" :)

Familie på 4, 2 voksne og 2 jenter på 12 og 14.

Anonymous poster hash: cbdf4...a09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Korsika!

Fly til Nice og ta ferje over eller fly til Bastia

Mange fine steder på øya. Likte spesielt Bonifacio og for strandliv er Calvi å foretrekke

Selvsagt mye turister der men allikevel noen spesielt med øya, Klipper, smale veier, ikke langt fra sjø til fjell (Corte). Typisk fransk men ikke helt for korsikanerne vil ha selvstighet. Veldig bra mat og vin. Patriomonio er et fint vindistrikt.

Langley Travel har forresten charter dit men anbefaler å dra litt rundt på øya fremfor å velge bare et sted. På den måten blir det mindre charter liksom.

Anonymous poster hash: 3f983...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har noen tips på reisemål for en familie på 4 som er litt mer "eksotisk" enn de klassiske turiststedene som f.eks. Kanariøyene, Kreta og Tyrkia? Tenker ikke da på en øde stillehavsøy uten vann og strøm, men litt mer typiske steder som ikke alle drar til, men som samtidig har gode fasiliteter og som ligger på typisk charter-pris? Typiske "skjulte perler" :) Familie på 4, 2 voksne og 2 jenter på 12 og 14. Anonymous poster hash: cbdf4...a09

Jeg kan varmt anbefale Albania. Fly til Korfu og ta båt over til byen Saranda. Sjekk nettsiden til albaniaproptours.com De driver et skandinavist turistkontor i Saranda og kan hjelpe deg med alt, 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Albania er fortsatt et ukjent land for mange skandinaver, men bare vent. Svenske apollo arrangerer charterturer til Saranda for første gang nå i 2014-sesongen. Landet har billige priset og et fantastisk vennlig folk som er utrolig glade i barn. Nydelig mat og deilige strender. Vi er "hekta" :-)

Anonymous poster hash: 88dc8...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg og mine 2 barn, reise fra Roma til Paris. Vi tar fly til Roma, og fly hjem fra Paris. Ellers tar vi tog mellom stedene. Vi stopper på 6 steder, tar oss god tid. Ene stoppet blir 6 dager ved den italienske riviera. Tror nok dette blir en topp tur, hvor vi får oppleve mye. Vi er og litt lei typiske charter reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale dere å ta et cruise fra Barcelona med Royal Caribien sitt skip.

http://www.apollo.no/reiser/europa/spania/cruise/cruise-fra-barcelona-med-liberty-of-the-seas

Dere kan reise med Apollo og i den prisen som denne linken viser så er fly, cruise og all mat og tips inkludert.

Jeg har selv tatt dette cruiset og skipet er flott med masse underholdning for store og små. Nye havner og nye steder å oppleve hver dag samtidig som man har nydelig mat, flotte show og masse annen underholdning ombord.

En annen ide er å fly til Orlando i Florida og ta med barna til alle parkene.

Det er 4 disneyparker med forskjellig tema, Så er det Universial studio og Adventure Island parkene, Sea World, stor vannpark og Harry Potter parken. Så det er nok å besøke. Har vært der også og synes selv det var en flott tur.

Eneste. Om sommeren så må man regne med en kraftig regnskyll og muligens tordenvær en times tid om ettermiddagene ganske ofte men det er veldig varmt og det tørker opp igjen veldig fort etterpå.

Eller så er det om sommeren lavsesong i Thailand og selv om det er regntid så regner det bare masse en liten stund og så skinner solen igjen der også. Spennende land med masse kultur og mye å se og finne på. Og om man velger seg den delen av Thailand oppe ved Hia hin og øyene i det området der så er det mere stabilt oppholdsvær i den delen.

Endret av caroprins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Er vel kanskje ikkje så eksotisk som alternativa ovanfor, men vil anbefale Calpe i Spania. Dette er nok den mest frodige staden eg har vore i Spania trur eg. I tillegg til det vanlege sydenlivet kan ein også gå på den kjende Calpe-klippa Ifach. Når eg var der overnatta eg på Hotel Gran Sol Calpe som er eit koselig norsk-eigd hotell lokalisert i fjellsida, med nydeleg utsikt over Ifach.

Om de leiger bil er det også kort veg til å besøke større områder som Benidorm (storby), fornøyelsesparkar og museum. Vil då også anbefale å besøke gamlebyen Altea som eg meinar er ein 15 minutters kjøretur.

Håpar de finn turen de ynskjer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal jeg og mine 2 barn, reise fra Roma til Paris. Vi tar fly til Roma, og fly hjem fra Paris. Ellers tar vi tog mellom stedene. Vi stopper på 6 steder, tar oss god tid. Ene stoppet blir 6 dager ved den italienske riviera. Tror nok dette blir en topp tur, hvor vi får oppleve mye. Vi er og litt lei typiske charter reiser.

Noe slikt drømmer jeg også om i sommer! Har du lyst til å fortelle mer om reiserute osv? Blir det dyrt? Hvor gamle er barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe slikt drømmer jeg også om i sommer! Har du lyst til å fortelle mer om reiserute osv? Blir det dyrt? Hvor gamle er barna?

Vi blir noen dager i Roma først, så Genova noen dager, så 6 dager i Diano Marina, så Nice, Så Lyon, så Paris. Dette skal vi bruke 3,5 uke på. Barna er 7 og 13 år. Pris for fly og hotell 19 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...