Gjest Bygdis Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Hadde en ma i begynnelsen av februar, vi vil gjerne prøve på nytt så fort det går, men de på sykehuset sa jeg burde ha en menstruasjon først. Jeg og samboeren min var enige om å vente til etter det. Har brukt kondom siden det, men i går når vi skulle kose oss litt var vi litt uforsiktige Tok bare tabletter under aborten, måtte ikke ha utskrapning. Grunnen til å ha en menstuasjon før man prøver igjen var i følge sykepleieren for å kunne beregne ny termin og for min del så jeg skulle komme meg psykisk og fysisk. Ingen annen medisinsk grunn.. Men nå har jeg litt nerver for om kroppen kanskje ikke er helt klar for en ny graviditet, og om sjansen for å miste på nytt er større om jeg skulle bli gravid igjen så fort? Er det noen som har statistikker eller lignende på dette? Det er så mange forskjellige råd ute og går, vet ikke helt hva jeg skal tro.. Er ingenting jeg vil mer enn å bli gravid og at det skal gå bra
fionel Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 jeg har ingen statistikk! Men dette er ikke noe du skal bekymre deg for, kroppen din vil ikke ta imot en ny graviditet før den er klar for det uansett Ikke gå rundt å bli bekymret!
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Har ikke statistikk, men det sies at det er liten fare for at en spontanabort gjentar seg neste gang sånn generelt sett. Ofte er spontanabort grunnet feil hos fosteret som feks kromosomfeil. Noen få opplever jo gjentatte aborter, altså habituell abort. Men da ligger ofte feil hos mor, som feks antifosfolipidsyndrom ol. Anonymous poster hash: 53779...d74 1
Gjest Bygdis Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Så godt å høre, da skal jeg prøve å slutte og bekymre meg. Tok en test for ei uke siden som var negativ, heldigvis Med tanke på hvor vanlig dette er finnes det veldig lite informasjon om det.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Man an nok ikke konkludere til dette spm fra kvinneguiden. Tror det finnes noe nformasjon men lite research. Jeg mistet i ma, ble gravid uten mensen, og mistet i sa. Jeg tenker det bare var uflax,. Ble gravid gjen pp2 etter den sa jeg hadde. Lykke til Anonymous poster hash: e79af...c15
marihihia Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 På sykehuset var det flere leger som sa til meg at jeg måtte vente en syklus slik at skumhinnene fikk bygd seg opp. Men jeg hadde utskraping, og da er det visst viktigere å vente. Men så var jeg på kontroll hos gyn, og hun sa det ikke gjorde noe å bli gravid før. Hadde ikke blitt så bekymret om du ble gravid før mens:) 1
Sunniv Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Årsaken til at man bør vente en syklus, er for at slimhinnene skal bygge seg opp ordentlig igjen. Forøvrig sier statistikken at sjansen for å oppleve en MA to ganger på rad veldig liten. Man skal visst være max uheldig om man opplever det. Min opplevelse er forøvrig at graviditeten etter MAen har vært beintøff, og at jeg hele tiden har hatt en stor frykt for å oppleve det igjen.
Gjest Bygdis Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Godt å høre at statistikken er på min side neste gang. Når jeg ble gravid skjedde det så fort, uten at vi egentlig prøvde så hardt, så var litt "engstelig" for at jeg skal bli like lett gravid neste gang. Ikke misforstå, er veldig glad om jeg er av de heldige som slipper å prøve så lenge Jeg vil tro at en graviditet etter en ma bli tøff ja, kommer til å være veldig bekymret, i hvert fall til jeg har kommet så langt som jeg gjorde nå og får sett at alt er bra.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Jepp. Jeg var bekymret til hun kom ut. Klarte aldri slappe av i svangerskapet etter MA. Jeg sa aldri "jeg skal bli mamma" osv, siden det ikke var bombesikkert. Jeg forventer nok det verste neste gang ogAnonymous poster hash: e79af...c15
Gjest Bygdis Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Jepp. Jeg var bekymret til hun kom ut. Klarte aldri slappe av i svangerskapet etter MA. Jeg sa aldri "jeg skal bli mamma" osv, siden det ikke var bombesikkert. Jeg forventer nok det verste neste gang ogAnonymous poster hash: e79af...c15 Det forstår jeg veldig godt, man tar det vel kanskje ikke så for gitt at det skal gå bra etter å ha opplevd en ma/sa. Godt å høre at det gikk bra da
Sunniv Skrevet 4. mars 2014 #11 Skrevet 4. mars 2014 Jeg opplever også mitt svangerskap nå som vedig tøft. MAen min var et enormt sjokk for oss, og jeg er livredd for å få et nytt sjokk nå. Milepælene ved å komme lenger enn sist er vitkig, men det er utrolig hvor raskt etterpå man blir engstelig allikevel. Det eneste som hjelper for meg er jevnlige bekreftelser på at det fortsatt er liv der inne.
Gjest Bygdis Skrevet 4. mars 2014 #12 Skrevet 4. mars 2014 Jeg opplever også mitt svangerskap nå som vedig tøft. MAen min var et enormt sjokk for oss, og jeg er livredd for å få et nytt sjokk nå. Milepælene ved å komme lenger enn sist er vitkig, men det er utrolig hvor raskt etterpå man blir engstelig allikevel. Det eneste som hjelper for meg er jevnlige bekreftelser på at det fortsatt er liv der inne. Hvordan får du bekreftelser på at det er liv da? Om jeg kan spørre? Får du flere ultralyder?
Sunniv Skrevet 5. mars 2014 #13 Skrevet 5. mars 2014 Hvordan får du bekreftelser på at det er liv da? Om jeg kan spørre? Får du flere ultralyder? Vi har fått hjelp med assistert befruktning, så da får vi en rutinemessig tidlig ul rundt uke 8. Vi fikk da sett et bankende hjerte. Hadde vi ikke hatt denne ultralyden, hadde jeg nok bedt om å få en henvisning via legen min...evnt betalt privat ul. På første svangerskapskontroll i uke 11 og før time hos jordmor i uke 16, fikk jeg også høre hjertelyden til den lille. Det er fine bekrfetelser på at det er liv der inne i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå