Gå til innhold

Hva hvis ABB var muslim(og/eller innvandrer)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ville da noen nordmenn sagt seg enig i hans budskap?

Ville da noen nordmenn ment han "forsvarte sitt folk"?

Ville da noen nordmenn skyldt på AP(at de har "skylda" for 22.juli)?

Ville da noen nordmenn ment det var uvesentlig at han var medlem av FrP 10 år?

Og hva slags syn hadde nordmenn da hatt på muslimer og/eller innvandrere i dag?

Anonymous poster hash: 2d557...f68
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å se på hvordan nordmenn reagerte i timene etter bombingen, før man visste at gjerningsmannen var norsk. Jeg håper noen tar ansvar slik at disse timene også kommer inn i historiebøkene. Det gikk fra å være en hatsk steming, med norske fflagg på facebook, til å bli en steming om solidaritet og at vi nå skulle stå sammen mot ondskapen. Det er viktig at denne reaksjonen også blir fortalt i ettertiden.

Anonymous poster hash: 3cdc4...4fd
  • Liker 5
Gjest constance90
Skrevet

Det er jo bare å se på hvordan nordmenn reagerte i timene etter bombingen, før man visste at gjerningsmannen var norsk. Jeg håper noen tar ansvar slik at disse timene også kommer inn i historiebøkene. Det gikk fra å være en hatsk steming, med norske fflagg på facebook, til å bli en steming om solidaritet og at vi nå skulle stå sammen mot ondskapen. Det er viktig at denne reaksjonen også blir fortalt i ettertiden.

Anonymous poster hash: 3cdc4...4fd

Spot on hva jeg tenker! Det var skummelt hvor mange som anntok muslimske terrorister i timene etter. Håper det var en oppvåkning for flere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo en del likheter mellom høyreekstremister og islamske ekstremister. Det måtte jo være den ene eller den andre...

Anonymous poster hash: 7004a...e04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enig med dere som skriver her. Jeg var ikke i Norge denne dagen, så fikk ikke med meg denne "hatske" stemningen. Men virker som denne stemningen begynner å kommer tilbake nå. Synes også det er litt pussig at 2 år etter denne tragedien så kommer det mest innvandrerfiendtlige partiet til makten.

Lurer også på hvor det blir av den andre siden av meningene her?

Gjest constance90
Skrevet

Jo FRP kom til makten. Et parti som står for streng invandrerpolitikk. Men vi må ikke glemme at ABB ble kastet ut av ungdomspartiet for han hadde for sterke rasistiske meninger. Det er en stor forskjell på ABB og normale personer som er FRP følgere

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo FRP kom til makten. Et parti som står for streng invandrerpolitikk. Men vi må ikke glemme at ABB ble kastet ut av ungdomspartiet for han hadde for sterke rasistiske meninger. Det er en stor forskjell på ABB og normale personer som er FRP følgere

Sammenligner ikke ABB og Frp, men synes det er selvmotsigende at et innvandrerfiendtlig parti kommer til makten kun 2 år etter at en handling som er begrunnet i å fjerne all innvandring i Norge skjer. Det er sammenligningen. Som første AB skriver, så skulle vi stå sammen, være solidariske mot denne handlingen osv i tiden etter det som skjedde, men bare få år senere kommer det partiet som er MEST fremmedfiendtlig til makten. Det er ganske ironisk spør du meg.

AnonymBruker
Skrevet

Sammenligner ikke ABB og Frp, men synes det er selvmotsigende at et innvandrerfiendtlig parti kommer til makten kun 2 år etter at en handling som er begrunnet i å fjerne all innvandring i Norge skjer. Det er sammenligningen. Som første AB skriver, så skulle vi stå sammen, være solidariske mot denne handlingen osv i tiden etter det som skjedde, men bare få år senere kommer det partiet som er MEST fremmedfiendtlig til makten. Det er ganske ironisk spør du meg.

Så du synes vi bare skal ta inn invandrere fra alle land uten spørsmål? Jeg synes det er bra at det har blitt strengere, det burde du også. Kriminelle blir nå lettere sendt ut, men du vil vel ha dem her du?

Anonymous poster hash: 14f8a...9e1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så du synes vi bare skal ta inn invandrere fra alle land uten spørsmål? Jeg synes det er bra at det har blitt strengere, det burde du også. Kriminelle blir nå lettere sendt ut, men du vil vel ha dem her du?

Det var ikke hovedkjernen i undringen min, nei. Hvis du ikke forsto hva jeg mente synes jeg det er merkelig at et parti som er fremmedfiendtlig kommer til makten kun 2 år etter en handling som munner i NOE av de samme tankene. Capiche?

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke hovedkjernen i undringen min, nei. Hvis du ikke forsto hva jeg mente synes jeg det er merkelig at et parti som er fremmedfiendtlig kommer til makten kun 2 år etter en handling som munner i NOE av de samme tankene. Capiche?

Tenk deg om før du kritiserer valget vi tar, det har ingen sammenheng mellom de tingene. Jeg er selv for strengere invandring og har vært det lenge før terroren, men stemte ikke på FRP. Skjønner jo hvorfor mange gjorde det, men de har ikke sett på de andre sakene til FRP.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg håpte at det ikke var muslimske grupper/personer bak, da jeg viste det ville gjøre forholdet mellom innvandrere og nordmenn enda dårligere.. Aller mest håpte jeg det var en vond drøm, men så heldige var vi ikke..

Anonymous poster hash: f608a...918
  • Liker 1
Gjest Mankiw
Skrevet

Dette er en full krigserklæring sa Per Sandberg, merkelig hvor stille det ble fra Sandberg etter man fant ut at det var ABB som var ansvarlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk deg om før du kritiserer valget vi tar, det har ingen sammenheng mellom de tingene. Jeg er selv for strengere invandring og har vært det lenge før terroren, men stemte ikke på FRP. Skjønner jo hvorfor mange gjorde det, men de har ikke sett på de andre sakene til FRP.

Hvordan kan vi vite det? Jeg stiller spørsmål;) I'm just asking questions, Stan!(South park. Sorry, måtte ha med den.). Vi vet vel verken om "ditt" eller "mitt" syn er korrekt her. Jeg undrer meg, thats it. Og det er jo ganske paradoksalt, det kan vi i det minste være enig i.

Skrevet

Så kan vi samtidig stille oss spørsmålet om hvordan folk hadde reagert om det var en innvandrer som angrep FrPs ungdomscamp. Sikkert ingen som hadde sagt at FrP fortjente det? Ingen som hadde sagt at samfunnet drev innvandreren til å gjøre det i ren desperasjon?

Samme hvilken politisk side man står på bør man holde seg for god til å skylde en enkeltpersons forkastelige handlinger på er helt politisk parti, religion eller uavhengig gruppe menneske.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en full krigserklæring sa Per Sandberg, merkelig hvor stille det ble fra Sandberg etter man fant ut at det var ABB som var ansvarlig.

Per Sandberg er jo en artig skrue. Hva han klarte å lire av seg etter 22.juli er helt utrolig, og noe av det går på det jeg nevnte i HI.

«Dette kan Arbeiderpartiet aldri løpe fra, det var de som hadde ansvaret for at 22. juli kunne skje».

http://www.dagen.no/2013/11/15/samfunn/22_juli/per_sandberg/forfatter/182936

Les kommentarene der også, blant annet denne(utdrag): Jan Holthe

Det må jo være utrolig behagelig å sitte med regjeringsmakt og inneha Statsministerposten, helt uten ansvar. Det er klart at Stoltenberg og AP har et helt soleklart ansvar for det som skjedde 22. juli 2011. Hadde AP-regjeringen ført en ansvarlig og rettferdig innvandringspolitikk, så hadde jo ikke 22. juli-massakren skjedd i det hele tatt. I stedet får vi en orgie av voldtekter, ran og drap

AnonymBruker
Skrevet

Så kan vi samtidig stille oss spørsmålet om hvordan folk hadde reagert om det var en innvandrer som angrep FrPs ungdomscamp. Sikkert ingen som hadde sagt at FrP fortjente det? Ingen som hadde sagt at samfunnet drev innvandreren til å gjøre det i ren desperasjon?

Samme hvilken politisk side man står på bør man holde seg for god til å skylde en enkeltpersons forkastelige handlinger på er helt politisk parti, religion eller uavhengig gruppe menneske.

Helt enig. Men er det noen her som SKYLDER på noen? Jeg setter et spørsmålstegn ved stortingsvalget 2013.

Dessuten, hvis du har fulgt med i media etter 22.juli har du kanskje fått med deg at det er flere som faktisk har skyldt på AP for denne hendelsen. Blant annet den profilerte politikeren Sandberg.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er abb?

Anonymous poster hash: 37006...e40
Skrevet

Hva er abb?

Anonymous poster hash: 37006...e40

Du tuller, sant? Anders Behring Breivik.

Gjest BettyBoop
Skrevet

Ville da noen nordmenn sagt seg enig i hans budskap?

Ville da noen nordmenn ment han "forsvarte sitt folk"?

Ville da noen nordmenn skyldt på AP(at de har "skylda" for 22.juli)?

Ville da noen nordmenn ment det var uvesentlig at han var medlem av FrP 10 år?

Og hva slags syn hadde nordmenn da hatt på muslimer og/eller innvandrere i dag?

Hadde han vært muslim så hadde han hatt et ganske annet budskap...

• Liker 2
Skrevet

Det går an å ønske strengere innvandringspolitikk og samtidig være uenig med Breivik. Alt er ikke svart/hvitt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...