AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Hva er det med kvinner og klaging egentlig? Er de medfødt et klagegen eller noe? Siden de elsker og sitte og jabbe med all den sytingen og klagingen sin når de er ute på kafe med venninner?? Anonymous poster hash: 890a4...846
Gjest Mr. Toad Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Jeg skulle til å klage på innlegget ditt, men så kom jeg på at jeg er mann. Så jeg lot være. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er kvinne, men ikke er jeg på kafe, og ikke klager jeg. Eksen min derimot, han hadde passet godt til HI. Anonymous poster hash: dc9f3...418 2
Gjest Runforit Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Hahaha! Har ikke møtt en eneste mann som ikke klager og syter som om de skulle være døden nær når de har antydninger til sykdom. Holder med tett nese så er dommedagen nær 5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Jeg føler at noen kvinner faktisk liker å klage. Anonymous poster hash: 6786e...108 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Hahaha! Har ikke møtt en eneste mann som ikke klager og syter som om de skulle være døden nær når de har antydninger til sykdom. Holder med tett nese så er dommedagen nær Men likevel viser alle studier at menn har høyere smerteterskel enn kvinner, samt at menn sykemelder seg sjeldnere. Når du representerer kjønnet som mener at en dårlig frisyre er god nok grunn for å holde seg hjemme fra jobb, så bør en trå varsomt i forhold til syting rundt sykdom.? Anonymous poster hash: 05923...64d
kaffemor Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er litt enig med deg TS. Mye klaging blant mange kvinner. Selvsagt er det mange menn som klager også, men mitt inntrykk er at kvinner klager mest..
Gjest Runforit Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Men likevel viser alle studier at menn har høyere smerteterskel enn kvinner, samt at menn sykemelder seg sjeldnere. Når du representerer kjønnet som mener at en dårlig frisyre er god nok grunn for å holde seg hjemme fra jobb, så bør en trå varsomt i forhold til syting rundt sykdom.? Anonymous poster hash: 05923...64d Hvordan er det målt? Har en mann noen gang hatt menssmerter eller født en 4 kg klump? Og har du bevis på at en dame har sykemeldt seg pga en dårlig hårdag? Kilde takk. 3
Gjest Vevila Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Jeg har faktisk møtt flest menn som klager, men jeg prøver å unngå dem som best jeg kan
ee:) Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Ja, det er godt å klage og få det ut! :-) Jeg klager for jeg er en stor pessimist!
Miss moneypenny Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Det er vel en grunn for at vi har begrepet "manneinfluensa".....
romtemperert Skrevet 3. mars 2014 #12 Skrevet 3. mars 2014 Ja, noen damer er verdensmestre i å klage. Men heldigvis finnes det mange som IKKE er det også. Det er ganske slitsomt å høre på sutring og klaging i lengden.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Hvordan er det målt? Har en mann noen gang hatt menssmerter eller født en 4 kg klump? Og har du bevis på at en dame har sykemeldt seg pga en dårlig hårdag? Kilde takk. Vil du kanskje dokumentere at menn syter så mye mer enn kvinner, all den tid kvinner har en mye høyere frekvens av legebesøk og sykemelding, uavhengig av plager knyttet til graviditet og barn? "Syting" er faktisk ikke en objektiv målbar parameter, det er ditt syn på noe. All den tid kvinner er de som mest holder seg hjemme, oppsøker leger og alternativ behandling grunnet småting, så skulle en nå tro at de har mindre evner til å takle ubehag? Kvinner er også verdensmestere i å sykemelde seg for de ikke liker miljøet på jobben eller sin egen sjef. Nå trenger jeg nok ikke å forklare deg at menn ikke er i bestittelse av en livmor, og at vi dermed aldri kan klinisk måle smerterskel og forskjeller mellom menn og kvinner på dette området? Det man derimot kan er å utføre andre typer pain endurance tests. Her har du en test, her kan du lese om en annen. Uansett metode er resultatet alltid det samme, menn har høyere smerteterskel enn kvinner. Menn har, på tross av høyere smerteterskel, sansynligvis sterkere opplevelser av fysisk ubehag enn kvinner viser nye studier. Anonymous poster hash: 05923...64d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå