Gjest Silverstream Skrevet 2. mars 2014 #21 Skrevet 2. mars 2014 Gjett om jeg gleder meg til den dagen smilet faller av trynet til slike som ts. Jesus eksisterer ikke. Har aldri gjort det. Han er bare et fantasiprodukt! Skapt med ett formål, å lure slike som ts. Den eneste enden som er nær deg ts, er ditt eget rumpehull. Eller din homofile elsker. Anonymous poster hash: bef9b...8e7 Det er bevist at han har levd Og tydeligvis gjort et stort inntrykk på folk da han levde Men alle miraklene som er blitt sagt at han har gjort, er ikke bevist tror jeg,
Leonia Skrevet 2. mars 2014 #22 Skrevet 2. mars 2014 Da er det vel bare å fylle påskeegget og poppe popcorn. Ingen grunn til å gå på en "sommerkropp 2014"- diett om dette er vår siste tid. 3
sofie777 Skrevet 2. mars 2014 #23 Skrevet 2. mars 2014 Er vel bare noen få sekter av protestantismen som tror på "ende dager" nå lengre, Katolikkene og de ortodokse har gitt opp dette for en god stund siden, samme har main line protestanter. Så er for det meste bare disse evangeliske/karismatiske protestantiske sektene som tror på dette nå om dagen. Jeg ville ikke kalle oss sekter!!! Det som kjennetegner de andre er at de ikke oppfordrer sine kirkegjengere til å aktivt lese i Bibelen. I pinse-/karismatiske kretser blir vi på det sterkeste bedt om å lese Bibelen selv og ikke ta det pastoren/taleren sier for god fisk. Og med den individuelle lesingen, har mange funnet ut at vi faktisk lever i de siste tider. Jesus kan komme når som helst og hente de som tror på Ham. De som ikke tror, blir dessverre igjen her på jorden og får oppleve det vi kaller Trengselstiden, men det tar det for lang tid å forklare her. Se heller den neste filmen med Nicholas Cage som kommer om noen måneder (om den i det hele tatt kommer hit til Norge), "Left Behind", den forklarer den første biten av dette. 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #24 Skrevet 2. mars 2014 Jeg ville ikke kalle oss sekter!!! Det som kjennetegner de andre er at de ikke oppfordrer sine kirkegjengere til å aktivt lese i Bibelen. I pinse-/karismatiske kretser blir vi på det sterkeste bedt om å lese Bibelen selv og ikke ta det pastoren/taleren sier for god fisk. Og med den individuelle lesingen, har mange funnet ut at vi faktisk lever i de siste tider. Jesus kan komme når som helst og hente de som tror på Ham. De som ikke tror, blir dessverre igjen her på jorden og får oppleve det vi kaller Trengselstiden, men det tar det for lang tid å forklare her. Se heller den neste filmen med Nicholas Cage som kommer om noen måneder (om den i det hele tatt kommer hit til Norge), "Left Behind", den forklarer den første biten av dette. Sorry du er med i en sekt. Og left behind er en dritt bok serie, som bare er populær blant hjerevaskede høyre ekstreme kristne i usa, det finnes lav busjets filmer basert på bøkene også med Kirk Cammeron i rollen, en kjent løgner og kreasjonist. bibelen var aldri ment å bli tatt bokstavlig og frem til 1800tallet ble den heller ikke det. før disse sære amerikanske sektene dukket opp.
sofie777 Skrevet 2. mars 2014 #25 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Sorry du er med i en sekt. Og left behind er en dritt bok serie, som bare er populær blant hjerevaskede høyre ekstreme kristne i usa, det finnes lav busjets filmer basert på bøkene også med Kirk Cammeron i rollen, en kjent løgner og kreasjonist. bibelen var aldri ment å bli tatt bokstavlig og frem til 1800tallet ble den heller ikke det. før disse sære amerikanske sektene dukket opp. Hvorfor tok Jesus GT bokstavelig da? Han refererer så mange ganger til GT at det er umulig å ikke ta den bokstavelig. Bare for at du kaller det en sekt, gjør ikke det til en sekt i den brede definisjonen!!!! (Altså det de som skriver leksikon (eller vår tids versjon av dem) sin def.) Endret 2. mars 2014 av sofie777 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #27 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor tok Jesus GT bokstavelig da? Han refererer så mange ganger til GT at det er umulig å ikke ta den bokstavelig. Bare for at du kaller det en sekt, gjør ikke det til en sekt i den brede definisjonen!!!! (Altså det de som skriver leksikon (eller vår tids versjon av dem) sin def.) Jeg kan referere til harry potter eller star trek uten at jeg tror det er ekte. Historiene i det gamle testamentet ble sett på som analogier og jesus (om du godtar at han fantes, viste dette) Husk også at jesus ikke kunne lese eller skrive. så han tok dette fra det muntlige. Det er godt mulig jesus mente lovene i GT var noe man skulle følge uten at han trodde på snakkende slanger. Husk også at de NT er skrevet av jøder som prøvde og oppflylle jødiske profetiser, og det var div random saker som gjorde at denne jødiske sekten ble til en egen religion. Og hva jøder trodde for 2000 år siden har lite å si på hva som har vært standard doktrine blant kristne de siste 1500 årene. 1
Lutetium 71 Skrevet 2. mars 2014 #28 Skrevet 2. mars 2014 Hvorfor tok Jesus GT bokstavelig da? Han refererer så mange ganger til GT at det er umulig å ikke ta den bokstavelig. Bare for at du kaller det en sekt, gjør ikke det til en sekt i den brede definisjonen!!!! (Altså det de som skriver leksikon (eller vår tids versjon av dem) sin def.) Kjøper du slaver og dreper okser ved å steine dem ihjel? 1
sofie777 Skrevet 2. mars 2014 #29 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Her er det tydelig at flere ikke har lest verken Bibelen eller historieskrivere fra rundt år 0 (f.eks. Josefus som absolutt ikke var kristen, men som nevner at Jesus eksisterte, i tillegg til flere andre som f.eks. skrev brev til forskjellige keisere på den tiden), så jeg gidder ikke å krangle, dessuten er vi laaangt OT. Endret 2. mars 2014 av sofie777 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #30 Skrevet 2. mars 2014 Kjøper du slaver og dreper okser ved å steine dem ihjel? Eller steiner homofile, steiner folk som jobber på lørdag, steiner de som bruker klær av 2 typer stoff, steiner utroe mennesker, steiner ulydige barn osv. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #31 Skrevet 2. mars 2014 Fuck! Snart på tide å møte satan da... Anonymous poster hash: ce7c1...4fa 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #32 Skrevet 2. mars 2014 Fuck! Snart på tide å møte satan da...Anonymous poster hash: ce7c1...4fa Ja min sønn/datter?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #33 Skrevet 2. mars 2014 Det er bevist at han har levd Og tydeligvis gjort et stort inntrykk på folk da han levde Men alle miraklene som er blitt sagt at han har gjort, er ikke bevist tror jeg, Ok, hva sier de? At han var en snekker i Galilea? I et område det ikke fantes trær på den tiden han levde. Merkelig å bli snekker når det ikke var tilgang på trær. Og navnet Jesus, vel, det var mange som hette Jesus den gang, og i dag også er det rikelig med mennesker som heter Jesus. Uten at det betyr noe som helst. Og når du vet at historiene ble overlevert fra voksne til barn, til venner , til bekjente MUNTLIG i mer enn 2oo år, hvor stor prosentandel av historien tror du er sann? En fjær blir som kjent til 10 høns. I tillegg, det store kirkemøtet, hvor de bestemte hvilke tekster som skulle få være med, og hvilke tekster som ikke skulle det, så ble mye omskrevet, diktet kan du si. Fri fantasi altså. Alt for å lage en historie de kunne bruke for å tvinge mennesker til å følge. Hvis ikke du bekjente deg den oppdiktede historien, ble du drept. Så, levde Jesus? Ja, men det var flere Jesuser, og som nevnt, ikke ett tre i sikte i området på den tiden han skal ha levd. Og ett bord? Alle levde, elsket, spiste og sov, på jordgulv med matter. Jeg lever også, men om 200 år, er jeg helt sikkert blitt en fantasihistorie om at jeg kunne sluke drager. Sukk, om mennesket kunne bruke hjernen litt selv. Anonymous poster hash: bef9b...8e7 2
Pawn Hearts Skrevet 2. mars 2014 #34 Skrevet 2. mars 2014 Eskatologi er ikke på noen måte unikt for kristendommen, og jeg mener det er lite fruktbart å basere livet sitt på gammeltestamentlige profetier. Dessuten er det ikke akkurat et tegn på nestekjærlighet å fryde seg over at andre mennesker havner i helvetet, eller hva? 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #35 Skrevet 2. mars 2014 Ok, hva sier de? At han var en snekker i Galilea? I et område det ikke fantes trær på den tiden han levde. Merkelig å bli snekker når det ikke var tilgang på trær. Og navnet Jesus, vel, det var mange som hette Jesus den gang, og i dag også er det rikelig med mennesker som heter Jesus. Uten at det betyr noe som helst. Og når du vet at historiene ble overlevert fra voksne til barn, til venner , til bekjente MUNTLIG i mer enn 2oo år, hvor stor prosentandel av historien tror du er sann? En fjær blir som kjent til 10 høns. I tillegg, det store kirkemøtet, hvor de bestemte hvilke tekster som skulle få være med, og hvilke tekster som ikke skulle det, så ble mye omskrevet, diktet kan du si. Fri fantasi altså. Alt for å lage en historie de kunne bruke for å tvinge mennesker til å følge. Hvis ikke du bekjente deg den oppdiktede historien, ble du drept. Så, levde Jesus? Ja, men det var flere Jesuser, og som nevnt, ikke ett tre i sikte i området på den tiden han skal ha levd. Og ett bord? Alle levde, elsket, spiste og sov, på jordgulv med matter. Jeg lever også, men om 200 år, er jeg helt sikkert blitt en fantasihistorie om at jeg kunne sluke drager. Sukk, om mennesket kunne bruke hjernen litt selv. Anonymous poster hash: bef9b...8e7 "jesus" var bare en av hundervis av ganske "store" missiaer i judea på den tiden, judea gikk gjennom "messia craze" på den tiden, mest pga. romerne når man er undertrykt og okupert er det god gro brunn for messiaer som lover et bedre liv osv. Den mest realistiske "jesus filmen" laget er Life of brian, den beskriver nøyaktig hvor lett slike nye kulter dukket opp i judea på den tiden. (ok de sang kanskje ikke på korset) men ellers en av de beste beskriveslene av hvordan jesus kunne blitt en semi stor leder av jøder der nede. 2
Nefarian Skrevet 2. mars 2014 #36 Skrevet 2. mars 2014 Jeg er fullt ut klar over at kristne i følge det nye testamentet tolker dette som ulike fasetter av Gud, men det kan også tolkes i retning av polyteisme, noe altså jødedommen og Islam gjør, og dette strider jo mot det velkjente prinsippet at det bare er en Gud. Anonymous poster hash: 3fd08...fb9 Vil vel heller kalle det religiøs schizofreni...
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #37 Skrevet 2. mars 2014 Vi har levd "i den siste tid" i 2000 år nå... Anonymous poster hash: eea62...de5 Alt er relativt, vet du. Anonymous poster hash: 21646...e85
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #38 Skrevet 2. mars 2014 Gjett om jeg gleder meg til den dagen smilet faller av trynet til slike som ts. Jesus eksisterer ikke. Har aldri gjort det. Han er bare et fantasiprodukt! Skapt med ett formål, å lure slike som ts. Den eneste enden som er nær deg ts, er ditt eget rumpehull. Eller din homofile elsker. Anonymous poster hash: bef9b...8e7 Det går fint an å tro på Jesus og samtidig se at TS er klin kokos. Anonymous poster hash: 21646...e85 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #39 Skrevet 2. mars 2014 Det går fint an å tro på Jesus og samtidig se at TS er klin kokos. Anonymous poster hash: 21646...e85 Da er det ikke bare ts som er klin kokos..... Anonymous poster hash: bef9b...8e7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #40 Skrevet 2. mars 2014 Da er det ikke bare ts som er klin kokos..... Anonymous poster hash: bef9b...8e7 Militante ateister er ikke det hakk bedre enn kristne eller andre religiøse ekstremister. Anonymous poster hash: 21646...e85 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå