AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Og et spørsmål som da dukker opp er: Står vi på terskelen til den store Gog-krigen som profeten Esekiel beskriver i kapitel 38 og 39. I det vi ser at Russerne rasler med sablene sine. Det er ihvertfall spennende tider, å vi vil se at ting vil tilspisse seg. Vi ser når det gjelder Syria, hvor en ikke får en løsning uten at Russland er med. Det som skjer der er jo også en endetids profeti, beskrevet i profeten Jesaja 17:1 " Utsagn om Damaskus. Se Damaskus skal opphøre å være en by og bli til en ruinhaug." Det er jo nettopp dette som har skjedd for våre øyne. Obama lovte at han skulle skape fred i midtøsten og få til en to statløsning. Men hvis han hadde kjent sin bibel, ville han ha forstått, at jødene har kommet for å bli. Og at ifølge bibelen, skal Israel ha store deler av Irak og Jordan. Dette ifølge løftet til Abraham. Dette kan ikke skje uten at det blir en stor krig i midtøsten. Hvor da Russland som den ledende stormakt sammen med Iran, og deres allierte vil gå til kamp imot Israel. Men da lide et stort nederlag. Mens USA og vesten, er totalt lammet. Så griper Gud inn på Israels side. Det er virkelig spennende, å leve i den siste tid. Jesus kommer snart igjen, for å opprette sitt 1000årige fredsrike. Derfor er det viktig å være frelst og tatt imot Jesus som din herre og frelser. Anonymous poster hash: 08ad9...b7e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Nå er jo problemet at Jødene ikke anerkjenner at Messias har vært her, de venter fortsatt på han. For jødene er ikke Jesus noe annet enn en vanlig mann som riktignok gjorde en del bra for folkene i hans vei, men heller ikke noe mer. Jødene, i likhet med bla muslimene aksepterer ikke treenigheten, for dem er det polyteisme og for enkelte sågar blasfemi. Anonymous poster hash: 3fd08...fb9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Nei faderullan, seriøst? Da er det frem med rifla igjen da... Anonymous poster hash: 45f38...b91 6
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Nå er jo problemet at Jødene ikke anerkjenner at Messias har vært her, de venter fortsatt på han. For jødene er ikke Jesus noe annet enn en vanlig mann som riktignok gjorde en del bra for folkene i hans vei, men heller ikke noe mer. Jødene, i likhet med bla muslimene aksepterer ikke treenigheten, for dem er det polyteisme og for enkelte sågar blasfemi. Anonymous poster hash: 3fd08...fb9 Bare for å sagt det, tror jeg ikke på noe personen i førstepost sier, men muslimer forstår ikke hva treenigheten er. Verden er forskjellig. Jesus er Gud i fysisk kropp, den hellige ånde er Gud som ånd på jorden og Gud er bare Gud i himmelen. Det er Gud i forskjellige former etter hvor han er. Verre er det ikke. Kan ikke han være som forskjellige deler av eksistensen, er han ikke gud nok til å kunne være over alt? Muslimene bare er ikke intelligente nok til å forstå slik. Anonymous poster hash: ac8db...5a5 1
Gjest Mr. Toad Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Nei faderullan, seriøst? Da er det frem med rifla igjen da... Anonymous poster hash: 45f38...b91 jeg smilte nå 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Vi har levd "i den siste tid" i 2000 år nå... Anonymous poster hash: eea62...de5 12
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Bare for å sagt det, tror jeg ikke på noe personen i førstepost sier, men muslimer forstår ikke hva treenigheten er. Verden er forskjellig. Jesus er Gud i fysisk kropp, den hellige ånde er Gud som ånd på jorden og Gud er bare Gud i himmelen. Det er Gud i forskjellige former etter hvor han er. Verre er det ikke. Kan ikke han være som forskjellige deler av eksistensen, er han ikke gud nok til å kunne være over alt? Muslimene bare er ikke intelligente nok til å forstå slik. Anonymous poster hash: ac8db...5a5 Jeg er fullt ut klar over at kristne i følge det nye testamentet tolker dette som ulike fasetter av Gud, men det kan også tolkes i retning av polyteisme, noe altså jødedommen og Islam gjør, og dette strider jo mot det velkjente prinsippet at det bare er en Gud. Anonymous poster hash: 3fd08...fb9
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Jeg vil bare påminne om at ALLE mennesker siden dengang Jesus vandret på jorda ofte har følt at det er DE som lever i de siste tider. Jeg tipper det er en logisk følelse i og med at man liker å tenke på seg selv som litt unik i verdenssammenheng? Men bibelen oppfordrer vel ikke egentlig folk til å slenge seg på dommedagsprofetier, for det står vel at det bare er G-d som vet? Anonymous poster hash: 4c9e3...4a1 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Jeg er fullt ut klar over at kristne i følge det nye testamentet tolker dette som ulike fasetter av Gud, men det kan også tolkes i retning av polyteisme, noe altså jødedommen og Islam gjør, og dette strider jo mot det velkjente prinsippet at det bare er en Gud. Anonymous poster hash: 3fd08...fb9 Det går ikke an å tolke det som polyteisme, fordi det er Gud i de ulike delene av eksistensen. Ifølge kristendommen har verden 3 deler, den åndlige, fysiske og himmelen (eller hva man skal kalle det). Anonymous poster hash: ac8db...5a5 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Bare for å sagt det, tror jeg ikke på noe personen i førstepost sier, men muslimer forstår ikke hva treenigheten er. Verden er forskjellig. Jesus er Gud i fysisk kropp, den hellige ånde er Gud som ånd på jorden og Gud er bare Gud i himmelen. Det er Gud i forskjellige former etter hvor han er. Verre er det ikke. Kan ikke han være som forskjellige deler av eksistensen, er han ikke gud nok til å kunne være over alt? Muslimene bare er ikke intelligente nok til å forstå slik.Anonymous poster hash: ac8db...5a5 For treenigheten har det jo alltid vært full enighet om innen kristendommen, eller? Anonymous poster hash: e64c7...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 For treenigheten har det jo alltid vært full enighet om innen kristendommen, eller?Anonymous poster hash: e64c7...8d0 Ja. Anonymous poster hash: ac8db...5a5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Ja.Anonymous poster hash: ac8db...5a5 Jeg tror kanskje du skal lese deg opp på litt kirkehistorie å prøve igjen. Men etter Nikea, så er vel de fleste relativt enige, det skal du ha. Men da må man jo også tro at de hadde større kunnskap om dette enn andre, og ikke bare mer religiøs makt. Og å omtale treenigheten som noe enkelt og selvfølgelig er å gå litt langt, jeg kjenner mange kristne som sliter med den. Anonymous poster hash: e64c7...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Ja.Anonymous poster hash: ac8db...5a5 Og i tillegg, hvorfor er det som skjer i Damaskus nå, et tegn på endetiden, når byen tidligere har blitt mer eller mindre fullstendig ødelagt? Jeg undrer meg alltid over at man kan plukke profetier og tegn til de passer nøyaktig med tiden vi lever i. Anonymous poster hash: e64c7...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Gjett om jeg gleder meg til den dagen smilet faller av trynet til slike som ts. Jesus eksisterer ikke. Har aldri gjort det. Han er bare et fantasiprodukt! Skapt med ett formål, å lure slike som ts. Den eneste enden som er nær deg ts, er ditt eget rumpehull. Eller din homofile elsker. Anonymous poster hash: bef9b...8e7 2
Lutetium 71 Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Vi har levd "i den siste tid" i 2000 år nå... Anonymous poster hash: eea62...de5 Det er faktisk ikke så langt unna fakta: http://en.wikipedia.org/wiki/Predictions_and_claims_for_the_Second_Coming_of_Christ
Bernardette Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Vel, da er det ingen grunn til å være sparsom med vinen! 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Kan han komme hva tid som helst? Og får vi snakke med han?Anonymous poster hash: 7385e...19d
Gjest Corto Maltese Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Vi har levd i den siste tid de siste 2000 år 1
Gjest Gunfreak Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Er vel bare noen få sekter av protestantismen som tror på "ende dager" nå lengre, Katolikkene og de ortodokse har gitt opp dette for en god stund siden, samme har main line protestanter. Så er for det meste bare disse evangeliske/karismatiske protestantiske sektene som tror på dette nå om dagen. Endret 2. mars 2014 av Gunfreak
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå