AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Svigerfar fyller år, og har ymtet frempå om at det hadde vært hyggelig å spise ute med familien. Og det hadde det jo Jeg og mannen tok på oss oppgaven med å finne et passende sted. Min svigerinne + mannen hennes har to barn på 4 og 6. Direkte viltre og ufordragelige er de forsåvidt ikke, men de er definitivt heller ikke av slaget som sitter pent ved bordet når de er ferdige med å spise. Helt ærlig er vel heller ikke foreldrene de flinkeste til å kontrollere dem. Jeg får fullstendig angst av tanken på at disse ungene skal være til sjenanse for andre gjester. Derfor hadde det vært kjekt med et sted hvor det enten er stor takhøyde for barnefamilier, eller hvor det er eget lekerom/aktiviteter e.l. Vi har vært inne på tanken på steder som Egon, Jensens Bøfhus etc - og det er supert mtp. barna. Problemet da er at svigerfar ikke er så glad i denne typen steder (og det er jo ham vi skal feire!). Det trenger på ingen måte være noe fancy eller snobbete sted, men om det finnes noen som serverer litt bedre mat enn masseprodusert biff og hamburgere - så hadde det vært helt perfekt. Jeg frykter jeg spør etter noe som ikke finnes nå, men det er jo verdt et forsøk. Noen tips? Hvor som helst i Oslo, alle typer mat. Anonymous poster hash: c9e46...690
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Hvor mange er dere ? Smalhans har ju f. Eks eget rom som ikke er kjempedigert. Anonymous poster hash: fc366...39e
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 ...ja det var kanskje litt sentralt å opplyse om. Vi blir nok fem voksne + de to barna. Eget rom i en restaurant var jaggu ikke en dårlig idé, det hadde jeg ikke tenkt på. Smarting! Anonymous poster hash: c9e46...690
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Noen fler? Anonymous poster hash: c9e46...690
Gjest crazycatlady Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Mækkern eller burger king. Eller så får unga være hjemme. Det verste jeg vet på restaurant (og forsåvidt alle andre steder) er bråkete drittunger og idiotiske foreldre som ikke tør å snakke til dem. Jeg blir så forbanna at jeg ikke klarer å nyte maten en gang. Synd for svigerfaren din å måtte spise søppelmat på dagen sin da, men sånn er det når svigerinnen din og gubben ikke klarer å tøyle krapylene sine. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Takk for innlegg som ikke er i nærheten av konstruktive. Som sagt så er det nettop slike situasjoner vi prøver å unngå, og derfor tenkte jeg det var verdt å spørre her - i tilfelle det finnes noen OK alternativer. Har du ikke et OK alternativ, så er det ikke verre enn å la være å komme med forslag. Vi er såpass oppegående at vi tolker stillhet som "ingen har noen gode forslag". Det er heldigvis jeg og mannen min som har oppgaven med å velge sted, så vi kommer ikke til å gå for ett hvor vi er til sjenanse. Vi har selv rimelig lav toleranse for ungebråk når vi er ute (litt avhengig av type sted selvfølgelig, derav denne tråden). Nå synes jeg disse ungene langt fra er så ille som de verste eksemplene jeg har vært utsatt for, men det er nok til at jeg ikke gidder å kaste bort en hyggelig kveld på å stresse med dem. Jeg har ikke barn og ANER ikke hva som finnes av steder med lekerom f.eks. - derfor spør jeg heller folk som kanskje vet, fremfor å dremse med oss hele familien til et sted hvor vi ikke burde være. Anonymous poster hash: c9e46...690 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Altså, bare så det er klart: finner vi ikke noe bedre så er alternativene Egon/Jensens/etc. eller å bestille catering/lage selv og ta det hjemme hos en av familiene. Det er vi veldig klar over at er realitetene her. Kan også legge til at det primært er jeg og mannen som lar oss stresse av disse ungene, men det er vel sikkert normalt i sånne situasjoner..? Anonymous poster hash: c9e46...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå