Gå til innhold

Hva er din sunne favoritt middagsrett ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er din sunne favoritt middagsrett ?

Anonymous poster hash: 7f308...04f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm kyllingsalat med bønner å fullkorns makaroni stapfullt av vitaminer,proteiner å gode karbohydrater

AnonymBruker
Skrevet

Bali kyllinggryte

Nok til 3-4 porsjoner:
4 kyllingfiléter
1 løk
1 paprika
2 store bokser kokosmelk
Litt baconfett (sparer på baconfettet etter jeg har stekt bacon)
Noen cm fersk ingefær, raspet.
1 ss karri
Salt og pepper
6 fedd hvitløk
2 ts sambal oelek

Ved servering:

2 ss Cocosa Extra Virgin
sesamfrø

Finhakk løk og paprika. Stek løk. Bland alt (bortsett fra kylling) sammen i en gryte og kok opp og la småkoke i minst 10 minutter. Gjerne småkoke over lang tid. Eventuelt vann i hvis du vil ha den tynnere. Kutt kylling i biter og stek. Tilsett kylling i slutten av koketiden. Rør inn Cocosa når det er ferdig kokt. Servér med sesamfrø som kan drysses over skålen.

Farlig godt og veldig sunt. God samme dag, og enda bedre dagen etterpå hvis du klarer å spare litt. Men det pleier ikke å skje... Alle jeg har servert det til har ville slikke skåler og gryte etterpå...

Anonymous poster hash: 9e8c6...1fe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bali kyllinggryte

Nok til 3-4 porsjoner:

4 kyllingfiléter

1 løk

1 paprika

2 store bokser kokosmelk

Litt baconfett (sparer på baconfettet etter jeg har stekt bacon)

Noen cm fersk ingefær, raspet.

1 ss karri

Salt og pepper

6 fedd hvitløk

2 ts sambal oelek

Ved servering:

2 ss Cocosa Extra Virgin

sesamfrø

Finhakk løk og paprika. Stek løk. Bland alt (bortsett fra kylling) sammen i en gryte og kok opp og la småkoke i minst 10 minutter. Gjerne småkoke over lang tid. Eventuelt vann i hvis du vil ha den tynnere. Kutt kylling i biter og stek. Tilsett kylling i slutten av koketiden. Rør inn Cocosa når det er ferdig kokt. Servér med sesamfrø som kan drysses over skålen.

Farlig godt og veldig sunt. God samme dag, og enda bedre dagen etterpå hvis du klarer å spare litt. Men det pleier ikke å skje... Alle jeg har servert det til har ville slikke skåler og gryte etterpå...

Masse kokosmelk og lite grønnsaker. Kjempesunt.

Anonymous poster hash: 96a96...b81

• Liker 5
Gjest Mary Quant
Skrevet

Fisk 5 dager i uken - minst.

Bruker ofte søtpotet i en eller annen variant til stekt fisk .. det er kjempegodt og sunt.

Skrevet

- Ovnsbakt fiskefilet -fiskefiletene legges oppå en "seng" av masse forskjellige grønnsaker. Krydres etter smak og behag.

- Ovnsbakt kyllingfilet på samme måte. Kyllingfiletene kan stekes så vidt i stekepanne først, deretter etterstekes i ovn. Pleier å bruke det jeg har av grønnsaker.

- Gazpacho - spansk grønnsaksuppe som serveres kald. Lages av løk, tomater, agurk, hvitløk, paprika som kjøres i foodprosessor og spes med kraft. Veldig godt. Serveres med grøvt brød.

- Pastasalat med kylling

- Grønnsaksupper i alle varianter - en favoritt her er suppe laget med blomkål og broccoli.

- Kokt torsk med poteter, gulrøtter og broccoli

- Alle mulige varianter av wok med fisk/kylling og grønnsaker

Gjest caramiacaramella
Skrevet

Flotte tips i denne tråden! Jeg er fryktelig glad i taco, så prøver å lage sunne varianter av dette. Lager ofte tacosalat med masse friske grønnsaker og hjemmelaget guacamole og salsa. Lager enten kyllingkjøttdeig til dette eller ovnsstekte grønnsaker med tacokrydder - begge deler er så godt! Lurer på å prøve å bruke fisk i taco også da jeg har hørt dette er veldig godt og jeg har lyst til å spise mer fisk.

AnonymBruker
Skrevet

Masse kokosmelk og lite grønnsaker. Kjempesunt.

Anonymous poster hash: 96a96...b81

Det ser lite ut, men det er ikke så lite grønnsaker.La det inn på diett.no og spiser du 2000 kcal av denne retten en dag så får du i deg alt du trenger av vitaminer og mineraler. Og hva er galt med kokosmelk?

• Liker 3
Skrevet

Grønnsakssuppe:D Gud det er godt^^, Men er ikke flink å lage selv så må være pappa sin:)

Skrevet (endret)

Kyllingfilet som jeg krydrer og steker i panna, sammen med wok med litt soyasaus. Eventuelt litt sweet&sour chilisaus hvis jeg har. Hender også at jeg har fullkornsris til, men som regel ikke fordi det blir så mye mat. Utrolig godt, kunne spist det hver dag tror jeg! :spise:

Endret av magicpie
Skrevet

Gjor det iblant enkelt med ren skinke og dampet brokkoli eller blomkål ved siden av, med litt lett philadelphia ost paa.

Ellers mye fisk. Legger laksefilet i ovnen med sitron og salt og pepper, enkel tzatziki av agurk og naturellyogurt ved siden av. Kan legge litt ost med laksen alt ettersom hvor sunt det skal vaere.

Skrevet (endret)

Rå laks

edt: typo

Endret av minimio
AnonymBruker
Skrevet

Taco-salat med bønner eller kyllingfilet

Hjemmelaga grønnsakssuppe

Hjemmelaga fiskekaker (med nesten kun fisk i) + gulrotrasp til

Lasagne med karbonadedeig. Squash i stedet for pasta. CC istedet for ostesaus.

Anonymous poster hash: 143d9...940
Skrevet

Laksewraps med fullkornslefse, salat, paprika, rømme og sweet chilisaus :)

Og skikkelig crispy kyllinglår med grønnsaker :)

Gjest Solsmil
Skrevet

De fleste favorittmiddagene mine er sunne. Og jeg er veldig glad i mat, så det er vanskelig å velge en. Men tacosalat, hjemmelaget tomatsuppe og sashimi er blant favorittene

Gjest Solsmil
Skrevet (endret)

*dobbelpost*

Endret av Solsmil
Skrevet

Så ikke så sunn ut den heller, med skinke og ost..

Hvis jeg skal spise sunt prøver jeg å spise mest mulig rawfood, bønnesalater eller sushi.

Anonymous poster hash: 52c88...ec3

Ost og skinke er ikke automatisk usunt, er ikke bare grønnsaker og fisk som er sunt her i verden, kommer an på hvilket utgangspunkt man har.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...