Modeus Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Som trådtittel sier så lurer jeg på hva kvinner syns om menn som ikke streber etter høyere utdanning eller en godt betalt jobb.
Gjest Blubberella Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har en sånn kjæreste og er storfornøyd. Han har utrolig mange gode sider, er kjekk, har god humor og vi passer godt sammen. Selv om jeg har høyere utdannelse og tjener bedre enn ham er han fremdeles den jeg vil være sammen med. 3
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Jeg bryr meg ikke om han har høyere utdanning eller en bra betalt jobb, men ingen ambisjoner er turnnoff. Men man kan jo fint ha ambisjoner uten at det dreier seg om penger.Hvis en mann trives med den jobben han har er det nok for meg.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Liker en mann som en sulten på øivet og det det har å tilby. Tiltrekkende med en mann som har tro Nok på seg selv til å være målbevisst og et par baller i lufta Anonymous poster hash: 7a228...00b
Sylvari Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Kjæresten min er ganske så lavt på lønnstigen, vi ligger begge på rundt 270k i året. Så kan ikke påstå vi er direkte rike noe av oss. At han ikke har høyere ambisjoner kunne ikke brydd meg mindre, har det ikke selv heller.
Eudyptula Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Det viktigste er at han har en jobb, og at han trives med den. Jeg foretrekker at han prioriterer tid med familien fremfor karrieren, men selvfølgelig må han ha ambisjoner om å gjøre den jobben han har best mulig.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Min mann har hverken høyere utdanning eller god lønn, men jeg er veldig fornøyd med han :-) Jeg tjener mye bedre og har høyere utdanning, det spiller ingen rolle for oss.Anonymous poster hash: b0f1b...745
leonie Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Kommer litt ann på, men generelt sett synes jeg menn som har høyere utdanning og ambisjoner er mer attraktivt. Har han derimot en jobb han liker godt og samtidig er en jeg også kan prate "intelligent" med så hadde det gått bra men en som ikke har fullført VGS, har tatt den første og beste jobben, og som ikke jeg kan snakke med alt mulig om.. Da er det noe annet. 3
Knirke Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Jeg bryr meg om utdannelse og ambisjoner, men ikke om lønn
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Nå er jeg mann, så kan ikke svare direkte, men jeg har ikke lyst på en karrierekvinne, lyst på en som har mye tid til meg. Regner med at det er en del jenter som tenker det samme, at det er greit med en kjæreste som ikke jobber mye overtid, drar på jobbreiser hele tiden og er dritsliten når hun kommer hjem. Anonymous poster hash: 5b74e...cdb
Modeus Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 1. mars 2014 godt å høre svarene her. Utdanning har jo ikke noe å si på intelligensen til en person men jeg føler at folk uten utdannelse eller en god jobb blir sett litt ned på. Men kjanse det bare er i hodet mitt.
Modeus Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 1. mars 2014 Nå er jeg mann, så kan ikke svare direkte, men jeg har ikke lyst på en karrierekvinne, lyst på en som har mye tid til meg. Regner med at det er en del jenter som tenker det samme, at det er greit med en kjæreste som ikke jobber mye overtid, drar på jobbreiser hele tiden og er dritsliten når hun kommer hjem. Anonymous poster hash: 5b74e...cdb bare å komme med inspill angrer litt på at jeg retta tråden mot jenter hehe
Knirke Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 (endret) godt å høre svarene her. Utdanning har jo ikke noe å si på intelligensen til en person men jeg føler at folk uten utdannelse eller en god jobb blir sett litt ned på. Men kjanse det bare er i hodet mitt. Jo, det er en viss korrelasjon mellom utdannelse og intelligens. Ikke fordi man blir intelligent av å ta utdannelse, men fordi intelligente mennesker oftere velger å ta utdannelse enn de mindre intelligente. Jeg personlig ser ikke ned på folk på grunnlag av lavt utdannelsesnivå. MEN jeg ser ned på folk som er ignorante og sneversynte, og det er ofte de samme menneskene. Endret 1. mars 2014 av Knirke 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Jo, det er en viss korrelasjon mellom utdannelse og intelligens. Ikke fordi man blir intelligent av å ta utdannelse, men fordi intelligente mennesker oftere velger å ta utdannelse enn de mindre intelligente. Jeg personlig ser ikke ned på folk på grunnlag av lavt utdannelsesnivå. MEN jeg ser ned på folk som er ignorante og sneversynte, og det er ofte de samme menneskene.Tja, jeg har truffet nok av mennesker med høyere utdanning som er ignorante og sneversynte.
Modeus Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 1. mars 2014 Jo, det er en viss korrelasjon mellom utdannelse og intelligens. Ikke fordi man blir intelligent av å ta utdannelse, men fordi intelligente mennesker oftere velger å ta utdannelse enn de mindre intelligente. Jeg personlig ser ikke ned på folk på grunnlag av lavt utdannelsesnivå. MEN jeg ser ned på folk som er ignorante og sneversynte, og det er ofte de samme menneskene. Det sier jo at mange intelligente mennesker er skoletapere for skolene ikke klarer å fange interessene deres derfor dropper de ut å gjør det de interesserer seg for istedenfor. Albert Einstein for eksempel. 1
Kassiopeia Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Jeg bryr meg ikke om han har høyere utdanning eller en bra betalt jobb, men ingen ambisjoner er turnnoff. Men man kan jo fint ha ambisjoner uten at det dreier seg om penger.Hvis en mann trives med den jobben han har er det nok for meg. Samme her. Min mann lever for musikk, og er veldig engasjert i mange hobbyer. Sterkere ambisjoner skal man lete lenge etter. Jobb for han er noe man trenger for å bidra til samfunnet og leve det livet man ønsker. Ingenting annet.
Nowayback Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Som enkelte politikere sier; det største klasseskillet er mellom dem som ikke har jobb og dem som har jobb. Ikke HVILKE jobber man har. Så jeg vil tro at jenter stort sett bryr seg ganske lite om mannen er karrierebevisst eller har de store ambisjonene, så lenge han har en jobb. Selvsagt finnes det unntak.
Modeus Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 1. mars 2014 Samme her. Min mann lever for musikk, og er veldig engasjert i mange hobbyer. Sterkere ambisjoner skal man lete lenge etter. Jobb for han er noe man trenger for å bidra til samfunnet og leve det livet man ønsker. Ingenting annet. hehehe grunnen til jeg lagde denne tråden er fordi jeg også bruker mesteparten av tiden på musikk å vil heller bruke tiden på å utvikle meg på det feltet framfor utdanning/karriere. Mannen din høres ut som en flott kar
Gjest Gaea Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Nei, så lenge han er fornøyd så. Jeg tror det er viktig å ha noe å strekke seg etter i livet, men det må ikke være jobbrelatert. Min største lidenskap er hobbyen min, så frem til jeg jobber med noe innen den hobbyen er jeg ikke særlig ambisiøs selv. Utdannelse og lønn har absolutt ingenting å si - så lenge man tjener nok og disponerer lønna slik at han klarer seg selv riktig nok.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 Spørsmål til kvinner: En mann som f eks jobber på lager og er fornøyd med det, men har f.eks kunstneriske ambisjoner ved siden av den jobben? turn-off? Anonymous poster hash: c0b64...856
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå