Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde dere forlatt en mann som er en god og snill far og god samarbeidspartner i det daglige og ellers har flere gode sider dersom:

- det var flere år siden du fikk en klem eller et kyss

- han aldri tok på deg

- han aldri sa han var glad i deg eller ga et kompliment

- han bare snakket med deg om praktiske gjøremål

- dere hadde sex max 1-2 gang pr år og det da var over på 5 min

- han sluttet å bruke gifteringen etter sju år fordi den plutselig var blitt "ubehagelig"

- du fant nære samtaler med ei annen dame på mailen hans

- han hadde vært utro to ganger i fylla (way back, but still..)

- han avslo din venneforespørsel på Facebook, samtidig som han hadde andre damevenner der inne?

Anonymous poster hash: 0ea64...bd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde dere forlatt en mann som er en god og snill far og god samarbeidspartner i det daglige og ellers har flere gode sider dersom:

- han aldri tok på deg

- han sluttet å bruke gifteringen etter sju år fordi den plutselig var blitt "ubehagelig"

- han avslo din venneforespørsel på Facebook, samtidig som han hadde andre damevenner der inne?

Nei det har jeg ikke. Men det du beskriver er jo på ingen måte et godt forhold.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Anonymous poster hash: 8e04f...e54

• Liker 4
Skrevet

- han aldri tok på deg

Dette hørtes kjent ut.

Skrevet

Ja, jeg hadde faktisk forlatt han for kun ett av de punktene. Hvorfor er du fortsatt sammen med et sånt svin?

Skrevet

Hadde forlatt han lenge før listen ble så lang som dette!

• Liker 4
Skrevet

Det er et par punkt der som jeg mener sammen ikke utgjør et godt forhold.

Jeg vet ikke om jeg ville forlatt en mann for dette, men jeg ville definitivt prøvd å løse det først - på alle mulige måter.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Ja, lista blir lang med årene. Jeg har prøvd å løse dette, selvsagt. Jeg bestilte familierådgivining for et par år siden, da jeg (etter å ha kikket på mailen hans pga dårlig magefølelse over lengre tid) fant mailer som tydelig viste at han var forelsket i en annen (det var omtrent på samme tid som han sluttet bruke gifteringen, fordi den var blitt "ubehagelig"). Greit nok at man kan bli forelsket i andre. Men beklageligvis var han ikke interessert i å gå til samtaler hos terapeut.

Han har ikke vært på Facebook før inntil for kort tid siden. Han opprettet konto kun for å kunne ha diskusjonsgruppe med noen fra jobben (sa han). Har ikke vært innom profilen hans før i går. Der var alle "vennene" , untatt èn, damer som ikke har noe med jobben hans å gjøre. Greit det også, men siden han hadde åpnet opp for folk utenfor jobben, så tenkte jeg at han kanskje kunne være venn med meg også (altså kona sin egen kone). Men han avslo forspørselen og slettet hele FB-kontoen.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ja, lista blir lang med årene. Jeg har prøvd å løse dette, selvsagt. Jeg bestilte familierådgivining for et par år siden, da jeg (etter å ha kikket på mailen hans pga dårlig magefølelse over lengre tid) fant mailer som tydelig viste at han var forelsket i en annen (det var omtrent på samme tid som han sluttet bruke gifteringen, fordi den var blitt "ubehagelig"). Greit nok at man kan bli forelsket i andre. Men beklageligvis var han ikke interessert i å gå til samtaler hos terapeut. Han har ikke vært på Facebook før inntil for kort tid siden. Han opprettet konto kun for å kunne ha diskusjonsgruppe med noen fra jobben (sa han). Har ikke vært innom profilen hans før i går. Der var alle "vennene" , untatt èn, damer som ikke har noe med jobben hans å gjøre. Greit det også, men siden han hadde åpnet opp for folk utenfor jobben, så tenkte jeg at han kanskje kunne være venn med meg også (altså kona sin egen kone). Men han avslo forspørselen og slettet hele FB-kontoen. Anonymous poster hash: 0ea64...bd5

Girl, come on?? Vil du fortsette å ha sex 1-2 ganger i året? You can do better. Jeg var sammen med en som aldri tok initiativ. Er alenemamma i dag. Går helt fint :)

Anonymous poster hash: f8baf...2db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Girl, come on?? Vil du fortsette å ha sex 1-2 ganger i året? You can do better. Jeg var sammen med en som aldri tok initiativ. Er alenemamma i dag. Går helt fint :)

Anonymous poster hash: f8baf...2db

Klart jeg ikke vil ha sex kun 1-2 ganger i året. Sex er et stort savn. Men han virker fornøyd med å leve uten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å gå fra samboeren min, "bare" fordi han ikke klarer å si han elsker meg eller gi meg komplimenter. Et forhold uten både ord og berøring er ikke et kjærlighetsforhold, men et arbeidsforhold. Hadde dratt for lenge siden.

Anonymous poster hash: 8e6ca...dc5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å gå fra samboeren min, "bare" fordi han ikke klarer å si han elsker meg eller gi meg komplimenter. Et forhold uten både ord og berøring er ikke et kjærlighetsforhold, men et arbeidsforhold. Hadde dratt for lenge siden.

Men har dere barn? Hadde vi ikke hatt det, så hadde jeg vært over alle hauger forlengst, det kan jeg love deg. De to gangene han var utro i fylla, så var det med en av mine beste venninner begge gangene. (Hun er ikke min venninne lenger, for å si det sånn.)

AnonymBruker
Skrevet

Klart jeg ikke vil ha sex kun 1-2 ganger i året. Sex er et stort savn. Men han virker fornøyd med å leve uten.

Ehm, det kan jo være at han er fornøyd "uten" på grunn av noe som kan linkes til de tre siste punktene dine? Jeg tror du trenger å åpne øynene.

Og selv hvis han ikke er utro, bør du seriøst vurdere å gå dersom han ikke er villig til gjøre noe for å møte deg på alle punktene du savner.

Barna vil nok få det fint med en lykkelig mor.

Anonymous poster hash: eff2f...411

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke barn nei, men er det virkelig sånn at man skal gi opp sin egen lykke bare fordi man har fått barn. Barn overlever skilsmisser på daglig basis.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg har ingen spesifikk grunn til å tro at han er utro i dag. Men, det er klart, han har jo hatt hemmligheter for meg før og kan lett ha det igjen.

Nå sliter jeg i grunn mest med at han er så kald og likegyldig til meg. Og det med Facebook (i går), det var i grunnen dråpen.

Ja, barn overlever vel skilsmisser. Men det bør vel i det lengste unngås. Spørsmålet er hvor ille ting skal få lov til å bli. En skilsmisse er jo en stor omveltning for alle i en familie.

Gjest Runforit
Skrevet

Hadde dere forlatt en mann som er en god og snill far og god samarbeidspartner i det daglige og ellers har flere gode sider dersom: - det var flere år siden du fikk en klem eller et kyss- han aldri tok på deg- han aldri sa han var glad i deg eller ga et kompliment- han bare snakket med deg om praktiske gjøremål- dere hadde sex max 1-2 gang pr år og det da var over på 5 min- han sluttet å bruke gifteringen etter sju år fordi den plutselig var blitt "ubehagelig"- du fant nære samtaler med ei annen dame på mailen hans- han hadde vært utro to ganger i fylla (way back, but still..)- han avslo din venneforespørsel på Facebook, samtidig som han hadde andre damevenner der inne? Anonymous poster hash: 0ea64...bd5 Anonymous poster hash: 0ea64...bd5

Les over lista du skrev og svar på hver linje.

Har du flest "dette er uakseptabelt" så er det på tide å gå videre med livet sitt alene.

Gjest Ingaborga
Skrevet

Forlat ham. Er selv skilsmissebarn, og bryr meg ikke om at forelderene mine ikke er sammen. Jeg vil mye heller at forelderene mine skal være lykkelige, enn at de skal holde sammen fordi de er redd for hvordan vi ungene vil takle det. I lengden er det bedre for ungene å leve med lykkelige, skilte foreldere, enn å vokse opp med foreldre som ikke bryr seg om hverandre osv, og så tro at det er slik er forhold og et ekteskap skal være.

Gjest Runforit
Skrevet

TS her. Jeg har ingen spesifikk grunn til å tro at han er utro i dag. Men, det er klart, han har jo hatt hemmligheter for meg før og kan lett ha det igjen. Nå sliter jeg i grunn mest med at han er så kald og likegyldig til meg. Og det med Facebook (i går), det var i grunnen dråpen. Ja, barn overlever vel skilsmisser. Men det bør vel i det lengste unngås. Spørsmålet er hvor ille ting skal få lov til å bli. En skilsmisse er jo en stor omveltning for alle i en familie. Anonymous poster hash: 0ea64...bd5

Hva får deg til å tro at barna er mer lykkelig med to foreldre som aldri viser kjærlighet til hverandre?

Tror du ikke barna vil være lykkeligere med lykkelige foreldre?

Joda, en skilsmisse er tøft og en omveltning, men de overlever det. Man kan ikke ofre sin egen lykke for barna i et kjærlighetsløst forhold der en ikke har det bra med seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fem første kunne jeg klart hvis jeg var litt opp i årene, hadde barn og oppriktig satt med en følelse av at jeg hadde et godt liv. De fire siste hadde jeg snudd i døren av. Jeg trenger ikke mye bekreftelse og fysisk kontakt, men jeg trenger å stole på partneren min og vite at han har respekt for meg.

Anonymous poster hash: 337a4...393

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...