Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Det er en jente som kjæresten min snakket mye positivt om til meg, angående personlighet og utseende. F.eks at hun hadde så stor rumpe, så like pen ut uten sminke, og mye mer. De snakket hele tiden på facebook og møttes ofte. Jeg hadde forsåvidt ikke noe problem med dette, da jeg tenkte at de bare var venner, og jeg stolte på ham. Jeg får senere vite at de har holdt på. Da synes jeg det var mer ubehagelig, på grunn av alt han har sagt om henne. Dette ga meg følelsen av at han ikke var over henne, og at det fortsatt lå noe i luften. Han sa seg enig, og sluttet å ta kontakt. En dag slettet han hun også fra facebooken sin, noe jeg synes var kleint, siden det da kan virke som om det var jeg som slettet henne.

Hun klikket og skjelte han ut, og han svarte ikke så mye på det. Men senere, så var han på en fest og kompisen til kjæresten min ringte henne fra kjæresten min sin mobil (har jeg hvert fall blitt fortalt), og da kjeftet hun han huden full, så han tok å møtte henne der og da for å få alt oppklart. Han sa til meg at han kun møtte henne for å si at han følte det var feil ovenfor meg at han var så god venn med henne nå som han hadde fått seg kjæreste, og han sa at han forklarte henne ting som generelt tok meg i forsvar, og som var passende for situasjonen. Dette aksepterte jeg. Dagen etter de møttes sendte hun ham en melding og spurte om å ta en kaffe. Når jeg lurte på hvorfor hun tok igjen kontakt, hvis alt han sa stemte, så sa han bare at hun må ha misforstått..

Jeg har nå møtt hun jenten tilfeldigvis på en fest, og hun fortalte at kjæresten min sa han slettet henne på grunn av meg. At jeg var så sjalu og de ikke kunne ha kontakt mer, for jeg ble så sur. Og hun fortalte at han sa jeg hadde passordet hans på facebook, men nå har han skiftet det så de kan fortsette å snakke! Og flere ting som var negative mot meg, og regelrett dret meg ut. Jeg kom hjem og snakket med han om det, men han brånektet, og sa han ikke husket samtalen lengre.

Utover dagen fikk jeg endelig presset ut av ham at han løy. Han har unnskyldt seg mye i etterkant, og jeg tilga ham. Han sa det bare var fordi de har vært så gode venner så lenge, og han så på det som det beste for alle. Føler meg som en sjalu dame nå, noe jeg ikke vil være. Men jeg klarer fortsatt ikke glemme det!
Har noen noe tanker om situasjonen, hvordan hadde dere håndtert det?

Anonymous poster hash: 6e566...0db
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hatt problemer med å håndtere en kjæreste som lyver, som virker såpass umoden, og som skryter såpass uhemmet av utseende til andre jenter. Det handler ikke om at jeg er spesielt sjalu, men at jeg rett og slett mener at jeg kan finne bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tilgitt han. Jeg hadde dumpet han tvert! Fy f##n for en fyr!

Anonymous poster hash: c1bca...dba
Skrevet

Det der er jo et tydelig tegn på at han ikke har empati for andre menneskers og tenker kun på hvordan han skal slippe billigst unna samtidig som han får pose og sekk.

• Liker 2
Skrevet

Han lyver konsekvent. Dumpegrunn for min del.

Til neste gang; naar en fyr hevder han har en "psycho ex" som "friker ut" - han tekster henne fortsatt. Og det var jo selvsagt han som ringte henne, ikke "kameraten fra hans mobil".

Han liker aa ha kontakt med henne, bekreftelsen og spenningen. Forhaapentligvis har de ikke hatt sex igjen, men det burde ikke spille noen rolle. Han lyver.

• Liker 1
Skrevet

kjip kjæreste du har ts.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han lyver og bedrar, og utnytter at du er så forståelsesfull.

Anonymous poster hash: a62ef...6a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei, TS viste innlegget til meg (kjæresten som skriver, men ifølge dere burde det kanskje stå eks her?). Kan kort fortelle litt om hvordan jeg oppfattet det, siden versjonen over er hvordan min kjæreste oppfattet det. Denne personen er en av de første vennene jeg fikk da jeg flyttet til byen for snart tre år siden, og ble til slutt min nærmeste venninne. Etter cirka 8-9 måneder kysset vi på fylla og stemningen ble litt annerledes, det var en flørten tone en god stund etter det og vi var mye sammen, men det døde ut (skjedde ingenting) Vennskapet returnerte til normalen. Slik var vennskapet vårt veldig lenge. Det kom en ny periode hvor det var noe annet i luften, kysset på fylla på nytt, men det endte med at vennskapet ble prioritert. Hun fikk noen måneder senere kjæreste. Jeg møtte min kjæreste 3 måneder senere (Februar) og vi ble sammen i April. Måneden før, prøvde hun å kysse meg når vi var ute, men jeg trakk meg unna. Hun var full og vi pratet aldri noe om det i ettertid.

Jeg ville gjerne at kjæresten min og denne jenta skulle bli venner siden vi hadde kjent hverandre lenge og hun var en veldig god venn. Jeg nevnte aldri at vi faktisk hadde kysset, siden det aldri utviklet seg til noe mer, og vennskapet var det som var i fokus, og hun hadde kjæreste så ikke noe man anser som en trussel. Kjæresten min spurte en dag om det hadde vært noe mellom oss, og jeg svarte som sant var at ja, det hadde vært noe mellom oss (Drev på som hun sa) og det var beklageligvis en feilformulering siden vi aldri var i nærheten av å være sammen. Videre ble hun veldig ukomfortabel med at vi pratet sammen og hang sammen, så vennskapet måtte kuttes kort og fort. Dette var faktisk litt tungt for meg, siden det hadde vært en god venn av meg så pass lenge. Det ble en del frem og tilbake og til slutt tok jeg skrittet og bare slettet henne siden det ikke var noe poeng i å ha henne som venn på Facebook hvis jeg uansett ikke fikk lov/kunne snakke med henne. Dette var kjæresten min veldig imot, siden det var "rart". Men det er jo sant? Hvorfor være venner på Face hvis man ikke er venner? Jeg fikk dårlig samvittighet, og en kveld kompisen ringte henne (Han var/er interessert i venninnen hennes) kjeftet hun meg huden full. Jeg ville forklare meg og ja, jeg sa kjæresten min var sjalu og ikke aksepterende rundt vennskapet og at det var leit. Hun sendte meg en melding dagen etter, men jeg snakket aldri mer med henne fra og med den dagen.

Til kjæresten min forklarte meg heller bare at jeg ordnet opp på en fin og god måte og la ting frem som de var. Jeg anså dette som en hvit løgn siden det ville gagne alle parter, jeg ville ikke ha noe uvennskap med noen. Så møtte de hverandre på en fest for noen uker tilbake, hun andre var ruset på MDMA og tok muligens litt kraftig i, men da kom denne løgnen frem som jeg for lengst hadde glemt siden alt hadde sett ut til å løse seg. Ja, jeg burde bare vært oppriktig ærlig, men situasjonen var veldig vanskelig, jeg har unnskyldt meg, grått og bedt kjæresten min på mine knær om å ikke dumpe meg. Hvis dere fortsatt mener jeg er et "ræsshøl" skal jeg ta dere på ordet og gjøre det som er best for kjæresten min. Takk for konstruktive svar, jeg hadde heller ikke likt den personen som ble fremstilt i førsteinnlegget.

Skrevet

Det er kjaeresten din du skal forsvare deg mot, ikke oss. Vi har - rettmessig - svart paa hennes innlegg.

Aa tro at kjaeresten din og denne jenta skal vaere venner, er naivt og tullete. Du har holdt paa med henne og t.o.m. innrommet for kjaeresten at det er folelser der (du sa deg enig i at det fortsatt laa noe i luften).

Det er tydelig at et evt. vennskap er for aa redde deg selv, samt beholde denne kvinnen i livet ditt. Det er ingen logisk grunn til at hun skal vaere en venn, eller noe mer enn en ex/hookup. Hadde situasjonen vaert reversert, hadde enhver mann reagert paa sin kjaerestes oppforsel.

Dette burde ikke vaert et problem. Hun burde vaert ute av bildet for lenge siden, og det er likegyldig om hun har presset paa selv - hun ville tatt nei for et svar om du ga henne det, og ikke gjorde det halvhjertet fordi du noet oppmerksomheten fra en attraktiv jente.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette innlegget fra kjæresten forandrer ingenting. Det er bare et nytt forsøk på å ro seg bort fra det han har gjort.

Anonymous poster hash: c1bca...dba
  • Liker 1
Skrevet

Interessant, om dette stemmer.

Man etterlyser jo ofte innlegg fra den andre parten her.

Men om denne lyvende kjæresten går litt i seg selv og ser for seg at dama hadde en kompis som hun hang rundt, brukte tid på, var fortrolig med, hadde kysset på tidligere og løy om møter med, hadde kjæresten da vært komfortabel med det? Eller ville han blitt rammet av et aldri så lite snev sjalusi og usikkerhet?

Kjæresten har tatt en del enkle løsninger, og får nå betale prisen for det.

Om denne venninnen som er litt for intens i tillegg ruser seg såpass at hun går fra konseptene på fest, så kan man lure på hvorfor hun er verdt alt dette bråket.

Er dama (TS) så lite verdt for han?

Er han nødt til å forklare redusert kontakt med ekstrem sjalusi, og ikke normal folkeskikk?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...