Gå til innhold

Barnehagelærere og andre i barnehagesektoren

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal velge studieretning og tror jeg står mellom barnehagelærer og sosialt arbeid. Jeg jobber som assistent i barnehage nå og har det egentlig veldig fint i yrket. Grunnen til at jeg vurderer å bli sosionom er at jeg er redd jeg ikke skal få overskudd til mine egne fremtidige barn etter en hel arbeidsdag med mange barn..

Er det noen som jobber i barnehage her som har erfaringer med å ha overskudd både til barnehagejobb og egne barn. Jeg vil jo sette barna mine først og være en best mulig mamma!!!! :)

Endret av Anastacias
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber selv som assistent i bhg, og tenker akkurat det samme som deg.

Jeg stortrives i bhg, men ser også for meg at det blir mye med små barn hele dagen på jobb som skal ha 100% av deg, og så egene barn som skal ha 100% av deg da man kommer hjem.

Men det er vanskelig å velge hva man vil bli helt sikkert, da jeg er så glad i jobben min. Men er usikker på om det er det jeg vil utdanne meg innen.

Jeg kan være utrolig sliten etter en dag på jobb, og ser ikke akkurat for meg at jeg vil bli mindre sliten da jeg får egene barn. Så da vil jeg i såfall jobbe med de største barna, og ikke de minste som nå.

Fler jeg jobber med har små barn selv, og de sier at det er tøft med barn 24/7.

Skrevet

Jeg ee barnehagelærer, full jobb som pedagogisk leser. Fikk mitt første barn for 16mnd siden. Det er tøft innemellom med små barn på jobb og små barn hjemme, men det er kun for en periode. Jeg finner alltid energi for å være mamma. I min bhg er det dessverre ingen mulighet til at heg kan bytte avd og jobbe med de store i stedet, det ville jeg nok valgt om det var en mulighet. Men som sagt, jeg finner alltid energi til å være mamma (barn gjør det med deg;-)) utfordring for meg er balansen mellom å være sosial og få gjort det jobben krever av skriftelig arbeid. Små barn betyr omprioriteringer;-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet som assistent en periode, og jeg for min del, selv om jeg var sliten, så lengtet jeg hjem til mine egne barn etter å ha vært med andre sine barn hele dagen. Var så godt å komme hjem til sine egne barn som man kjente 100% og visste hvor man hadde....

Anonymous poster hash: 5da51...815
Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er barnehagelærer, og har jobbet i barnehage i mange år. Hvis jeg var deg ville jeg nok satset på en annen retning. Det er utrolig slitsomt å jobbe full tid i barnehage og ha egne små barn. og det blir ikke mindre slitsomt desto eldre du blir. Tenk at du skal stå i jobben til du er pensjonist, forhåpentligvis. Det er forsvinnende få barnehageansatte som står i yrket til de blir pensjonert.

Skrevet

Jeg er barnehagelærer, og har jobbet i barnehage i mange år. Hvis jeg var deg ville jeg nok satset på en annen retning. Det er utrolig slitsomt å jobbe full tid i barnehage og ha egne små barn. og det blir ikke mindre slitsomt desto eldre du blir. Tenk at du skal stå i jobben til du er pensjonist, forhåpentligvis. Det er forsvinnende få barnehageansatte som står i yrket til de blir pensjonert.

Det med å utdanne seg innen noe man orker å jobbe med da man er over 50, er også noe jeg tenker på.

Å det er jeg usikker på om jeg orker i bhg i den alderen, mulig før også.

Så sjansen for at jeg velger noe annet er stor.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forsvinnende få barnehageansatte som står i yrket til de blir pensjonert.

Hva gjør de i steden da?

Gjest Whitestripes
Skrevet

Hva gjør de i steden da?

Mange går over i styrerstillinger, noen tar videreutdanning og går over i skole eller spes.pedstillinger, eller de gjør noe helt annet. For eksempel.

Skrevet

Jeg jobber også som pedagogisk leder men er utdannet barnervernspedagog ( m/ videreutdanning i småbarn- og barnehage ped. som gjør meg likestilt med en barnehagelærer). Har en sønn på 21/2 og foreløpig går det greit iallefall, syns det blir et skille mellom jobb og hjemme. Men jobber med de største barna og det hjelper nok.

Men når det er sagt så er jeg i grunn glad for å ha en annen grunnutdanning for jeg ser ikke for meg å jobbe barnehage resten av min jobb tid. Så hvis du ser for deg at du ikke ønske gjøre det kan jeg anbefale "min" vei :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...