Gå til innhold

Barnehagelærere og andre i barnehagesektoren

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg skal velge studieretning og tror jeg står mellom barnehagelærer og sosialt arbeid. Jeg jobber som assistent i barnehage nå og har det egentlig veldig fint i yrket. Grunnen til at jeg vurderer å bli sosionom er at jeg er redd jeg ikke skal få overskudd til mine egne fremtidige barn etter en hel arbeidsdag med mange barn..

Er det noen som jobber i barnehage her som har erfaringer med å ha overskudd både til barnehagejobb og egne barn. Jeg vil jo sette barna mine først og være en best mulig mamma!!!! :)

Endret av Anastacias
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber selv som assistent i bhg, og tenker akkurat det samme som deg.

Jeg stortrives i bhg, men ser også for meg at det blir mye med små barn hele dagen på jobb som skal ha 100% av deg, og så egene barn som skal ha 100% av deg da man kommer hjem.

Men det er vanskelig å velge hva man vil bli helt sikkert, da jeg er så glad i jobben min. Men er usikker på om det er det jeg vil utdanne meg innen.

Jeg kan være utrolig sliten etter en dag på jobb, og ser ikke akkurat for meg at jeg vil bli mindre sliten da jeg får egene barn. Så da vil jeg i såfall jobbe med de største barna, og ikke de minste som nå.

Fler jeg jobber med har små barn selv, og de sier at det er tøft med barn 24/7.

Skrevet

Jeg ee barnehagelærer, full jobb som pedagogisk leser. Fikk mitt første barn for 16mnd siden. Det er tøft innemellom med små barn på jobb og små barn hjemme, men det er kun for en periode. Jeg finner alltid energi for å være mamma. I min bhg er det dessverre ingen mulighet til at heg kan bytte avd og jobbe med de store i stedet, det ville jeg nok valgt om det var en mulighet. Men som sagt, jeg finner alltid energi til å være mamma (barn gjør det med deg;-)) utfordring for meg er balansen mellom å være sosial og få gjort det jobben krever av skriftelig arbeid. Små barn betyr omprioriteringer;-)

AnonymBruker
Skrevet