AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Det er rundt en ukes tid siden jeg slo opp med kjæresten, og dette skjedde dessverre over telefonen da han ringte for å krangle. Da var det rett og slett nok. Forholdet varte i 2 år og det var aldri et veldig godt forhold. Mannen var kontrollerende og isolerte meg fra venner, lot meg ikke bruke internett osv. Han har aldri slått meg, men har holdt meg fast og tatt meg hardt i armen. I de siste dagene har han ringt flere ganger daglig og sendt meldinger om vi kan møtes for å snakke om bruddet. Dette har jeg egentlig ikke særlig lyst til ettersom jeg er redd for hva som skal skje når vi møtes, og jeg ser ikke helt vitsen med å møtes når det er over(annet enn at han skal overtale meg til å bli sammen med han igjen). Er redd for denne mannen, men samtidig føler jeg at jeg skylder han en prat. Er det "greit" å la ting være som de er nå og si at jeg ikke ønsker å møte han noe mer? Og før noen skal fortelle meg det er dårlig å slå opp over telefon så er jeg fullstendig klar over dette - men i ettertid er jeg faktisk utrolig stolt over at jeg turte å gjøre dette. Anonymous poster hash: 044f3...9b0
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Når han har oppført seg på en slik måte ovenfor deg, som gjør at du er redd for ham, så bør du unngå å møte han. Jeg vil anbefale deg å si at du ikke ønsker å møte ham mer. Ut i fra det jeg leser her bør du også kunne gjøre det med god samvittighet. Du fortjener en som behandler deg med respekt.
Gjest snoopy_93 Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Jeg ville møtt han for å snakke, men ville sagt ifra på forhånd at det ER slutt og at dette er en endelig avgjørelse
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Det er veldig greit å si at du ikke ønsker å møte ham mer. Han har gjort ting mot deg som fullt forståelig gjør at du er redd ham, og du skylder ham ikke noe. Det at han ringer deg mange ganger daglig i flere dager, tyder også på at han er i ubalanse. Jeg ville beskyttet meg selv og hold meg langt unna mannen, var jeg deg. Anonymous poster hash: 13fb8...ac9 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Jeg ville ikke ha svart han og bare kuttet han helt ut. Antagelig vil han ringe deg om en mnds tid og forsøke igjen, og igjen: IGNORER HAN. Lykke til med ditt nye liv Anonymous poster hash: 28fbd...974 2
Rapunzel_ Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Hvis du er redd for denne mannen, og derfor er engstelig for å møte han, så skal du absolutt ikke gjøre det! Ikke gjør noe du er usikker på om er lurt. Hvorfor skal dere møtes og snakke om bruddet? Er det slutt så er det slutt, og han burde skjønne at du ikke vil mer slik som han holder på.
bergen2 Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Holder med de andre. Du trenger ikke møte han og skylder han ikke noenting. Hvis du derimot ønsker å ha en samtale med han, velg en kafé eller lignende der du har andre mennesker rundt deg som en sikkerhet.
Gjest Blomsterert Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Ingen vits i å møte ham. Han virker ikke som en det går an å snakke med i pressede situasjoner..? Og hva er da poenget?
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 TS her! Tusen takk for svar. Skal holde meg unna han og prøve å legge bort tankene om at jeg er den slemme som ikke vil møtes for å snakke. Han ringer meg fortsatt hver dag. Jeg sier han ikke får lov til å ringe meg mer, og får heller sende melding hvis det er noe viktig. Han hører selfvølgelig ikke... Og da jeg ikke svarer han på telefonen kommer han hjem til meg. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg blir selvfølgelig livredd da denne mannen kommer på døra mi!! Anonymous poster hash: 044f3...9b0
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 TS her! Tusen takk for svar. Skal holde meg unna han og prøve å legge bort tankene om at jeg er den slemme som ikke vil møtes for å snakke. Han ringer meg fortsatt hver dag. Jeg sier han ikke får lov til å ringe meg mer, og får heller sende melding hvis det er noe viktig. Han hører selfvølgelig ikke... Og da jeg ikke svarer han på telefonen kommer han hjem til meg. Hva kan jeg gjøre med dette? Jeg blir selvfølgelig livredd da denne mannen kommer på døra mi!! Anonymous poster hash: 044f3...9b0 Nytt, hemmelig telefonnummer + si til ham at du kontakter politiet hvis han ikke holder seg unna deg. Hvis han ikke hører, må du faktisk kontakte politiet og si at du blir trakkasert og føler deg truet. Hvis du redd, er det sikkert allerede nå lurt å ringe politiet og spørre hvordan du skal forholde deg. Har du venner og familie du kan støtte deg til, synes jeg også du skal informere dem om situasjonen. Gå ikke med på noe møte med denne mannen eller snakk med ham i telefonen. 100% avvisning er veien å gå. Anonymous poster hash: 13fb8...ac9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Nytt, hemmelig telefonnummer + si til ham at du kontakter politiet hvis han ikke holder seg unna deg. Hvis han ikke hører, må du faktisk kontakte politiet og si at du blir trakassert og føler deg truet. Hvis du redd, er det sikkert allerede nå lurt å ringe politiet og spørre hvordan du skal forholde deg. Har du venner og familie du kan støtte deg til, synes jeg også du skal informere dem om situasjonen. Gå ikke med på noe møte med denne mannen eller snakk med ham i telefonen. 100% avvisning er veien å gå. Anonymous poster hash: 13fb8...ac9 Du har da allerede vært tilstrekkelig plaget til at dette er en politisak, mannen må anmeldes straks for telefonterror. Dersom du velger å møte ham, må du stille som premiss at du kan ha med deg din advokat som mannen skal betale for. Anonymous poster hash: 34db4...c01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå