AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Datteren min på 18 år vil tømme sparekontoen for en plastisk operasjon. Det er snakk om å korrigere størrelsen på det ene brystet. I hennes øyne skal brystene være helt lik, mens vi andre vet jo at de aller, aller fleste bryst er litt ulik. Jeg vil understreke at det er minimal forskjell på brystene, og at det ikke er snakk om en dramatisk endring. I mine øyne kan det ikke være snakk om mange gram hun skal fjerne, under 100 gram. Hun har en sparekonto med ca kr 20 000 på, og hun vil nå bruke alle disse pengene på operasjon. I utganspunktet synest jeg hun skal få disponere pengene fritt, hun er tross alt myndig, men på den andre siden vet jeg at hun trenger penger til bla førerkort (vi betaler halvparten) og så kan det jo være greit å ha i alle fall noe penger i bakhånd. Jeg har forklart dette, og sagt min mening, men hun har bestilt konsultasjon og vil absolutt dette. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 191ba...676
kaffemor Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Skjønner det er frustrerende for deg, men hun er jo myndig, så er nok ikke så mye du får gjort.. 8
miaw Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Jeg hadde ivertfall hatt veldig vondt av å vært vitne til at min datter hadde tømt sparekontoen for plastisk kirurgi. Hadde gjort alt i min makt for å overtale henne til å ikke gjort det. Selv om du er myndig så er du alikevel alt for ung mener jeg til å gjøre noe så drastisk. 10
Gjest Lille-pus Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Hun må nok spare litt til gitt - og så har hun vel ennå ikke en kirurgs uttalelse rund hvorvidt han faktisk vil skjære i henne heller. 7
minister-mio Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Syntes det er forferdelig. Også når det er snakk om så lite! Jeg hadde sagt at brukte hun pengene på det får hun ikke en krone til billappen! 12
Spinat Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Gjør/true med å gjøre henne arveløs? Vet dette formelt ikke er ''mulig'', men du har ikke noe problem med å bruke masse penger i livet ditt, pådra deg masse gjeld, og legge dette på henne. 2
kaffemor Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Syntes det er forferdelig. Også når det er snakk om så lite! Jeg hadde sagt at brukte hun pengene på det får hun ikke en krone til billappen! Ja tror jeg ville sagt noe sånt jeg også. 1
Gjest caramiacaramella Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Uff, for en vond situasjon. Det som er veldig trist er at det helt sikkert ikke er noen ting galt med henne slik hun er, men hun har antagelig fått inntrykk av at 'attraktive' kvinner har perfekte bryster pga dagens media. Jeg vil råde deg til å prøve å ha gode samtaler med henne hvor du virkelig hører på hva hun sier istedet for å komme med trusler om at dere vil gjøre henne arveløs eller ikke bidra til førerkort. Dersom du oppfører deg stand-offish blir hun nok bare sta og mer oppsatt på å gjøre dette. Hva med å spørre henne om dere kan se en dokumentar om plastisk operasjon sammen for at dere begge kan lære mer om dette? Slike operasjoner ser forferdelige ut på film, veldig brutalt og smertefullt. Det kan være at hun vil legge fra seg ideen dersom hun ser hva som faktisk vil skje med kroppen hennes. Ellers høres det ut som en veldig dårlig ide for henne å ta denne operasjonen, dette er mye penger som kan komme veldig godt med for henne og det bør ikke 'sløses bort' på en unødvendig operasjon. Dersom jeg var deg, ville jeg gjort alt jeg kunne for at hun skulle ombestemme seg. Snakk med henne om hva disse pengene betyr - hun vil ha råd til lappen, kanskje litt reising, og litt mer trygghet når hun evt. skal studere dersom hun forvolder disse pengene forsiktig og fortsetter å spare.
Gjest Riskjeks Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Du får fortelle henne at hun ikke en gang nødvendigvis er ferdig kroppslig utviklet, og at hvis hun første begynner å korrigere én ting, er det lett å bli "avhengig". Hvis "problemet" er så lite som du beskriver, kan det godt hende at hun ikke finner en kirurg som vil utføre operasjonen heller.
lykkelige.meg Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Du får prøve deg med at du ikke vet om dere er villige til å betale noe for førerkortet dersom hun har så mye å bruke på plastisk kirurgi. 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Vet ikke om det hjelper, men du burde fortelle henne om at kroppen så absolutt ikke er ferdig utviklet ved 18års alder og at ved et eventuelt svangerskap kan brystene endre seg enormt. Hvis forskjellen er minimal så kan hun vel vente litt? Det kan også oppstå komplikasjoner og plagene hun har nå er nok kjempe små i forhold til hvor store plager hun kan få ved komplikasjoner pga operasjon. Er det verdt risken? Har selv operert brystene, men det etter et svangerskap. Brystene mine endret seg enormt og den lille størrelseforskjellen jeg hadde før jeg ble gravid ble enorm samtidig som jeg fikk veldig stor asymetri ved at det ene brystet begynte å henge mye og det andre ikke. Jeg opererte fordi dette gav meg fysiske plager. Jeg er så takknemlig for at jeg ikke gjorde noe sånt i ung alder for når jeg nå ser tilbake på det skulle jeg gitt mye for å ha brystene jeg hadde før svangerskapet.Anonymous poster hash: 2ee6d...54b
Gjest BettyBoop Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Jeg hadde ivertfall hatt veldig vondt av å vært vitne til at min datter hadde tømt sparekontoen for plastisk kirurgi. Hadde gjort alt i min makt for å overtale henne til å ikke gjort det. Selv om du er myndig så er du alikevel alt for ung mener jeg til å gjøre noe så drastisk.sukk. Ennå et bevis for at myndighetsalderen er for lav. En 18 åring er ikke gammel nok til å vite sitt eget beste
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Har du forklart henne nytteverdien av å ha bilsertifikat vs nytteverdien å ha symmetriske bryst? Jeg er redd hun ikke kommer til å høre på deg uansett da hun virker oppsatt på dette. Hun er myndig, og så lenge kontoen står i hennes navn har hun retten på sin side. Det jeg ville gjort var å si klart å fra at hun ikke kan regne med å få økonomisk hjelp fra dere senere i livet om hun skulle trenge det.
Gjest Riskjeks Skrevet 1. mars 2014 #14 Skrevet 1. mars 2014 Evt si at om hun venter 5 år så betaler du, TS (og håpe på at hun har tatt til fornuft innen den tid) 2
Marie90 Skrevet 1. mars 2014 #15 Skrevet 1. mars 2014 Det er jo hennes penger og beslutning men jeg ville nok sagt at jeg synes det er ufornuftig - spesielt naar hun er saapass ung, og at selv om hun kan bruke sine penger som hun vil kan hun ikke forvente at dere da skal betale for andre (mer fornuftige og nodvendige) ting. Slik har mine foreldre alltid forholdt seg til meg da jeg var tenaaring. De kan vaere generose dersom jeg er hardtarbeidende og bruker penger fornuftig - foeler de at jeg sloeser saa skrur de igjen krana.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Det er jo hennes penger. Du har jo allerede sagt du skal betale halve lappen, så å trekke det tilbake om hun gjør ditt og datt synes jeg er ikke er helt rett. Anonymous poster hash: 19f7b...c11 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Men er forskjellen stor nok til at hun har problemer med å finne BH? For da kan jeg skjønne det. Om det kun går på det estetiske så blir det noe anne. Men tror uansett det vil koste mer enn 20 000? Så om hun må spare opp mer så kan hun jo få tid til å tenkt seg om. Evt. oppfordre henne til å vente f.eks. et års tid og se om hun føler det på samme vis. Anonymous poster hash: fb9a3...42f 1
Raquelle Skrevet 1. mars 2014 #18 Skrevet 1. mars 2014 Hvor stor forskjell er det faktisk? Har du sett henne uten bh, og ikke bare med? For med bh kan det hende hun gjør ting sånn at det ikke skal synes så godt. Har du snakket ordentlig med henne om dette, sånn at du vet helt sikkert hvordan selvfølelsen hennes er ang dette?
Montefalco Skrevet 1. mars 2014 #19 Skrevet 1. mars 2014 Datteren min på 18 år vil tømme sparekontoen for en plastisk operasjon. Det er snakk om å korrigere størrelsen på det ene brystet. I hennes øyne skal brystene være helt lik, mens vi andre vet jo at de aller, aller fleste bryst er litt ulik. Jeg vil understreke at det er minimal forskjell på brystene, og at det ikke er snakk om en dramatisk endring. I mine øyne kan det ikke være snakk om mange gram hun skal fjerne, under 100 gram. Hun har en sparekonto med ca kr 20 000 på, og hun vil nå bruke alle disse pengene på operasjon. I utganspunktet synest jeg hun skal få disponere pengene fritt, hun er tross alt myndig, men på den andre siden vet jeg at hun trenger penger til bla førerkort (vi betaler halvparten) og så kan det jo være greit å ha i alle fall noe penger i bakhånd. Jeg har forklart dette, og sagt min mening, men hun har bestilt konsultasjon og vil absolutt dette. Hva synes dere?Anonymous poster hash: 191ba...676 Og nettopp dette er grunnen til at man ikke sparer i barnets navn. 3
kalinka85 Skrevet 1. mars 2014 #20 Skrevet 1. mars 2014 (endret) 100 g kan utgjøre mye, spesielt ved bruk av trange topper eller kjoler. Det er hennes penger, hun er myndig og kan bruke de fritt. Så får hun heller spare til lappen da. Endret 1. mars 2014 av kalinka85 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå