AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 For dere som bor i leilighet (leier) med en roomie - hvor mye tid tilbringer dere med han/henne og evt. deres venner/kjæreste? Jeg deler leilighet med en jente noen år eldre (hun er 30, jeg er 23). Hun har en eldre kjæreste (på 55) som er her iblant - dvs. i dager av gangen, sover på hennes rom. Han bor utenfor byen, et par timer, så er mer praktisk at han bor her noen dager av gangen når han besoker. Det er en middels til liten leilighet, vi har et lite bad, et soverom hver og ett fellesrom som inneholder kjøkken og stue (i ett rom). Når kjæresten hennes er her setter han som regel opp sin større PC på kjøkkenbordet og jobber hjemme hele dagen. Han er hyggelig og jeg er selvsagt hyggelig tilbake. Jeg stiller ikke spørsmålet for å klage eller noe slikt, men simpelthen av nysgjerrighet ettersom jeg er en som kanskje trenger litt mer alenetid enn middels. Jeg har ikke så mange faste forelesninger og studerer endel hjemme, nå for tiden søker jeg også jobber. Hvis jeg går inn på mitt eget rom er det rett og slett så jeg kan lese, skrive oppgave eller skype med venner. Jeg ser det slik at hvis han eller roomien jobber i stuen så er det greit for dem også å være i fred? Er vel mer praktisk at jeg evt. ser en film på egen pc enn å sette på TVen i stuen. Jeg bare lurer på hvor mye folk sosialiserer med roommaten og deres partner og om dere noen gang føler dere litt frekke eller asosiale når dere trekker dere tilbake? Anonymous poster hash: 33846...ab7
Noteknekk Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Syns ikke det er frekt og trekke seg litt tilbake nei, alle trenger litt alenetid av og til. Har de gitt uttrykk for at de syns det? Regner med at de sikkert bare syns det er koselig å få litt stuetid sammen bare de to, uten at det er noe de kan forvente selvfølgelig. Jeg bodde med gode venninner så vi tilbragte stort sett tiden sammen i stua, men om noen av oss tok tidlig kveld for å bare være litt på rommet før leggetid så var det ingen av oss som reagerte noe på det
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Hvis han jobber og du leser etc er det vel mest naturlig at dere er i forskjellige rom, da kan jo begge konsentrere seg bedre. Da jeg bodde i kolkektiv, hadde vi et fellesrom hvor vi hang når vi følte for å sosialisere, men det var ingen som reagerte om en valgte å sitte alene på rommet av og til.
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Syns ikke det er frekt og trekke seg litt tilbake nei, alle trenger litt alenetid av og til. Har de gitt uttrykk for at de syns det? Nei overhodet ikke, er bare jeg som tenker endel over slikt Vil jo gi et mindre godt inntrykk eller no, men ettersom de ikke ser hverandre hele tiden er det vel bare greit for dem med alenetid? Anonymous poster hash: 33846...ab7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Hvis han jobber og du leser etc er det vel mest naturlig at dere er i forskjellige rom, da kan jo begge konsentrere seg bedre. Da jeg bodde i kolkektiv, hadde vi et fellesrom hvor vi hang når vi følte for å sosialisere, men det var ingen som reagerte om en valgte å sitte alene på rommet av og til. De er iblant her bare for å prate og ta en kopp te. Ikveld satt jeg her med dem og pratet, hun gikk for å pusse tenner, vaske seg osv. og legge seg - jeg satt her en stund med ham. Han er hyggelig men var ganske full så jeg fant det litt vanskelig å holde en god samtale... Han er en typisk britisk aristokrat og oppleves litt arrogant til tider. Han liker godt å prate men er vanskelig å fullstendig "klikke" med ham. Han snakker positivt om meg riktignok. Vi pratet om en fyr jeg datet og han sa at "det må da vaere veldig lett for deg å finne en interessert fyr...". Jeg vet ikke, jeg blir ikke helt god på ham. Han er litt hot and cold. Anonymous poster hash: 33846...ab7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå