Gå til innhold

Utebur til kanin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kan man få kjøpt utebur som er stort nok til 4 kaniner? Tenkte å ha de i hagen der vi skal flytte.

Anonymous poster hash: c759d...3fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det uteburet der er altfor lite for 4 kaniner, ville kun hatt en kanin i et sånt bur og bygd på. Men kan si at det ser ut som et typisk felleskjøpet bur og det vil ikke holde lenge i det norske klimaet, det beste er jo å lage inne seksjonen til buret selv, selve "uteplassen" altså der de spiser gress kan du enkelt lage med kompostbinger kjøpt på biltema,plantasjen ol.

Men dette må du ikke bruke om de er kaninunger da de kan sitte fast mellom sprinklene. Disse kompost bingene kan du hekte fast i hverandre og lage tak og bunn hvis du har kaniner som graver seg igjennom eller vil hoppe over innhegningen (mine gjorde ikke dette) . Har aldri hatt så glade kaniner etter jeg starta med de kompostbinger for du kan få skikkelig store luftegårder ved å hekte dem sammen ergo glade kaniner! :) kaniner liker å ha god plass så for all del IKKE kjøp det buret over til 4 kaniner med mindre du skal utbygge det.

Skrevet

Hvis du vet om noen folk som er flink til å bygge, så kan du jo få noen til å bygge for deg. Faren min bygde mange sånne utebur og svære innhegninger til kaninene våres da jeg var mindre. Det er bare å kjøpe det man trenger. :)

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ikke bo i Norge, men litt lengre sør i Europa.

AnonymBruker
Skrevet

Det er voksne kaniner. Vi skal overta 2 stk fra de som leide huset før og så har vi 2 egne. De som bodde der har bare latt kaninene gå fritt i hagen store deler av året virker det som. Men har ikke så lyst til det. Så tenkte å ha et slags utebur til de, så får vi heller slippe de ut en del. Kanskje vi kan bygge det ut selv? Men verken jeg eller mannen er "handyman" :-P

Skrevet

Hønsenetting er genialt. Lag en ramme i treverk, det krever ikke mye "handy gener" også er det bare å stifte fast hønsenettingen til rammen. Husk å legge i bunnen også så kaninene ikke graver seg ut. :) Jeg var 12 år og hadde aldri håndtert verken spiker, hammer eller stiftemaskin når jeg satte i gang med å mekke selv. Det ble noe vindskeivt, men varte i mange år. :)

AnonymBruker
Skrevet

Husk at selv om dere har tenkt til å ha dem mye ute kan det fort bli dager hvor det ikke passer, så husk å ha stor plass til dem. Kaniner er dyr som er avhengig av bevegelse for at de skal ha det bra. Står de stille eller har for liten plass, så blir de syke og får vondt. At en kanin kan tusle litt rundt holder ikke, de må kunne få løpe og hoppe. :) Flott at dere har flere sammen forresten, kaniner er flokkdyr og trives ikke alene! Ser alt for mange som skaffer kanin til ungene sine som senere blir stående alene i et lite bur ute. Grusom skjebne og en langsom død.

Anonymous poster hash: 476bc...a64
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...