Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #1 Skrevet 28. mai 2004 Denne feilmeldingen har jeg fått de siste par dagene. Har ikke kommet inn på internett (er nå inne på internett fra en annen datamaskin). Det skjedde helt uten foranledning. Jeg tviler på at det er noe galt med nettverkkabelen. Den er i orden og "plugget". Jeg er koblet til en annen datamaskin i et lokal nettverk. Noen som vet hva som kan ha skjedd? Jeg vil være veldig takknemlig for svar. Gjest
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. mai 2004 #2 Skrevet 28. mai 2004 Siden du får den beskjeden, må enten den være ødelagt, ikke ordenltig plugget i., noe galt med nettverkskortet til en av maskinene eller at det er feil kabel. Har du prøvd med en annen kabel?
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #3 Skrevet 28. mai 2004 Har prøvd med mange kabler (kabler som virker på andre maskiner). Kanskje det er noe i veien med nettverkskortet til "mormaskinen, da. Jeg hadde datamaskinen min inne til reparasjon i går, og antar at de hadde merket det om det var noe galt med mitt nettverkskort.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 28. mai 2004 #4 Skrevet 28. mai 2004 Kan være...men du må jo ha krysset kabel mellom maskinene når dem er direkte koblet. Sikker på at du har det?
14062003 Skrevet 28. mai 2004 #5 Skrevet 28. mai 2004 Det kan være nettverkskortet, nettverkskabelen eller modemet. Det jeg som oftest møter på jobben er at modemet er avslått på en eller annen måte når kunden får denne meldingen.
Catzy Skrevet 28. mai 2004 #6 Skrevet 28. mai 2004 Hender vi får denne på jobben innimellom. Eieren har nemlig en hund som liker å ligge under skrivebordet hennes, og innimellom løsner nettverkspluggen fra uttaket i veggen. Husk å dytte kabelen på plass i begge ender. Catzy
Gjest Anonymous Skrevet 29. mai 2004 #7 Skrevet 29. mai 2004 Hei, her er trådstarter igjen,og takk for råd. I egenskapene til LAN-connectionen min står det connect using: IntelPro .. et eller annet. Er det et nettverkskort ? (får beskjed om at den devicen fungerer properly). Uansett, når jeg ser på listen over hvilke modemer jeg har, så er ikke IntelPro-greia med på den listen. Kan det være noe her?
Gjest Devil's Spawn Skrevet 29. mai 2004 #8 Skrevet 29. mai 2004 Skjønte ikke helt hva man mente med modem her, men hva slags internett-tilkobling har dere? Bredbånd, modem eller ISDN?
14062003 Skrevet 29. mai 2004 #9 Skrevet 29. mai 2004 Jeg har et Intel Pro *** nettverkskort i min laptop. Jeg har nesten ikke filla peil på nettverkskort, men er det noe slikt du har også? Eller bruker du trådløst? Eller stasjonær? Har du noen devicer på lista der som ikke funker properly (gul trekant/rødt kryss)? Start > høyreklikk på my computer > manage > device manager
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2004 #10 Skrevet 3. juni 2004 Jeg har laptop med nettverkskort (intelpro). Alle devicer virker og modemet er ikke slått av. Jeg har hørt om en til som har fått samme problem (har hat peiling på data, men klarer ikke å finne feilen). Tror det må være en bug. Trådstarter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå