Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjent bestevenninna mi i fire-fem år nå, og det siste halvåret/året har hun begynt å gå meg skikkelig på nervene.

Vi går i tiende-klasse på ungdomsskolen, så forhåpentligvis kommer vi i forskjellig klasse på videregående da vi begge har søkt studiespesialiserende, men dit vi har søkt er det seks forskjellige klasser bare for denne linja.

Greia er at nesten ALT hun gjør irriterer meg, fra måten hun blir superfjortis på når hun er full, til at hun ikke bryr seg om at hun søler og ødelegger (mine) ting, og bare ler det bort osv.

Dessuten har vi vokst fra hverandre en del, og er ikke så veldig like lenger, av typen jeg er blitt interessert i trening og sunt kosthold mens hun gir samme faen, samtidig som hun skryter på seg at hun går på et treningssenter og trener osv selv om hun aldri er der. Dessuten mener hun at jeg er helt teit bare for at jeg bryr meg mer om miljøet enn gjennomsnittspersonen, og så klager hun på at jeg får ting lett til på skolen og får gode karakterer uten å jobbe mye for dem, fordi jeg lærer lett.

Jeg synes selvfølgelig at det kan være hyggelig å ha en ordentlig samtale nå og da, men jeg går utrolig fort lei, og f eks hvis hun skal overnatte(noe som nå skjer utrolig sjeldent fordi jeg sier nei hver gang hun spør, og kommer med unnskyldninger), blir jeg lei fort nok til at jeg sliter med å sove i samme rom som henne fordi pustingen hennes irriterer meg.

Hvordan skal jeg takle de siste månedene uten å gå på veggen, og uten at hun skjønner at jeg til tider direkte misliker henne? Og dere kan bare drite i å fortelle meg at hun fortjener bedre osv, vi kommer uansett til å miste kontakten over sommerferien.

Beklager på forhånd(eller etterhånd) for skrivefeil osv da jeg skriver på iphone :)

Anonymous poster hash: a6e09...74c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig mot henne å si hva du mener, blir hun sur så er det hennes problem.. Ellers kan du jo være med noen andre? :vetikke:

Skrevet

Høres ut som om dere er i ferd med å vokse fra hverandre. Dette vil gradvis gå seg til eller gå over etterhvert. Noen ganger kan venner bli borte i fra hverandre i mange år, for så å finne tilbake til hverandre når de blir mer voksne.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke ta kontakt utover skolen, men vær trivelig til henne hvis du treffer på henne. Hun kommer antageligvis ikke til å merke at du ikke lenger gidder henne heller.

Skrevet

Synes du skriver bra jeg. :tommelsmil:

Men kanskje du kan snakke med henne om at du føler dere har vokst fra hverandre? At du ikke har så lyst på overnattingskvelder sammen lenger, men at dere kan være venner på skolen? Hun er jo ikke noe hyggelig mot deg, høres nesten ut som om hun er litt sjalu.. ;)

Jeg reagerte derimot på at dere drikker dere fulle. Det er dere for unge til! *streng*

Håper det ordner seg.

:klem:

AnonymBruker
Skrevet

Flott bestevenninne, du. ;)

Anonymous poster hash: e9042...c0a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...